Spiffster

Korrigere bort alle riper?

Jeg holder på å shine opp Audien min og jeg er litt usikker på hvor kresen jeg skal være når det gjelder lakkriper. Jeg har brukt Flex DA med Menzerna super intensive polish og prøvd med oransje og lilla Scholl puter.

Bilen er fin i lakken (2010 modell), men dersom jeg bruker en halogenlampe og ser veldig nøye etter så er det noen små riper i klarlakken. Ripene synes kun dersom man ser veldig nøye etter og kun i spesielle vinkler.

Hvor kresne er dere og kjører dere på med korrigering så bilene er 100% ripefrie?

Kom gjerne med anbefalinger på polishkomboer også. Jeg har Menzerna super intensive+ super finish, Scholl S-03, Flex DA, oransje og lilla Schollputer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slike riper som du beskriver der lar jeg gjerne være igjen. Det skal jo være igjen lakk på bilen til senere korrigeringer også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt an på.
Jeg jobber med dette profesjonellt, og da er det opp til hva kunden betaler for.
På min egen bil tar jeg det aller meste, svært lite får være igjen.

Puristene her inne kommer til å si "ALT MÅ VEKK!!".
Jeg mener er man fornøyd så er målet nådd.
Men disse småripene du ser kommer til å synes på samme måte i sollyset, så kanskje du angrer deg om du ikke tar alle, ellers er det jo en stund til sommeren kommer og solen virkelig gjør sitt inntog, og innen den tid har du kanskje fått noen nye vaskeriper likevel..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg kjøper bil tar jeg stort sett alt som jeg finner hensiktsmessig å fjerne, så vedlikeholder jeg det med medium/fin polish og spotkorrigeringer ved behov. Skal du ha bilen 100% strøken 1-2 ganger i året, vil det nok merkes på lakktykkelsen etter hvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La det være igjen litt :) De er kansje borte etter 1 år og 2 shiner til.På egen bil bryr jeg meg ikke om riper som er vanskelig å se.Og er de dype, så demper jeg dem bare litt.Som detailer, gjør jeg mest mulig på bilene jeg polerer for andre.Men noen ganger bli riper bare dempet nok til å ikke bli sett uten at en vet de er der.Mange av de som er med meg på å jobbe på bilene sine er temmelig enig i å ta minst mulig klarlakk og med finest mulig resultat. sånn at de kan gjøre det samme opp igjen med mildere produkter i mange år uten å være bekymret for lakktykkelse :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i de fleste kommentarer her. Jeg bruker å se det an veldig mye på bilene jeg tar. De nyeste bilene er ofte (ikke alltid) greie jobber, da kan man ta seg tid til å få bort slike som du nevner. Når bilene har kjørt i maskinvask i 10 år og lakken er grå uansett farge, er det nok jobb å få den "bra" igjen. Jeg bruker som oftest like lang tid på bilene jeg tar, så da avhenger jo dette på hvor fine de er i utgangspunktet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar! Jeg lot taket være som det var og så valgte jeg å bruke S3 og lilla pad på sidene for å ta tidligere eiers vaskeriper. Jeg vasker mer skånsomt enn forrige eier så da tror jeg det vil holde med 85 og 106 Menzerna fremover. Jeg er i hvertfall fornøyd med resultatet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hint: vi er veldig glade i bilder! :)

Bra du ble fornøyd hvertfall! Hvilken Audi er det da? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive