Vagaddiction

Rense alcantra seter Passat

Har en Passat med seter som har skinnsider og alcantra i midten. Seter og gulvteppet trenger generelt rens. Hvordan går jeg frem og hvilke midler skal jeg bruke. Ene setet har no smelta lakrisguffe på alcantra delen og åssen skal jeg få bort det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Alcantara rens finner du på swissvax.no.Sprayer på,jobber litt med børste og tørker over med mikrofiber.Den lakrisen er jeg usikker på.har hørt at mild grean clean kan brukes på alcantara, så kanskje den vil løse det opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara er jo stoff.

Har selv alcantara i min bil, det er selvsagt like mange meninger om dette som det er produkter :)

Her er to metoder jeg har prøvd selv og som jeg vet fungerer.

Metode 1: (Dyrere metode da du på kjøpe inn SW Alcantara-rens)

1. Kjøp SW Alcantara-rens og en SW kost (om du ikke har det fra før).

2. Støvsug setene godt først.

3. Spray på SW Alcantara-rens og jobb det inn i setet med "sirkelbevegelser" ved hjelp av kosten.

4. Tørk av med rent håndkle (helst hvit, så du ser hvor skittent det er).

5. La det tørke og vips, ferdig.

6. Enkelte vil gjerne impregnere, det er selvsagt et annet spørsmål.

Metode 2: (billig metode om du har APC)

1. Bruk CG Green clean eller Gtechniq APC (eller en annen APC som du har tilgjengelig) blandet 1:15 +/-

2. Støvsug setene

3. Spray på og jobb inn med kost i sirkelbevegelser(f.eks SW sin runde kost, eller en helt annen)

4.Tørk av med rent håndkle (helst hvit, så du ser hvor skittent det er).

5. La det tørke og vips, ferdig.

6. Enkelte vil gjerne impregnere, det er selvsagt et annet spørsmål.

Edit: Når det gjelder tyggis, så har jeg noe tyggis "vask" jeg fikk av alienautospa, har heldigvis ikke prøvd den ennå, men ville tro at den fungerer fint. Sikkert en haug av produkter her også.

Lykke til :)

Endret av erikstein
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no CG Green clean så får prøve det nå. Takk for tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blandet ut CG Green clean 1:15 og prøvde på en bit jeg hadde i kjelleren først. Det gikk bra så gikk løs på baksetet og blei nesten helt borte den lakris suppa. Tørket først litt med en fuktig klut og sprayet litt Grenn clean på flekken og brukte en tekstilbørste med sirkelbevegelser og fikk løst opp guffa. Sprayet på en dash til og lot det virke 2min. Deretter tørket jeg over med ny fuktig klut og tørket over til slutt med en tørr klut. Tok en behandling av skinnsidene med skinnrens så nå lukter bilen fresht inni. Bare å få ut teppet nå og renset det skikkelig.

Endret av Vagaddiction
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at det ordnet seg :)

Du tar vel ikke ut teppene av bilen?

Er det ikke enklere å demontere seter (hvis det er nødvendig) og bruke en rensemaskin eller våtsuger og Green Clean?

Jeg tok nemlig teppet ut av en Audi 90 for en del år tilbake, og det var et sant helvete å få inn igjen (pent).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia er at det lukter så jævlig under teppet da filten som ligger mellom karosseri og teppe har surna pga vannlekkasje. Får heller plukke ut seter og lister og løfte teppe opp og tørke og spraye på no CG odor kill på undersiden eller no og rense teppe på oversiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ga deg ett credpoeng her, for at du la ut litt om resultatet :)Det er viktig å få høre hvordan ting fungerer!blir nok ett par kanner grean clean utpå våren når jeg er tom for Scholl spam :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teit jeg ikke la ut før/etter bilder men får gjøre det når jeg skal ta setene foran. Jeg synes CG produktene ikke er så dyre,er drøye i bruk og de har plenty med produkter å velge i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive