Gå til innhold

Prickbort... Hva er en liten stund?


harlex

Recommended Posts

Det gjelder min Tesla model s rød perlemor. Den blir ikke helt ren av surflex HD 20:1 Det gjelder dørpanelene, bak og langs skjermene. Da er prickbort løsningen har jeg forstått? Har lest litt om dette her på forumet og der står det prickbort en liten stund.... Hva er en liten stund? 1 min? 5 min? 10 min? Har lyst å få vekk dritten men vil spare mest mulig på voksen ( swissvax mystery) Er sterkere konsentrasjon med surflex HD en like grei løsning?... Ser at 1:10 blanding der tar voksen og det vil jeg jo ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Det gjelder min Tesla model s rød perlemor. Den blir ikke helt ren av surflex HD 20:1 Det gjelder dørpanelene, bak og langs skjermene. Da er prickbort løsningen har jeg forstått? Har lest litt om dette her på forumet og der står det prickbort en liten stund.... Hva er en liten stund? 1 min? 5 min? 10 min? Har lyst å få vekk dritten men vil spare mest mulig på voksen ( swissvax mystery) Er sterkere konsentrasjon med surflex HD en like grei løsning?... Ser at 1:10 blanding der tar voksen og det vil jeg jo ikke....

Regner med det skulle være 1:20 på førsten der ja ;)

Prickbort er meget effektiv på asfaltprikker. Spray på og la den virke i 4-5 min. Man ser med en gang at den finner noe å jobbe med stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

jeg lar det virke ca 5min@20grader, verd å merke seg at for mange produkter tar det lenger tid å virke tilstrekkelig jo kaldere det blir.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lar det virke ca 5min@20grader, verd å merke seg at for mange produkter tar det lenger tid å virke tilstrekkelig jo kaldere det blir.

Jeg tar ikke akkurat tiden, men tipper jeg ligger rundt 5 min uansett. Kjører heller to runder hvor det trengs (neders på dørene)...

Takk: Den er grei og ja.... Jeg brukte 1:20 og ikke 20:1 med surflex hd.... :-/ :-))

Hvor lenge skal suflex hd virke forresten?

Samme. Men denne tørker raskt inn dersom forholdene ligger til rette for dette. Ha på mer produkt eller kjør flere omganger.

Edit: Raskt, som i raskere enn prickbort...

Endret av MVinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En røykepause mellom hver har vært standsrd her også... Hva gjør dere på mens dere venter da? Jeg skal slutte snart. :)
Etter PB: rigge ht-spyler og evt fylle skumkanon. Etter Surfex: fylle bøtter (3bm) med varmt vann og såpe (i 2 av de), pakke en snus ;) , inspeksjonsrunde rundt bilen og klø meg litt i skjegget.... :)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En røykepause mellom hver har vært standsrd her også... Hva gjør dere på mens dere venter da? Jeg skal slutte snart. :)

Teller sauer! :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter pal og stirrer på klokka.

Tar faktisk ikke tiden. Når det ser ut som det har stått lenge nok spyler jeg, siden dette varierer såpass med vær og vindforhold.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter stoppeklokken på armbåndsuret (faktisk, gammel vane), og forbereder neste steg, blander opp surfex, tapper vann i bøtten, passer på at det ikke ser ut som avfettingen tørker noe sted, kanskje begynner på felgene..

Eller drikker kaffe og preiker skit.

Har prøvd å begynne å røyke mange ganger for å ha enklere tidsreferanser, men får det ikke til :(

Stoppeklokken brukes bare som indikator på ca hvor mange minutter det har gått, er ikke mer manisk enn det :P

Edit: Tapatalk spiste linjeskiftene...

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med Prickbort..... Ble ikke bra etter første runde.... Ga den et en lite lag til og vasket lett over med vann og microfibersvamp. 2 bøtter prinsippet.... Det gjorde susen bilen ble svært bra. Jeg innbiller meg at jeg fikk vekk driten uten å ripe samtidig som jeg beholdt voksen... Ser iallefall slik ut nå.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med Prickbort..... Ble ikke bra etter første runde.... Ga den et en lite lag til og vasket lett over med vann og microfibersvamp. 2 bøtter prinsippet.... Det gjorde susen bilen ble svært bra. Jeg innbiller meg at jeg fikk vekk driten uten å ripe samtidig som jeg beholdt voksen... Ser iallefall slik ut nå.... :-)

Brukte du noe annet enn prickvort også, eller bare den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du noe annet enn prickvort også, eller bare den? :)

Begynte med surfex HD men det var ikke kraftig nok for den driten som hadde satt seg nå. Brukte Prickbort og endel forsvant første runde ( kun høytrykkspyling)men dørpanelene og tildels bakluken hadde fremdeles den matte looken som man kan få med den rette type dritt.... Lite lag til med Prickbort, lunkent rent vann og microfibersvamp som ble skyllet opp mellom hver gang gjorde susen. Høytrykkspylte over tilslutt for å få vekk produktrester ( Prickbort ) bilen ble skinnende blank igjen :-) nær slik den var for en mnd. tid siden da den var nyvokset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prøver omvendt neste gang, så kanskje du lykkes enda bedre :) Ta PB først, så river den av det som måtte være av asfalt osv, så får Surfex litt bedre arbeidsforhold. Du sier heller ikke noe om blandingsforholdet på Surfex?

Bra du endte opp med rent resultat, det er slik man vil ha det. Hender jeg må over flere runder med Prickbort hvis været har vært ordentlig dårlig og jeg har kjørt en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med surfex HD men det var ikke kraftig nok for den driten som hadde satt seg nå. Brukte Prickbort og endel forsvant første runde ( kun høytrykkspyling)men dørpanelene og tildels bakluken hadde fremdeles den matte looken som man kan få med den rette type dritt.... Lite lag til med Prickbort, lunkent rent vann og microfibersvamp som ble skyllet opp mellom hver gang gjorde susen. Høytrykkspylte over tilslutt for å få vekk produktrester ( Prickbort ) bilen ble skinnende blank igjen :-) nær slik den var for en mnd. tid siden da den var nyvokset....

Som nevnt skal prikkbort påføres tørr bil for max effekt, surfex fjerner ikke asfalt o.l som prikkbort gjør, så det har ingenting med styrke å gjøre, de er rett og slett laget for å fjerne forskjellige typer møkk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...