Skydiveoslo

Hva tåler plastidip???

Hei,

Har lakkert felgene mine med plastidip, kjipt at det ikke tåler prickbort for føler jeg må være så forsiktig med dosering for å ikke komme borti felgene.

Men hva med HD Korrosol? denne er jo vannbasert noen som har noen erfaring med dette p åplastidip?

Har fått med meg at plastidip ikke tåler petroliumsbaserte midler så det bør vel gå bra.

Del dine erfaringer:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Eg har ikkje prøvd HD Korrosol endå på mine kvite plastidipa vinterfelger. Men har prøvd Scholl Rim 7, Espuma Revolution, P21S Powergel, Bilt Hamber auto wheel og Bilberry. Felles for desse for min del er at dei ikkje gjer felgane reine uten berøring, og det krever i allefall for meg grundig gnikking og at dei skal bli kvite igjen! Virker nesten som Plastidippen trekker til seg drit!

Likte best Bilberry når det kom til berøringsvasken! Beskytta felgane med Scholl Neo. Den våkner fyrst til live når felgane er heilt reine!

Får prøve Korrosol neste gang;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrosol, ironx, muc off felgrens, surfex hd, auto finesse wheel cleaner er ihvertfall helt trygge :)

Selv når jeg prøver et nytt produkt så har jeg en liten aluminiums bit som jeg plastidipper som jeg da tester produkter på først :)

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tåler alt bortsett fra petroleumsbaserte midler. P21s fungerer knall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en Mini Cooper, som fikk plastdippet noen detaljer i frontfangeren for ca 1 år siden, å den blir gjevnlig vasket med prickbort som forvask, og plastdippen er like fin enda. Alle delene fikk 4 strøk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har en Mini Cooper, som fikk plastdippet noen detaljer i frontfangeren for ca 1 år siden, å den blir gjevnlig vasket med prickbort som forvask, og plastdippen er like fin enda. Alle delene fikk 4 strøk.

Merkeligt. Mine VW merker på min Golf fekk 4 lag med plastidip, og når det kom i kontakt med prickbort flassa det av! Det blei brukt høgtrykk til avspyling av PB!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt samme erfaring fra når jeg dippa en god del detaljer på jetta'n.

så lenge prickbort ble påført lett/støv og man ikke berørte det kunne man spyle av uten skade, men er man bortpå og gnikker med en svamp eller lignende vil det ta skade med engang.. så er nok ikke å anbefale da dippen blir veldig myk, og over tid vil begynne å renne av ved bruk av prickbort..

Sånnsett genialt om man vil fjerne plastidip i kriker å kroker, bare å spyle på, la virke en god stund å fullt trykk på HT :)

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å virke kjip, og det er mulig jeg banner i kirka nå, men har dere prøvd Jif universal på dipen?

Dippet en bakluke (som forøvrig ikke er montert på noen bil), skitnet den godt til, og fikk den ganske lett ren igjen med Jif.

Verdt et forsøk. Alle har jo det stående liksom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Eg har ikkje prøvd HD Korrosol endå på mine kvite plastidipa vinterfelger. Men har prøvd Scholl Rim 7, Espuma Revolution, P21S Powergel, Bilt Hamber auto wheel og Bilberry. Felles for desse for min del er at dei ikkje gjer felgane reine uten berøring, og det krever i allefall for meg grundig gnikking og at dei skal bli kvite igjen! Virker nesten som Plastidippen trekker til seg drit!

Likte best Bilberry når det kom til berøringsvasken! Beskytta felgane med Scholl Neo. Den våkner fyrst til live når felgane er heilt reine!

Får prøve Korrosol neste gang;)

Plastidip har en mye grovere overflate enn lakk og vil derfor holde mye bedre på møkka, og litt mer utfordrende å få helt ren.

Merkeligt. Mine VW merker på min Golf fekk 4 lag med plastidip, og når det kom i kontakt med prickbort flassa det av! Det blei brukt høgtrykk til avspyling av PB!

Det stemmer bra med mine erfaringer, virker som at prikkbort trekker ut oljer e.l fra dippen, og den endrer konsistens og ramler av i flak. Har aldri sett plasti dip løses opp og renne av, ihvertfall ikke med prikkbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan nå bekrefte at jeg har fått plastidip til å rett å slett renne bort, da ved hjelp av prickbort i større menger som ble jobbet inn med svamp så spylt av.. etter en stund med virketid. artig med rød dip da.. ser ut som du vasker bort noe heeeelt annet ^^

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, har ikke prøvd å jobbe inn prikkbort`n på dippen, bare påført og ventet.

Men har konkludert med at den ikke tåler prikkbort uansett hva man gjør :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en video fra sommeren. Det ble riktignok brukt mye prickbort, men man ser med en gang på plastidipen at den reagerer på prickbort, så det anbefales absolutt ikke å rengjøre noe plastidip med prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en video fra sommeren. Det ble riktignok brukt mye prickbort, men man ser med en gang på plastidipen at den reagerer på prickbort, så det anbefales absolutt ikke å rengjøre noe plastidip med prickbort.

Prickbort løste opp Plastidip, ja. Kjekt å få se video som viser det. :thumbup:

Men brutalt nær lakken den høytrykkstrålen. Skulle lakken fjernes også? :P;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusset også på det ØHN :) Først tenkte jeg at det er jeg som spyler for langt fra, så det er bra andre også kommenterte det ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. lakken har det fint.

Måtte ganske nær med spyleren for å få av plastidipen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive