Gå til innhold
King Of Shine

Rupes bigfoot mini med nye microfiber pad på plass

Recommended Posts

King Of Shine    4
King Of Shine

I dag kom pakken fra bilnerden.no

Rupes big foot mini og det nye microfiber pad systemet. ÅSSEN kan jeg sitte her hjemme i ro og fred å vite hva som er på verkstede mitt.. Så i morgen skal jeg ned for å teste ut dette.

Noen andre som har fått testet ut dette?

post-7142-0-48302500-1388508976_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 877
alexanderst

Oppdater oss om hvordan disse padene er :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Nice:)

Jeg er også nysgjerrig på de nye padsene fra Rupes. Kanskje det kommer en liten test av godsakene? :)

Hadde vært morro å se størrelsen på maskinen på et bilde. .

Merker jeg får litt lyst på selv, bruker en bigfoot 75luft på jobben, men liker elektrisk "verktøy" og ålreit med litt tyngde fra maskin. (Min mening da).

Gratulerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Ser ut som det ikkje bare er mini som er kommet...

Håper at det kommer en minitest:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

Bare et "dumt" spørsmål sikkert, men bruker dere mini bare til små flater? Eller på heler bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
King Of Shine    4
King Of Shine

Skal bruke maskinen og de nye microfiber padene i morgen på en Bmw 320 DA 2006 mod, farge svart metallic.

Legger ut bilder, info om produktet osv.

Lager en ny tråd om alt jeg gjør fra a til å.

Men hvor skal denne tråden legges? Får gå inn og opprette VIP med det samme.

Bilmagikeren:

jeg syns Bigfoot mini er bedre og bruke enn Bigfoot 75, hvorfor:

-slepper den "tykke" knotete luftslangen

-mindre kast på mini som gjør at du får litt mere kontroll ved trange steder

-personlig syns jeg den ligger bedre i hånden

Trondb:

Har allerede lagt ut en liten test av mini. Hadde en latterfull detailing dag sammens med Bernhard og han hadde med sin mini som jeg fikk bruke den dagen.

J-A-E:

Rupes mini bruker jeg på fangere, over vinduene, skjørter, speil og andre små ting. PS. Fins ikke noen dumme spørsmål innen bilpleie ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Takk for ryddig svar:)

Ja det er litt knotete med den slangen så enig med deg. Hadde jeg skulle handle nå, ville jeg nok vurdert mini. Det er mye p.g.a om man er ute på "oppdrag" og ikke har trykkluft tiljengelig. Vil si mini er hakket mer brukervennlig på det punktet:)

Det er rimelig greit kast på luftmaskinen ja:)

Når det er sagt, er for all del ikke bigfoot 75 noe dårlig maskin!

Ser frem til "test":)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

[...] jeg syns Bigfoot mini er bedre og bruke enn Bigfoot 75, hvorfor:

-slepper den "tykke" knotete luftslangen

-mindre kast på mini som gjør at du får litt mere kontroll ved trange steder

Men det at LHR75 går på luft gjør vel at selve maskinen er mindre og kanskje kommer bedre til på trange steder? Jeg har ikke prøvd eller holdt i Minien, men har en LHR75 liggende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Det er jo sant det. Men de slangene vi har på jobben er litt stive, vet ikke om det er våre slanger eller gjengs.

(maskinen blir på en måte litt større med luftslangen tilkoblet)?

Den er veldig god å bruke og ligger godt i hendene! Beste luftmaskinen jeg har brukt, men liker el-verktøy litt bedre. (bare min mening:))

Og igjen, det er ingenting galt med denne luftmaskinen:)!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel
Det er jo sant det. Men de slangene vi har på jobben er litt stive, vet ikke om det er våre slanger eller gjengs. (maskinen blir på en måte litt større med luftslangen tilkoblet)? Den er veldig god å bruke og ligger godt i hendene! Beste luftmaskinen jeg har brukt, men liker el-verktøy litt bedre. (bare min mening:)) Og igjen, det er ingenting galt med denne luftmaskinen:)!
Den vil jo helst ha en grei luftkapasitet så en passende kompressor er ikke noe man normalt sett bare hiver med seg i bagasjerommet nei :) Det er også grunnen til at min hittil er ubrukt (vant den).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg bruker den så å si daglig, og den er kjempegod! Ja greit om de ev har trykkluft dit man skal:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
King Of Shine    4
King Of Shine

hgnubel:

LHR75 er en mindre maskin, men den roterende plata er lik på dem begge. Syns at 75 er en knall maskin uten tvil, men den har 15 mm kast og mini har 12 mm.

Når du jobber med begge maskinene og setter dem opp mot hverandre får du en stabil følelse og kontroll med mini, mye på grunn av litt roligere og tyngre maskin. 75 blir veldig lett og kan fort bli vimsete. Viktig og holde 75 hard fast når en jobber på kritiske steder en fort kan lage skader, mens mini er trygg maskin holder seg rolig.

Dette er kun basert på åssen jeg har opplevd disse maskinene.

Skal nevnes at Rupes i seg selv har virkelig laget knall maskiner!! Takk RUPES :-) Og takk til bilnerden.no som skaffer meg alt jeg trenger til Rupes med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig