Marius1

Er det nødvendig med opaque-kit til matt folie?

47 innlegg i emnet

Er det egentligt nødvendig å legge ut 2 lapper for dette kittet? Flere plasser ser jeg dere bruker QD istedenfor SV sin cleaner fluid etc.

Jeg kan være me på opaque voksen, men mtp. den daglige rengjøringen, hva trengs egentligt til matt svart folie?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det kommer gode svar her :) Men voksen må en nesten bare ha.Alt annet som varer litt gjør folien litt vel blank.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har null erfaring med opaque, men har brukt 845 med godt resultat på hærje bilen min som er matt svart, blei en liiiiten anelse mørkere å blankere men ikke nevneverdig egentlig. Opplevde dog en del dårligere holdbarhet enn til vanlig, ca 3mnd..

1026090_10152397249375260_1249976045_o_z

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja! Jeg vet Tommy har varme ord om opaque kittet. som du sier Silset voksen er et must :ph34r:

Tenker mer på surfex, prickbort, korrosoll( :excl: ) og shampoer. Di fleste shampoene har jo gloss i lange baner så om noen har en oversikt over hva som er good and bad på matt overflate!! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bruker Opaque pre cleaner (i stede for cleaner fluid, ved lakkrens før voks) så legger du Opaque voksen. Du bør bruke Car bath Opaque til vask, ettersom vanlige såper kan etterlate seg skjolder på folien.

Her er en Mini som jeg har tatt med Opaque serien.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14083-mini-cooper-s-swissvax-opaque-edition-by-tcs/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen Opaque er hvertfall meget bra! Pre cleaner har jeg ikke testet.

Hvis folien er ny eller lite slitt så vil jeg tro det holder med voksen. Den selges også i 50ml krukke hvis det er ønskelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en skal vokse en hel matt bil, ville jeg investert i Opaque-sett.

Skal en kun vokse mattlakkerte b-stolper, og andre mindre vinyldetaljer utvendig, funker det fint med SW Wood Polish hvis en har det stående i Masterbagen allerede. Jeg har brukt den voksen på sort mattlakkerte utvendige dørstolper på min XTrail i flere år. Holder ganske lenge, og er kjapt å friske opp. (Wood Polish voksen koster også ca halvparten, og er laget for å kunne brukes på mattlakkerte tredeltaljer.) ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant info ang. Woodpolish Øyvind.

Har ikke WP i sammlingen min og jeg har heller aldri testet den, men hvis denne ikke kjør lakken/folien blankere og har god holdbarhet så er det jo ikke noe iveien for å bruke denne.

Jeg er hvertfall meget fornøyd med Opaque. Når jeg akkurat hadde kjøpt denne, så laget jeg en liten test som viser hva Opaque gjør med utseende av lakken iforhold til en vanlig voks. Testen finner du her.

Nå som jeg har testet den en stund så kan jeg også si at den har imonerende holdbarhet og meget gode vannskrekkegenskaper. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar dere! Sålangt står voks og pre cleaner i kurven. Vurderer også QF.

Men når det kommer til vask, clay er vel uhørt på matt, men hvordan er det med prickbort og HD? Og er det noen alternativ til car bath opaque? 250ml for 320,- er litt kvasst for min del da jeg er en av dem... <_< Autofoam etc.. Egen skum serie med opaque også? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar dere! Sålangt står voks og pre cleaner i kurven. Vurderer også QF.

Men når det kommer til vask, clay er vel uhørt på matt, men hvordan er det med prickbort og HD? Og er det noen alternativ til car bath opaque? 250ml for 320,- er litt kvasst for min del da jeg er en av dem... <_< Autofoam etc.. Egen skum serie med opaque også? :huh:

SV sin shampo er ekstremt kostbar ja.

På min bil er det bare noen felter/detaljer som er matt. Jeg maskerer ikke dette når jeg vasker bilen med vanlig såpe og har ikke sett at det blir blankere av den grunn. Derfor vil jeg påstå at du kan bruke vanlig såpe. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG har jo sin egen serie for matt lakk, som er i et litt rimeligere sjikt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG har jo sin egen serie for matt lakk, som er i et litt rimeligere sjikt..

Nanolex har også en egen serie. Har ingen erfaring med Nanolex eller CG sine produkter, men dette fungerer sikkert like fint som SV sine produkter.

Uten å ha sjekket, så vil jeg tro at CG har de billigste produktene av disse 3.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex har også en egen serie. Har ingen erfaring med Nanolex eller CG sine produkter, men dette fungerer sikkert like fint som SV sine produkter.

Uten å ha sjekket, så vil jeg tro at CG har de billigste produktene av disse 3.

Jepp! Har testet nanolex sin matte serie selv, og er veldig fornøyd med disse produktene. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Har testet nanolex sin matte serie selv, og er veldig fornøyd med disse produktene. :)

Hvilken pris ligger disse på i forhold til SV og CG?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV sin shampo er ekstremt kostbar ja.

På min bil er det bare noen felter/detaljer som er matt. Jeg maskerer ikke dette når jeg vasker bilen med vanlig såpe og har ikke sett at det blir blankere av den grunn. Derfor vil jeg påstå at du kan bruke vanlig såpe. :)

Vil ikke dette gi skjolder som Tommy sier? Det er jo somregel gloss i alle shampoer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dette gi skjolder som Tommy sier? Det er jo somregel gloss i alle shampoer?

Det handler om å finne produkter som gir ønsket resultat og det kan være lurt å teste på et lite område først. Jeg tviler på at det blir synlige skjolder. Og om det skulle bli noe, fjernes shampovoksproduktet lett med en dusj SurfexHD 1:20 på en mikrofiberklut.

Husk at folien er laget for folk flest og skal tåle bensinstasjonsvask med superautodiamantvoksturboprogram ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det handler om å finne produkter som gir ønsket resultat og det kan være lurt å teste på et lite område først. Jeg tviler på at det blir synlige skjolder. Og om det skulle bli noe, fjernes shampovoksproduktet lett med en dusj SurfexHD 1:20 på en mikrofiberklut.

Husk at folien er laget for folk flest og skal tåle bensinstasjonsvask med superautodiamantvoksturboprogram ;)

jeg tror jeg holder meg til shampo beregnet for matt, better safe than sorry! :) Blir CG shampo og pre cleaner og SV opaque tenker jeg vi har det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror jeg holder meg til shampo beregnet for matt, better safe than sorry! :) Blir CG shampo og pre cleaner og SV opaque tenker jeg vi har det :)

Det er rette detailer-ånden! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rette detailer-ånden! :thumbup:

:D Takk for hjelpen Øyvind og dere andre!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkorat dette er eg og nyskerrig på.. Har ei kjerre her som skulle ha vært voksen.. Pr idag har eg bare brukt shampo frå CG og voks frå scroll (flytende)

post-1898-0-02830200-1390253397_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive