Gå til innhold

Vaske polishpads i vaskemaskin?

Recommended Posts

Skrevet

Vasker dere for hånd eller i maskin?

12 Golf mk6 cabriolet 10 Golf mk6 GTD
VCDS / VAGCOM bruker.

Skrevet

Jeg vasker for hånd, legger det i en bøtte med surfex HD, lar det ligge en stund og så skyller godt :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

For hånd

Jeg vasket pads i maskin en gang. Var så dum å hive inn en rød klut sammen med padsa. Guess what? Alle de gule über og MG padsa kom ut som burgunder pads.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
Skrevet

Er det mange pads går de i maskinen etter bløtlegging i snappy clean/microrestore/surfex, er det bare en eller to eller tre, blir det bare bløtlegging og skylling. Kun et par tidligere utgaver av schollpads som har mistet borrelåsfestet i maskinen, men de var det vel dårlig lim på i utgangspunktet, da jeg mener å huske at borrelåsfestet ga etter under korrigering og pad`n suste avgårde ^_^

Carburatore
Skrevet

Stort sett for hånd. Sjelden jeg har en svær bunt med brukte pads, så bløtlegger med Surfex og skyller godt ut.

Skrevet

Blir maskin på meg idag. Lagt i bløtt i surfex over natt. 3 bøtter med pads hehe.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Skrevet

For hånd her også, just in case limet på paden ikke holder.

MFs går i maskina, da..

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet (endret)

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_71&products_id=115

Jeg bruker denne og synes den er helt enestående. Spray på, vent 15 sekunder, vask av pad med lunkent/varmt vann samtidig som du masserer ut polishen. Det tar kort tid, blir som nye og tar alt av polishrester.

Anbefales på det varmeste.

MF kjøres i vaskemaskinen med Milo på 90 grader.

Endret av Lysholm
Skrevet

Alt går i maskin her og.

Vasket MF og pads hjemme siden fredag og siste maskinen går etterpå :-)

Hehe, show-off :-)

Skrevet

Legger dem i bløt i Biotex over natten, deretter skyller jeg dem godt og tørker dem.

Skrevet (endret)

Blir gull i maskin, vanlig vaskemiddel - mykemidde

det skal være minus mykemiddel...

Endret av pasi
Øyvind G
Skrevet

De kan fint vaskes i maskinen som det sies over her. Selv vasker jeg de for hånd i vasken med Surfex, Zalovann eller Grit Guard Pad Renewing Solution. Sistnevnte er vannvittig god på dette området, men det fungerer også fint å legge putene i Zalovann.

alexanderst
Skrevet

Bruker også Zalo eller Surfex til å rengjøre putene. Har en biltema roterende jeg fester padsene på og dynker de i Surfex, eller Zalovann for så å kjøre den på medium turtall og rengjør med børste.

Har vasket Schollpads i maskin før, med lite hell.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår