Gå til innhold
johnsen90

Garasjen til fattern

Recommended Posts

johnsen90    639
johnsen90

Heisann

Trenger litt veiledning om hva fattern skal ha som dekke i garasjen sin.

Da vi ser på jobben fra to forskjellige vinkler og han har 9 tommeltotter så ønsker han egentlig epoxygulv som et firma legger men er vel ganske dyrt tror jeg? så lenge jeg tror det må avrettes med litt mer fall mot garasjeport.

Ser Megaflis har meget gode tilbud på frostsikre fliser om dagen også. Og for min egen del så kan jeg gjøre en del av dette som egeninnsats hvis ikke det er veldig vanskelig :P

Tips og triks tas imot gladelig!

God jul

Mvh Patrick

Endret av johnsen90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersN    6
AndersN

Epoxy er vel egentlig ikke så dyrt som alle tror. En kollega fikk dette lagt i en dobbelgarasje. Mener han snakket om ca 9000,- inkl mva. Så er ikke helt vekke mtp pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Epoxy er vel egentlig ikke så dyrt som alle tror. En kollega fikk dette lagt i en dobbelgarasje. Mener han snakket om ca 9000,- inkl mva. Så er ikke helt vekke mtp pris.

Ja har sett noen sånn ferdigpakker som dekker 36kvm til rundt 10.000kr. Men det er da uten arbeid og da må man gjøre det selv. Fattern stoler ikke nok på seg selv og heller ikke på meg til å legge det selv:P redd for at det skal faile etter en periode :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Med avretting, grunning, lim, fliser, fug og kryss så havner handekurven på drøye 4000kr med de frostsikre flisene som er på 70% avslag. Tenker at det kan være lurt å legge litt mer fall mot port så det ikke legger seg vann der inne derav avrettingsmassen.

Kommer noen bilder iløpet av morgendagen tenker jeg. Stenlagte gårdsplassen skrår relativt mye ned mot garasjen. Det ligger slukrist foran med den klarer ikke å ta alt vannet hvis det kommer mye.

Han er jo en BMW fanatiker så hadde vært morro og lagt epoxy med BMW logo i midten men mulig det koster en del?

Han rullet forøvring ut sin nye 2014 modell Bmw 520 med full M pakke fra butikken her om dagen.

Endret av johnsen90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV

Jeg har fått et tilbud på under 200kr kvm for legging av epoxy i garasjen min, de står for all jobben. Norske folk som kommer og legger også. Inkl alt.

Tror ikke det koster så mye å få lagt inn logoer osv under epoxyen, hvis du har en plakat e.l. eller får trykket opp en stor BMW logo kan den legges under et par lag med klar epoxy, men husk at huset kanskje skal selges om noen år da :-) Ikke like lett å fjerne når den først er der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Jeg har fått et tilbud på under 200kr kvm for legging av epoxy i garasjen min, de står for all jobben. Norske folk som kommer og legger også. Inkl alt.

Tror ikke det koster så mye å få lagt inn logoer osv under epoxyen, hvis du har en plakat e.l. eller får trykket opp en stor BMW logo kan den legges under et par lag med klar epoxy, men husk at huset kanskje skal selges om noen år da :-) Ikke like lett å fjerne når den først er der.

Ja sant. Men får ta han på ordet når han sier han skal bo der til han bæres ut. Det var ikke så dum pris. Hvor i landet er dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Når eg la epoxy på gulvet med topp strøk så var det en ganske krevendes jobb å gjøre og det går en god del bøtter og ruller på en slik jobb til et gulv på 8x8m. Erfaringen eg sitterigjen med er at en slik jobb bør man være minimum 2 stk + en bør ha en med erfaring i teamet også :)

Endret av Audi S8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Når eg la epoxy på gulvet med topp strøk så var det en ganske krevendes jobb å gjøre og det går en god del bøtter og ruller på en slik jobb til et gulv på 8x8m. Erfaringen eg sitterigjen med er at en slik jobb bør man være minimum 2 stk + en bør ha en med erfaring i teamet også :)

Okei:) foreløpig så syntes jeg en flisløsning kan være det beste valget iforhold til hva man kan gjøre som egeninnsats og pris:)

Kommer bilder etterpå.

Har noen spm rundt strøm, takarmatur, og valg av innredning/skaper også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 073
Øyvind G

Jeg ville gått for Epoxy. Det ser jålete ut med fliser, men Epoxy er mer praktisk og ser også ok ut.

Mister du noe på en flisgulv risikerer du at en eller flere fliser sprekker. Mister du noe på et Epoxy gulv så blir det som regel ingen eller liten skade.

Skaden på Epoxygulvet kan flekkes og er dermed lettere, raskere og billigere enn å skifte fliser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Har sendt mail til epoxygrossisten og en lokal forhandler som driver med epoxy. Venter på svar. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg lagt epoxy med en gang, men han syntes det blir for dyrt.

Planen videre hos han far som jeg kan bruke midlertidig er da enten flis eller epoxy.

Skal sjekke litt priser på plater og isolering av vegger da jeg syntes det skaper et mer helhetlig inntrykk av den. Spm er om det er vits å legge isolasjon så lenge det er fri utlufting oppe??

post-7413-0-60564200-1388166605_thumb.jp

Som dere ser så skrår det litt her så det må gjøres en del med rista foran porten slik at ikke vannet renner rett inn som det gjør nå.

post-7413-0-15202000-1388166668_thumb.jp

post-7413-0-83020400-1388166653_thumb.jp

Så over til belysning. Ser at Biltema har Lysarmatur T8 IP65 2*36W 1270 x 140 x 95 mm til 199,- uten rør. Fungerer denne eller er det bare drit? Planen var kanskje en sånn på hver sin side av portåpnern her. Er det evnt mulig å feste de på stenderne nedover eller forslag til løsning her?

post-7413-0-19278700-1388166880_thumb.jp

Rask tegning i paint hvordan det er planlagt. Innvendinger? Andre løsninger?

post-7413-0-20412900-1388167543_thumb.jp

Endret av johnsen90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Du må ikke bruke Ring med kryss, det er tegnet for lampe :P

Jeg ville hatt stikk ved benk og på hver vegg

Endret av polishduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Du må ikke bruke Ring med kryss, det er tegnet for lampe :P

haha ja så det etter jeg var ferdig:P Visste ikke hvordan vanlig strømkontakt skal tegnes inn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 608
Autoglaze / polishduden

Som en y med tilhørende tegn for enkelt, dobbelt og jordet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Okei. Da vet jeg det til neste gang :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GlennN    17
GlennN

Her på vestlandet bruker vi en U med strek under :)

Til TS: Veldig mange av armaturene i budsjettklassen er like mtp oppbygning. Sats på billige armaturer med kvalitets lysrør! 2x58W om mulig.

Ville hatt en armatur på hver side av bilen, og en på fremsiden ved innredningen. Lys og stikkontakter får du aldri nok av!

Endret av GlennN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Ja biltema har også 2*56 ser jeg til drøye 300kr uten rør. Men festing i taket der da? Tips/løsninger?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GlennN    17
GlennN

Ja biltema har også 2*56 ser jeg til drøye 300kr uten rør. Men festing i taket der da? Tips/løsninger? :)

Ingen hokkus pokkus. Fest dem rett på bjelkene med gipsskruer og skiver ;) Passer ikke de eksisterende hullene så lager du bare nye hvor det måtte passe i armaturen :)

Endret av GlennN

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Ja det kan jo være en løsning:) en på hver sin side av garasjeåpnern og en over benken/vegghengt plate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Bortkastet med isolasjon i vegger om det er åpent i taket.

Legg 10 cm i taket om du må velge en av plassene. Er det asfaltplater på veggene? Tror dette tilsvarer 3 eller 5 cm med isolasjon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig