villans

Swissvax Opaque Quick Finish

Vasket bilen på DCN vis,alt så bra ut helt til jeg sprayet på Quick Finish på folien på panseret.Da poppet d fram waterspots overalt, aldri skjedd før..Hva er grunnen til at dette skjer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var merkelig.. På matt lakk antar jeg? Det er jo vanlig at flekker kan dukke opp når lakken blir fuktig, men uansett skal de ikke komme av qf...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D er svart matt 3m folie... Den er vokset med Opaque voks fra før av...

Endret av villans
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots kan vel komme av mange ting.Kalk i vannet,sur nedbør,kjemikalier osv. Ta en lett polering og vokse opp igjen :) Leste nøyere nå. Da må jeg tenke dypt også ;)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket bilen på DCN vis,alt så bra ut helt til jeg sprayet på Quick Finish på folien på panseret.Da poppet d fram waterspots overalt, aldri skjedd før..Hva er grunnen til at dette skjer?

Vann som tørker på folien inneholder kalk og mineraler som blir liggende igjen, som silset sier kalles de gjerne waterspots.

På lakk må de ofte poleres bort med maskin og fin polish, hvordan dette blir med folie har jeg dårlig kontroll på, men å prøve en rens av et eller annet slag høres fornuftig ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opaque Pre-Cleaner er jo laget til akkurat dette formålet. Rens folien med OPC og legg evt nytt lag Opaque etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok skal gjøre d

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive