Gå til innhold
stianfuruseth

Stian`s bildetråd

Recommended Posts

stianfuruseth    6
stianfuruseth

heisann,

helt ny på forumet her, så tenkte jeg kunne dele noen av bildene jeg har tatt av biler.

Siden dette er ett forum for de vaskegale bilentusiaster, så er dette det perfekte sted for meg

som ønsker å ta bilder av strøkne og flotte biler :)

Som da de fleste sikkert skjønner, så er det bare å ta kontakt om det skulle vise seg interesse i å

hyre meg til å ta noen bilder. Holder for tiden til i Volda, møre og romsdal. Men til sommeren flytter

jeg til ett eller annet sted i vestfold. Jeg tar selvsagt på meg oppdrag langt unna her jeg bor, men da

må jeg selvsagt få dekket reisekostnader av oppdragsgiver ;)

Håper dere liker bildene, og er det noe dere lurer på så er det bare å spørre :)

Er en del bilder så håper du har god tid :D

automote-029999.jpg

_MG_4062.jpg

390-WIP.jpg

447.jpg

272.jpg

051wip.jpg

automotebmw11.jpg

automotebmw06.jpg

automotebmw05.jpg

bmw09.jpg

bmw25.jpg

bmw20.jpg

_MG_6239.jpg

_MG_6271.jpg

_MG_6286.jpg

_MG_6321.jpg

_MG_6427.jpg

_MG_6356.jpg

golf04.jpg

golf03.jpg

golf02.jpg

golf10.jpg

464.jpg

125.jpg

skyline07.jpg

prelude02.jpg

prelude01.jpg

_MG_8763.jpg

_MG_3836.jpg

_MG_2745.jpg

_MG_2704.jpg

_MG_2611.jpg

_MG_2615.jpg

_MG_2672.jpg

_MG_9872-.jpg

_MG_9900-.jpg

_MG_9850-.jpg

Endret av stianfuruseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morrizon    15
Morrizon

Dette var da noen av de syyyyyykeste syke bilder jeg har sett her inne da? Nyyydelige! og velkommen innpå til vårt galehus Stian :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Har ikke noe å si at det er så mange bilder når det er så bra bilder...

Den hvite BMWn var hinsides..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stianfuruseth    6
stianfuruseth

i alle dager, det var mange svar på kort tid.

Tusen takk for tilbakemeldingene, veldig hyggelig at dere likte bildene, blir helt gira etter å ta flere bilbilder når jeg leser dette :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten

Oi, oi oi!! Nyyydelige bilder dette her! Er int i hva slags utstyr du bruker.. Kamera/objektiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stianfuruseth    6
stianfuruseth
Oi, oi oi!! Nyyydelige bilder dette her! Er int i hva slags utstyr du bruker.. Kamera/objektiv.

tusen takk :)

Kamera:

Canon eos 40d

Canon eos 350d

Sigma 70-200mm f/2.8

Sigma 12-24mm

Sigma 70mm f/2.8 macro

Sigma 30mm f/1.4

Canon 18-55 (kitlinsa til 350d`n, bruker den aldri..hehe)

Oppskriften for å ta slike bilder da..?

vel, det er vel ingen oppskrift. Men trening er en bra sak ;)

Mye handler om å bruke riktig innstillinger, til riktig location, effekt og ønske for uttrykk i bildet.

Og selvsagt har etterbehandling mye å si, men det mange gjør feil er at de overbehandler bildene sine,

så for min del prøver jeg å gjøre så lite som mulig i photoshop, men få frem stilen i bildet på enklest mulig måte.

Har funnet ut min måte å gjøre det på nå, men det brukte jeg lang tid på å finne ut.

Endret av stianfuruseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten

Formulerte meg litt dårlig ser jeg ;) Tenkte mer spesifikt på de bildene du har tatt her ;) Hvis vi f.eks tar de bildene i fart, hvilket objektiv, blender og lukkerhastighet anbefaler du her? Justerer du ISO?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Bildet av den preluden er også bra bilde, en ser hvor mye det gjør når alt i bildet stemmer, at bilen er sentrert mht oppmerking gir et inntrykk av at det er en som kan ta bilder..

er vel noe i øvelse gjør mester og en smule talent da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stianfuruseth    6
stianfuruseth
Formulerte meg litt dårlig ser jeg ;) Tenkte mer spesifikt på de bildene du har tatt her ;) Hvis vi f.eks tar de bildene i fart, hvilket objektiv, blender og lukkerhastighet anbefaler du her? Justerer du ISO?

Her er en beskrivelse på hvordan jeg tar fartsbildene du har sett her:

Praktisk anordning:

Jeg ligger i bagasjerommet på bilen min mens en kamerat kjører, med kameraet på ett stativ og jeg gir tegn til bilen bak som jeg tar bilde av, om hva den skal gjøre osv. kjører i ca 20-80km/t.

Og da er det veldig viktig at den bilen som blir avbildet holder stillingen jeg ber om så rolig og parallelt til bilen jeg ligger i som overhode mulig.

Kamera innstillinger:

Bruker ett vidvinkel objektiv, helst ned i brennvidde på 10-12mm, det gir mest fart i bildet.

Iso aldri over 400, siden dette gir mer støy i bildet.

Lukkertida ligger på 1/5sek-1/50sek, blenderen justerer jeg etter lysforholdene. Bruker ofte

lukkerprioritert program som gjør at kameraet selv justerer blenderen etter hvor lang lukkertid jeg stiller inn.

Så er det bare å knipse i vei, ta så mange bilder som mulig. Jeg tar sikkert 3-400 bilder når jeg tar fartsbilder, og

kanskje 10-20 av de blir så skarpe jeg vil ha de.

grei forklaring?

Bildet av den preluden er også bra bilde, en ser hvor mye det gjør når alt i bildet stemmer, at bilen er sentrert mht oppmerking gir et inntrykk av at det er en som kan ta bilder..

er vel noe i øvelse gjør mester og en smule talent da...

ja plassering har utrolig mye å si, dynamikken i bildet blir veldig lett ødelagt bare plasseringen er litt feil.

Men den vanlige mannen i gata merker nok ikke slikt like godt, så tipper du er en som har øyet for fotografering og detaljer ;)

Endret av stianfuruseth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Wow...knallflotte bilder dette her...Hvor i Vestfold er det du skal flytte? når flytter du? Pris på fotoshoot?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stianfuruseth    6
stianfuruseth
Wow...knallflotte bilder dette her...Hvor i Vestfold er det du skal flytte? når flytter du? Pris på fotoshoot?

Takk for det :)

Litt usikker på hvor egentlig, finner det ut når jeg får svar på skolen jeg søker på.

Prisen jeg har pleid å tatt for en photoshoot er 100-200,-

De pengene går til å dekke bensinutgifter ved fartsbilder og om det er langt til location.

Så alt fra 100,- og oppover helt avhengi av hvor bildene skal tas, og om det skal ta fartsbilder eller ikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Hmm.. var ikke det veeeldig billig??

Syntes bildene der var verdt 10x den prisen der :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
slemreke    1
slemreke

God kveld Stian :)

Veldig mange fete bilder her! Dette har du teken på :) likte spesielt de øverste av den hvite BMWen! Stå på, og jeg gleder meg til å se fler i tiden som kommer!

-André

Og til Lahega:

Om du finner bilder du liker her og der, åpne opp i PS og trykk ALT+SHIFT+CTRL+i, så får du opp file info. Der finner du informasjon om kamera, hvor mange mm som er brukt, iso, lukker, blender osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten

Veldig god forklaring ja!! Skal ha det i bakhodet når jeg skal prøve dette, ei eller annen gang!!

Okei, Andre!! Takk for tipset! Skal testes ut asap!

Edit: testet ut og fungerer gull! Konge!

Endret av Lahega

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig