Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Nei, minste serien. :) Den het CHT før tror jeg. Mulig den heter CHT-12R elns. DD serien er vesentlig mer påkostet, spesielt laget for korrekt bass. CHT-serien er laget for moro. Anlegget her er ikke laget for musikk, men film og serier. :) Har lyst å lage meg et lytterom på loftet eller evt på garasjeloftet, men det ligger noen år frem i tid. En knallgod dac, en røramp og to stativhøyttalere fra feks Usher står høyt på ønskelisten på et slikt begrenset rom.

Skrevet

Sitter for øyeblikket på en Marantz SR5200, ikke akkurat 6k i ny pris, men syns den leverer godt for å være av slik alder, bruker den sammen med en NAD D1050 dac, som igjen jeg enten får lyd fra en NAD C546BEE cd spiller, eller Apple TV fra mobilen. Høyttalerne mine er noe av det som er mindre fancy, JBL studio 190, bruker bi-wire på de. Er egentlig ganske fornøyd med lyden fra oppsettet, men skulle gjerne byttet ut til stereoforsterker da. Favoritten her av de få jeg har hørt spille er vel Electrocompaniet EC1.

Selv vil jeg ikke sitte opp sourround lyd, da det blir mye kabler og har ikke plass til kabler på bakveggen her på gutterommet, men hadde jo vært praktisk å hatt noen fine stativhøyttalere når jeg flytter ut også.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

olav framvik
Skrevet

Her selv gått på hifi smellen og sitter med ayon cd spiller usher 3.0 forsterker og gradient ht og siden jeg bor et lite stenkast fra pm audio så røyk jeg på black magic kabler også. Gøy å se at flere liker godlyd her inne. Men skal ikke ødelegge tråden til trådstarter men innenfor hjemmekino så er Yamaha suveren favoritt på lyd. Ingen andre jeg har hørt har like behagelig lydsignatur i produktene sine.

griffenfeldt
Skrevet

Huff ja. Med alle pengene jeg har brukt på hifi kunne jeg ha bygd en trippelgarasje med leilighet på toppen. Har heldigvis roet tempoet nå og bruker rør og fulltoner til en brøkdel av alt som har vært innom.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Skrevet

Nei, minste serien. :)

Den het CHT før tror jeg. Mulig den heter CHT-12R elns.

DD serien er vesentlig mer påkostet, spesielt laget for korrekt bass.

CHT-serien er laget for moro. Anlegget her er ikke laget for musikk, men film og serier. :)

Har lyst å lage meg et lytterom på loftet eller evt på garasjeloftet, men det ligger noen år frem i tid.

En knallgod dac, en røramp og to stativhøyttalere fra feks Usher står høyt på ønskelisten på et slikt begrenset rom.

Har hatt 2x CHT 15, funket helt fint egentlig. Men DD serien er som du sier et helt annet beist. Der kan man velge hvor mye servo om den skal være helt presis og stram, eller justere dette ned så den blir litt mer morro til feks film.

Selv om min favoritt til film egentlig har vært SVS sine ultra modeller, var bra trøkk når jeg hadde 2x SVS 13 ultra + 1 Klipsch RT-12d i hjemmekinoen:-)

• 2 weeks later...
Skrevet

Har selv oppsett med 1stk Onkyo-receiver 7x170w og to subutganger.

Har bare to fronthøytalere inntil videre, men de har en fantastisk lyd.

Dali Concept 6!

Concept 6 produseres ikke lengre, men da kan man jo gå for storebroren Concept 8 :-)

Receiver kjøpt hos Lefdal for 4500,-, og høytalere fra HiFi-klubben 4300,-.

Gode kabler er et must, så jeg gikk for noen ikke altfor dyre (Van den Hul The Snowline)

Skrevet

Det som selges som "gode kabler" (eller dyre) er oppskrytt, spør du meg. Altså, med gullforgylte plugger, heftig isolasjon osv. Skaff kabler med god nok diameter og isolasjon, så er du i mål. Kjøp kabler billig hos biltema f.eks. :)

Brukes det digital overgang (HDMI hvis mulig) mellom reciever og andre enheter så er man sikret god lyd (og godt bilde).

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Har noe greier jeg også, men ganske enkelt enda, Klipsch RF82, RC42 og dynavoice bakhøyttalere, drevet av en Onkyo 7.1 receiver og et 92" lerret.. kos på kveldene detta.. :)

20131127_193935.jpg

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

• 1 year later...
Øyvind G
Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe meg litt bedre lyd til TV i kjelleren for spill og film. Har ikke planer om noe premium lyd, men "mye for pengene" til et 4 sifferet beløp.

Kjøpte idag en pakke fra Yamaha (BDX-610) hos Elkjøp som skulle være ok, men jeg får ikke aktivert sub (menyer er grå) så denne skal jeg levere tilbake. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan kjøpe? Gjerne noe hos Elkjøp da jeg likevel må dit å levere det jeg har kjøpt. 

Det hele startet med at jeg trenger en DVD/Blu-ray spiller så dette må være i pakken. 

Hvis det er anbefalt å gå for 2.1 isteden for 5.1 så kan jeg vurdere det. 

Endret av Øyvind G
olav framvik
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg litt bedre lyd til TV i kjelleren for spill og film. Har ikke planer om noe premium lyd, men "mye for pengene" til et 4 sifferet beløp.

Kjøpte idag en pakke fra Yamaha (BDX-610) hos Elkjøp som skulle være ok, men jeg får ikke aktivert sub (menyer er grå) så denne skal jeg levere tilbake. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan kjøpe? Gjerne noe hos Elkjøp da jeg likevel må dit å levere det jeg har kjøpt. 

Det hele startet med at jeg trenger en DVD/Blu-ray spiller så dette må være i pakken. 

Hvis det er anbefalt å gå for 2.1 isteden for 5.1 så kan jeg vurdere det. 

Hvorfor ikke prøve det du allerede har kjøpt etter at du får byttet det med et som fungerer. Det får veldig skryt for lydkvalitet men bærer litt preg av plastik sto det i testen....som den vant. Du har jo noen dager som du kan teste det på og finne ut om det passer deg eller ikke. Bruker Yammaha surround i garasjen (er der veldig mye) og har også hatt det inne før. God varm lyd som jeg liker.

Nautilus
Skrevet

Jeg er godt fornøyd med miksen B&W og NAD M-Serien. Det er en del som rynker på nesen av denne komboen, men jeg er godt fornøyd med helheten så langt. Konseptkino som jeg har bygget med bakgrunnen i estetikken fra "En verdensomseiling under havet" og "Bioshock"-spill serien  :)

post-10009-0-07372500-1431984203_thumb.jpost-10009-0-23871000-1431984209_thumb.jpost-10009-0-89031800-1431984207_thumb.jpost-10009-0-16575100-1431984205_thumb.jpost-10009-0-57072600-1431984204_thumb.jpost-10009-0-72241100-1431984205_thumb.jpost-10009-0-42425800-1431984206_thumb.jpost-10009-0-96427600-1431984209_thumb.jpost-10009-0-65739500-1431984210_thumb.jpost-10009-0-52641700-1431984208_thumb.jpost-10009-0-11937900-1431984211_thumb.jpost-10009-0-33845600-1431984207_thumb.jpost-10009-0-04849400-1431984204_thumb.j

• DCN Poeng 1

Talent is nothing without results.

-Håkon
Skrevet

Strøkent :) 

• DCN Poeng 1

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Nautilus
Skrevet

Sprekt! :) hvilken pj kjører du med?

Jeg kjører Sony HW55ES proj. Den kan jeg forresten anbefale på det STERKESTE! Den har fallt en god del i pris og den tipper snart under 20k. Dette er etter min mening det beste kjøpet av full-HD proj. før det "store" 4K hoppet. Alt er uansett klart for dette. Lerretet jeg har (Dreamscreen V5 100") er godkjent for 4K proj. Men vi er nå på startpanelene til 4K-projene. Sitter på gjerdet i noen år til, til prisene har fått rot i virkeligheten og panelene har fått ut viklet seg :)

Tusen takk for gode ord om B&W 802Dene. Om dere noensinne får muligheten så må dere gå for dette paret. Jeg har ikke ord. Sammen med senteren (B&W HTM2) får du en kino uten like. Interstellar.... vel u get the point ;)

Oppsettet er: 

Prosessor: NAD M 17

Power: NAD M 27

Fronter: B&W 802D

Senter: B&W HTM2

Bakhøyt: B&W 805D (Kommer)

Sub: B&W DB1 (Kommer)

Prosj.: Sony HW55es

Lerret: Dreamscreen V5 Basic Dynagrey 100"

HTPC: Komplett Gamer Mini

NAS: ASUSTOR AS-604T

Platespiller: VPI Classic 3

Cartridge: Soundsmith Zephyr mk2

Phono pre-amp: Jasmine LP 3.0

Spill: PS4

Kabler: Van Den Hul

Talent is nothing without results.

johnsen90
Skrevet

ja pent oppsett:) rommet er snart ferdig her i huset å. Nytt lerret ble bestilt igår. Dreamscreen V5 dynagrey 106

Skrevet

Gromt oppsett Nautilus! :)

Var selv millimetre unna 802 for ett par måneder siden, men tilfeldighetene ville det sånn at jeg endte opp med et par prototyper fra Geir Fredriksen isteden. Angrer overhode ikke, men hadde nok blitt godt fornøyd med Nautilusserien også. (Problemet nå blir å matche frontrekka, det blir dyyyyrt :P )

• DCN Poeng 1
  • 4 weeks later...
johnsen90
Skrevet (endret)

Nærmer seg her å nå. 

Kinorecliners sitter fast hos Postnord da de ikke finner pallen på 180kg. Så venter i spenning der.

post-7413-0-22825300-1434111367_thumb.jp

post-7413-0-64087400-1434111381_thumb.jp

post-7413-0-92305900-1434111460_thumb.jp

Endret av johnsen90
  • DCN Poeng 3
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet (endret)

Nærmer seg her å nå.

Kinorecliners sitter fast hos Postnord da de ikke finner pallen på 180kg. Så venter i spenning der.

attachicon.gifDSC_0086.JPG

attachicon.gifDSC_0083.JPG

attachicon.gifDSC_0081.JPG

Det er et helvete å finne en pall på 180kg. Veit akkurat hvordan det er :mad:

Ser jævlig bra ut, gleder meg til å komme på inspeksjon og se voksen filmer!

Dog håper jeg du skaffer mer sitteplasser

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

johnsen90
Skrevet

Det er et helvete å finne en pall på 180kg. Veit akkurat hvordan det er :mad:

Ser jævlig bra ut, gleder meg til å komme på inspeksjon og se voksen filmer!

Dog håper jeg du skaffer mer sitteplasser

hehe :) ja er meningen å få flere ja hvis postnord gidder å lete. 

Skrevet

Ser bra ut, RF-82 sparker bra, hatt et to par av de selv, og sitter med RF-82II på stua nå:-)

Mitt kinorom skal stå klart til høsten!

johnsen90
Skrevet

Ser bra ut, RF-82 sparker bra, hatt et to par av de selv, og sitter med RF-82II på stua nå:-)

Mitt kinorom skal stå klart til høsten!

Ja sparker veldig godt med Emotiva tilkoblet :)

Å? hva tenker du av specs der da? :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Siste bildet med pinnestolen er episk.

"Brukte alle pengene på anlegg, hadde ikke råd til sofa" :P

(ja, jeg har lest resten av tråden, måtte bare pirke litt i såret)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

johnsen90
Skrevet

Siste bildet med pinnestolen er episk.

"Brukte alle pengene på anlegg, hadde ikke råd til sofa" :P

(ja, jeg har lest resten av tråden, måtte bare pirke litt i såret)

Haha tenkte jeg satt den der kun for å markere min frustrasjon mot Postnord. 

mstrandbo
Skrevet

Haha, kjempebra bilde det der. Ser jo storveis ut ihvertfall.

Selv må jeg bare få SVS'en som jeg bestilte så er ihvertfall mitt første 5.1 hjemmekino igang. Gleder meg!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår