J-A-E

Tips til ny bruktbil??

79 innlegg i emnet

Har nå en 2011 Volvo V50 Summum, som leasingen går ut på til sommern. Så da har jakten på erstater startet så smått :) Neste bil skal ikke leases.

Har noen krav ;)

- modell 2010->

- stasjonsvogn

- cruisekontroll

- parkvarmer

- helst skinn (små barn i bilen, lettere å holde reint med skinn syntes jeg)

- skeptisk til automatkasser, så må bli manuel

- bør se litt tøff ut ;)

- pris +- 250 000,-

- ikke mindre plass enn i V50'n ;)

Fyr løs :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saab 9-3? Synes de er skikkelig stilige i svart iallfall, gjerne med sportspakke. Er vel ca samme størrelse som Volvoen din nå. 1.8t eller 2.0t har greit med krefter også. Det synes iallfall jeg som er vant til 136 hester på 2.7 tonn!

Prisene har av åpenbare grunner falt masse de siste årene, så for 250 000 får du masse bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kloke ord fra Jalmar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart en tøff bil, men litt skeptisk til det med dele tilgang og slikt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deletilgang er null problem. Saab parts AB er eget selskap og går så det griner. :)

Hadde de levert flere biler med 4x4, hadde jeg kjørt Saab idag. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hadde tenkt å skrive noe om det, men droppa det siden jeg satt på mobilen.

Deletilgang vil nok ikke bli et problem på maaange år. Den svenske stat tok over Saab Parts (hvis det er noe som heter det) rett etter konkursen og lager såvidt meg bekjent fortsatt deler. I tillegg finnes det maaaange 9-3er rundt omkring på svenske skraphandlere, og det er da ikke så langt til Sverige!

Edith: Knutis var visst før meg!

Endret av jalmar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saab parts AB gjekk aldri konkurs, men blei overtatt av den svenske stat. Det har sia den tid bytta navn til Orio AB. Orio garanterer ein deletilgang på 95%. Så vist du har ein nyare bil, skal det ikkje vere noko problem med å få tak i deler. Dei delane det har vert problem med rett etter konkursen er fiksa. Dei delane er produsert oppatt no. Billige deler er heller ikkje noko problem, då det er selt mangen Saab'ar i England. Det gjer at konkuransen er relativt god der, noko som gjer prisane veldig gode på netthandel fra UK.

Relevant lesing for den interesserte: http://www.saabsunited.com/2013/11/orio-is-the-governmental-owned-parts-company-for-saab-parts.html

Her er ein bil: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45520203
PS: Ignorer lakken!
Noko over din prisen, men ein liknanden bil er ikkje feil.

Endret av SvartSaab
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den saaben der er nok ganske rå bil, med mye utstyr! Fete kjørespor får du med også :)

Frisk pris, men igjen (uten å ha prøvd lignende) sikkert super å kjøre.

En bil jeg kommer på i farten, (mulig litt dyr, har ikke sjekket pris) som jeg prøvde på skikkelig vinterføre i fjor/forifjor (?) er V60 awd.

Husker ikke i farten hvilken motor de har, men den gikk helt ok, og vel så det. Meget god å kjøre!

Uansett lykke til med kjøp, A6 da?

edit: Ha-ha etter å sjekket kjapt på Finn, er vel den volvoen utelukket p.g.a pris:)

Endret av bilmagikeren
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

V60 er ikke noe større en V50'n, så da kjøper jeg den istede. Liker karosserie på V50'n bedre enn v60'n ;)

Fant en annen fin 9-3 aero, men Saab skulle ikke kjærringa ha :D he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford Mondeo er en god bil. Ja, de har sine mandagsbiler og fredagsbiler, men alt i alt, så er det meget gode biler. Kjenner fler som har det, og de har ikke hatt noen store feil eller mangler, heller ei dyre kostnader utenom service og slitedeler.

Hadde jeg fått Mondeo med 4x4 så hadde jeg hatt det. Audien er bare en mellombil til jeg får Mondeo med 4x4 :)

Her har du mye bil for pengene: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46087594

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ford Mondeo er en god bil. Ja, de har sine mandagsbiler og fredagsbiler, men alt i alt, så er det meget gode biler. Kjenner fler som har det, og de har ikke hatt noen store feil eller mangler, heller ei dyre kostnader utenom service og slitedeler.

Hadde jeg fått Mondeo med 4x4 så hadde jeg hatt det. Audien er bare en mellombil til jeg får Mondeo med 4x4 :)

Her har du mye bil for pengene: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46087594

Ryktes jo at nye Mondeo (og S-MAX) skal få AWD når Ford bare får rotet fra seg med dette fabrikkflyttingsprosjektet sitt og får produksjonen i gang igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryktes jo at nye Mondeo (og S-MAX) skal få AWD når Ford bare får rotet fra seg med dette fabrikkflyttingsprosjektet sitt og får produksjonen i gang igjen.

Venter i spenning :)

Man får "Mondeo" som heter Fusion i USA med 2.0L 240 hk ecoboost AWD :D

Meget pen bil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt!

Tror nesten jeg må ta en prøvetur i en når den kommer mot slutten av året. Det har blitt bekreftet at den kommer med 2-liters oljekamin, automat og AWD. Forhåpentligvis tilbyr de den med bensinmotor, automat og AWD også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slenger inn en bestilling på en demobil( :P ) når den kommer med diesel, automat og awd.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Skoda Octavia vrs? Jeg har en 2011 dieselutgave, men altmulig slags utstyr og manuellkasse. Strålende fornøyd på alle måter. Hele drivlinja, hjuloppheng osv er jo fra Golf gti, så den ligger godt på veien og har en genial diff foran så du slipper å spinne vekk all kraften. Får ikke mer "alt i en pakke" for den prisen etter min mening:) lykke til!

Ps: alle leveres med skinn, cruisecontroll osv. Det eneste min ikke har er parkvarme. Bagasjen er på 580 liter.

Endret av Tobben!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok gått for en V70. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke åssen den V70'n fra 08-> er å ha bakovervent barnesete i? den fra 00-07 blir det veldig dårlig plass til beina foran ( faktisk dårligere enn V50' n

Octavia RS står høyt på vurderingslista ja :) litt kjipt av de ikke har parkvarmer, når man er vant til å ha det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kun er parkvarmer det står på ift. å kjøpe Skoda, hadde jeg ettermontert den smekreste modellen fra Defa uten å stusse :) Hadde det ikke vært for en merkelig nykke fruen har mot Skoda, hadde vi kjørt VRS idag.. :(

Skoda er et undervurdert merke om du spør meg, sammen med Seat. Godt utprøvde VAG-løsninger som funker fjell er min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jaggu jeg må ut å prøve 2011 -> Mondeo :)

Men hva skiller Titanium, Titanium S og X?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive