Kattlikzm

Hvordan fikse skadet bakfanger? :

NB: Om jeg har postet tråden på feil sted, kunne noen flytte den? Er ganske ny på forumet :)

Morn!

I dag morges var jeg ute og shoppet julegaver. Etter shoppingturen spaserte jeg bort til bilen, og lå merke til en stygg ripe i bak fangeren. Ble jævlig lei meg :(, håper vedkommende krasjer, dør og brenner i helvete. Har null respekt for slike personer som etterlater en skade uten å oppgi opplysninger om seg selv :(.

Anyway... tilbake til saken! Finnes det noen lette og ikke minst billige metoder for å fikse slike skader?

Bakfangeren er av plast, og skadene er minimale. Er kun snakk om kosmetisk skade, ingenting er bøyd heldigvis! Ser ut til at jeg har mistet noe av lakken.

post-5334-0-65739100-1386977349_thumb.jp

Den øverste biten er verst, men er heldigvis kun en plast liste som lett kan byttes. Skadene under plast listen derimot er skader i selve bak fangeren. Ripene er ikke store/dype, men de er der...! :(

Håper så mange som mulig kan komme med innspill! Tusen takk! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mange tilbydere av spotpaint som sikkert kan fikse dette greit ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mange tilbydere av spotpaint som sikkert kan fikse dette greit ;)

Er kanskje den største amatøren her nå, men hva er spotpaint for noe? Hvor dyrt blir det isåfall? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du kan nok også polere bort mye av ripene slik at det demper skaden en del. Blir nok ikke helt bra igjen, men det kan bli betraktelig bedre, til du ev tar spotrepair etter det... Bare mine tanker da:)

Lykke til!

P.S Etter å sett bildet litt større , er det nok sikkert mye av defektene går bort ved polering, men skal du ha det helt strøkent, må du nok på med lakk osv..

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du kan nok også polere bort mye av ripene slik at det demper skaden en del. Blir nok ikke helt bra igjen, men det kan bli betraktelig bedre, til du ev tar spotrepair etter det... Bare mine tanker da:)

Lykke til!

P.S Etter å sett bildet litt større , er det nok sikkert mye av defektene går bort ved polering, men skal du ha det helt strøkent, må du nok på med lakk osv..

Yup :) Tenkte nøyaktig det samme som deg kl 03:00 i morges haha. Fikk rubbet med clay, polert for hånd, og satte på voks. Resultatet ble mye bedre enn før

Får ikke lastet opp før etter bilde, står "opplastning kansellert (Denne filen var for stor for å laste opp).

Men har link til bildet her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spot on:)

Det ble mye bedre etter den runden du tok ja!

Litt vanskelig å se ordentlig på bildet, men ser meget bra ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke den eneste som får en slik overraskelse før jul.. Resultatet ser bra ut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å legge om til å handle alt på nettet med en gang, julestria er håpløs sånn :(

Ikke sikker på om jeg ser riktig på bildet ditt, merker på begge sider av hjørnet, eller bare litt skit på høyre side av bildet?

Her er i hvert fall før og etter-bilder av en hit'n run som Christer her på forumet hjalp meg med å rydde opp i. Du får fort fjernet mer av slike skader med litt våtslip og polering enn du tror: http://www.detailersclub.no/forum/topic/15705-hgnubels-logg/?p=328287

Edit: Åja, så ikke bilde #2 og leste ikke nøye nok før nå. Ser mye bedre ut, og da er du jo godt på vei :thumbup:

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å legge om til å handle alt på nettet med en gang, julestria er håpløs sånn :(

Ikke sikker på om jeg ser riktig på bildet ditt, merker på begge sider av hjørnet, eller bare litt skit på høyre side av bildet?

Her er i hvert fall før og etter-bilder av en hit'n run som Christer her på forumet hjalp meg med å rydde opp i. Du får fort fjernet mer av slike skader med litt våtslip og polering enn du tror: http://www.detailersclub.no/forum/topic/15705-hgnubels-logg/?p=328287

Edit: Åja, så ikke bilde #2 og leste ikke nøye nok før nå. Ser mye bedre ut, og da er du jo godt på vei :thumbup:

Oj det ble overraskende pent! :o. Men er redd jeg har dypere skader enn deg :(. Har mistet noe lakk, og plasten er skrapt opp. Er redd jeg kanskje må bytte fangeren.

Nei er redd det ikke er skitt du ser på bildet :( alt er skrapet opp. Synes det ble mye bedre og mindre synlig etter litt arbeid :). Får la det stå slik frem til vår :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive