iHenrik

Blank as a white page

Vet ikke helt om dette er rett underforum, men vi hiver oss uti det så får jeg ta følgene :ph34r:

Hvor dumt på en skala fra 1-10 er det å kjøpe seg en veteran, for å restaurere?

Sett at jeg er grønn på bil/sveis/vask/etc.

Har lyst på å ha noe å fylle dagene med, samt noe jeg kan få til å forhåpentligvis se meget bra ut.

- Noen direkte tips/linker som kan få meg igang? Guides?

- Hvor mye bør jeg ligge i ditt/datt, sveiseapperat etc?

- Lette biler å arbeide med?

Spe gjerne på med gode linker om du har noen for hand :)

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ingen kunnskap og helt uviten på restaurering så vil det bli meget dyrt og ikke lønnsomt for deg. Da anbefaler jeg heller å kjøpe en som er i bra stand, og fikse / forbedre det som er. Se i signaturen min "kadett c" . Den har jeg total renovert

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ingen kunnskap og helt uviten på restaurering så vil det bli meget dyrt og ikke lønnsomt for deg. Da anbefaler jeg heller å kjøpe en som er i bra stand, og fikse / forbedre det som er. Se i signaturen min "kadett c" . Den har jeg total renovert

Sweet... Ingen kunnskap, men lærer fort. Trenger ikke være direkte lønnsomt.

Tenkte ikke direkte vrak, men å ha noe å jobbe med, både mtp rust, interiør, etc.

Dog-bil som er i "kjørbar" stand, altså, motorOK?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reparerer du og vedlikeholder alt på bilen din nå? Hvis ikke, begynne med det først.

Da du får litt trening i å mekke og peiling på om dette er noe for deg, uten at du kjøper deg et prosjekt som kanskje mest blir ulykke. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var omtrent som deg for 10år siden. Full av pågangsmot, men lite utstyr, lite greie på ting og ingen god plass å holde på. Stolte på at min far som er fagmann på plate/sveis kunne stille opp innimellom. :) Kjøpte en boble som hadde stått noen år utendørs. Den hadde endel rustskader, bremsene virket ikke og motoren gikk ikke. Ellers var den ganske hel. Brukte masse tid og penger, sto mye på lånte lokasjoner og jobbet på den. Etter et års tid var jeg dritlei, fordi den aldri ble så bra som jeg ønsket og hadde kunnskap og penger til. Tok den da på EU og fikk en liste med feil som måtte utbedres. Solgte bilen til første interesserte for 10000kr og tapte masse penger. Jeg lærte endel, men det var dyr lærdom. Skulle jeg gitt noen råd om tilsvarende, ville jeg rådet til å kjøpe en relativ hel youngtimer. Dvs en fra begynnelsen av 80-tallet, som fungerer noenlunde greit. Da kan du ha bilen som et slags rullende prosjekt, og fikse ting etterhvert som det er behov. Og behov er det garantert. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville øvd litt på detailing som i alle S&Sene her.Så kjøpt inn en teknisk strøken veteranbil fra hvor som helst i verden og brukt og restaurert hvert år.Da har du bruksbil hele sommeren, og kan tjene en god slant :) Jeg har vurdert det, men får ikke tid de første åra i hvert fall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive