Gå til innhold
quasipadro

Mugg på skinnseter

Recommended Posts

quasipadro    0
quasipadro

Har en bil som har stått på lager ca 1 års tid, og selvfølgelig er det kommet et litt større muggproblem i den.

- Bilen har svart skinninteriør med mugg på seter, tak,tepper og dashbord. Varierende mengde, men mest på seter.

Så mitt spørsmål er, hva er den beste fremgangsmåten for å fjerne dette? Hvilke produkter anbefales for skinn, stoff osv?

Ser vel for meg at hele bilen må rengjøres/renses innvendig dvs.alt som kan fjernes må ut.

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Har god erfaring med damprenser, lånt hos sjapper som leier ut slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Alt synlig mugg bør vaskes vekk!
Bruk gjerne damp, som knutis foreslår.
Deretter må bilen tørkes GRUNDIG, hovedgrunnen til at der har kommet mugg er høy fuktighet.

Deretter ville jeg ozonrenset bilen for å drepe soppsporer som ligger igjen på områder man ikke kommer til.

Endret av Magne/Otta Detailing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

What they said, og bruk maske slik at du ikke puster inn soppsporer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
quasipadro    0
quasipadro

Hvilke produkter/merker anbefaler dere brukt til interiøret, seter og tepper osv. etter en kraftig rengjøring, tenker da på etter bruk av steam ol.

Det er jo et hav av produkter på markedet.

Endret av quasipadro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing

Til rens av skinn er jeg veldig glad i Swissvax sin leathercleaner/leathercleaner forte.
Bruker du den sammen med en steamer trenger man ikke bruke like mye produkt, men de fungerer utmerket uten damp også.

Til rens av plast, stoff etc er jeg veldig fornøyd med Scholl Spam, den er etter min mening overlegen blant annet CG APC (green clean) (har begge, men bruker sjelden CG APC lenger), som mange andre anbefaler. Lukter mye bedre gjør den også ;)
Sammen med en børste og noen MF kluter og en bøtte med rent vann for skylling vil du komme langt.

Du vil det minste trenge en våtsuger for gulvteppene for å suge ut overflødig fuktighet.

Endret av Magne/Otta Detailing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MVinter    2
MVinter

Her er det mye å velge blandt og ingen er mer riktig enn andre. Selv bruker jeg CG Green clean, AF Verso og Surfex. Surfex er den mest seriøse av disse.

Husk å ta spot-test før du sprøyter ned hele interiøret med sterk blanding...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Til rens av skinn er jeg veldig glad i Swissvax sin leathercleaner/leathercleaner forte.

Bruker du den sammen med en steamer trenger man ikke bruke like mye produkt, men de fungerer utmerket uten damp også.

Til rens av plast, stoff etc er jeg veldig fornøyd med Scholl Spam, den er etter min mening overlegen blant annet CG APC (green clean) (har begge, men bruker sjelden CG APC lenger), som mange andre anbefaler. Lukter mye bedre gjør den også ;)

Sammen med en børste og noen MF kluter og en bøtte med rent vann for skylling vil du komme langt.

Du vil det minste trenge en våtsuger for gulvteppene for å suge ut overflødig fuktighet.

Spam vs MG APC?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing

Har ikke prøvd de mot hverandre på tilsvarende møkk, brukte den mye når jeg jobbet som klargjører, og den var helt klart god.
Både MG APC og CG APC blander man jo ut til ønsket styrke, mens spam brukes rent.
Spam er nok derfor noe dyrere i bruk, men man bruker ikke noe mengder uansett, jeg kjøpte 5L i april i fjor og har vel enda en liter igjen. og jeg har tatt ganske mange biler innvendig siden da.

Kundene elsker den friske lukten, så det er absolutt verd det for min del :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
quasipadro    0
quasipadro

Takker for svar. Da har vi tatt en liten shoppingrunde og kjøpt en våt/tørrsuger fra Alto og en Kaercher Damprenser. Neste blir å få bestillt inn diverse skinn/bilpleiemidler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig