JohanR

CG Jetseal 109

Hei!

Har lest litt om Jetseal 109 fra CG og har nå bestilt en flaske fra SS!

Sitter med et lite spørsmål.. man kan toppe 109 med voks, men noen mener at det må være carnauba i og andre ikke..

Mitt spørsmål er derfor.. kan jeg legge jetseal 109 og toppe den med AG HD, 476 eller 845, eller vil dette ødelegge alt? :)

Kunne sikkert ha prøvd å lest og funnet ut litt mer selv, men så mange som sier forskjellig ting- så tenkte å samle alt det forskjellige i en tråd og se om jeg blir noe klokere! Vil gjerne ha deres synspunkter og erfaringer ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan du topp ja, bare legg på tynt lag lett på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville avbestilt Jetseal og brukt AG HD, 476 eller 845, alene. :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med øhn! jetseal109 var vel første forseglinga jeg kjøpte omtrent.Den gir jo en bra wetlook, men jeg synes ikke den varer veldig lenge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan toppe den med voks har prøvd ikke særlig imponert over holdbarhet toppet med pete's 53 prøvd med og uten ikke at det gjorde noen særlig forskjell på holdbarhetn hos meg da. vist det var for holdbarheten så er vel ad hd voks eller 845 kursen og styre har ikke prøvd så sett så mye om 476 men det kan noen andre uttale seg om :P

Om jetseal så tror jeg at den passer litt bedre i solfylte California eller norsk vinter storm grei og jobbe med hazer og er ferdi etter 20 min

Så ok men dårlig holdbarhet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville avbestilt Jetseal og brukt AG HD, 476 eller 845, alene. :)

Hmm.. noen andre sealere som er verdt og prøve og som ikke koster skjorte da? Vil prøve litt nytt, ingenting som holder særlig bra på min bil og tenkte derfor at sealer først kanskje var tingnn, men altså nei.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du testa noe fra collo ite? :) rart hd waxen ikke holder? Jeg la på panseret på golfen min når jeg fikk den for vel 1-1.5 mnd og det er ikke antydninger til slitasje enda! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du testa noe fra collo ite? :) rart hd waxen ikke holder? Jeg la på panseret på golfen min når jeg fikk den for vel 1-1.5 mnd og det er ikke antydninger til slitasje enda! :)

La 50/50 476 og 845 på panser for et par uker siden og 476 på resten av bilen, panser er helt dødt omtrent... resten tror jeg henger greit med! Har ikke vasket på en uke så er ikke helt oppdatert... lurer på å gi 476 en sjangs i vinter...

Synd at HD ikke holder her, liker den så godt...

Spørs om jeg ikke må vokse på nytt, og enten kjøre på med S30 og så HD eller 476!

Edit: jeg vil se golfen!:)

Endret av JohanR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får fin holdbarhet ved å preppe med en lett slipende polish som S30+ eller MG #205. Jeg har ikke merket noe forskjell på om jeg tar en IPA wipedown før LSP eller ikke. Uansett har jeg aldri hatt ekstra glede av voks over sealer.

Jeg blander ikke LSP'er, etter filosofien om at de er laget for å fungere på ren lakk slik de er.

Men lakkrens først er viktig, ikke minst fordi den øker overflatespenningen. Det ser man ved at selv nypolert lakk uten LSP beader. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din sin er en heeeel del finere for å si det sånn! Stålfelger og helt matt i lakken? Uff...! :P må legge penger i felger til elbilen nå! Litt ot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. noen andre sealere som er verdt og prøve og som ikke koster skjorte da? Vil prøve litt nytt, ingenting som holder særlig bra på min bil og tenkte derfor at sealer først kanskje var tingnn, men altså nei.. :)

Wolf's Body wrap er en ganske god sealer til en grei pris. Har ikke fått testet den noe serlig mtp. holdbarhet, men den har veldig gode egenskaper når det kommer til vannskrekk! Det er sikkert noen andre her som kan dele sin erfaring ang. holdbarheten.

La 50/50 476 og 845 på panser for et par uker siden og 476 på resten av bilen, panser er helt dødt omtrent... resten tror jeg henger greit med! Har ikke vasket på en uke så er ikke helt oppdatert... lurer på å gi 476 en sjangs i vinter...

Spørs om jeg ikke må vokse på nytt, og enten kjøre på med S30 og så HD eller 476!

Edit: jeg vil se golfen! :)

Selv har jeg også problemer med holdbarhet med forskjellige vokser på min bil. Nå i det siste har jeg brukt Dodo juice Rainforest rub pro og det ser ut som at denne holder lenger enn mange andre vokser på min bil. Dodo har også mange andre vokser som er billigere og som sikkert er like bra. Kanskje du burde prøve en DJ voks? De har 30ml samples av de fleste voksene sine slik at du kan teste voksen før du kjøper en stor krukke. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: jeg vil se golfen! :)

Hva gjorde du før du la voksen, bare vanlig vask eller skikkelig grunnprepp med polish?

Jeg hadde også avbestilt Jetseal, har aldri fått noe holdbarhet ut av den. Det sies at den må påføres flere ganger for å yte maks, men en påføring med 845 gruser jetseal uansett hvor mange "lag" men legger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du før du la voksen, bare vanlig vask eller skikkelig grunnprepp med polish?

Jeg hadde også avbestilt Jetseal, har aldri fått noe holdbarhet ut av den. Det sies at den må påføres flere ganger for å yte maks, men en påføring med 845 gruser jetseal uansett hvor mange "lag" men legger.

Gang nummer 1 kjørte jeg over hele bilen med S30 og så voks, men forrige gang tok jeg bare vask så voks... får kjøre over S30 og legge voks igjen! HD, 845 eller 476?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine med Jetseal er at den er drøy og latterlig enkel i bruk. :)

Holdbarheten er i nærheten av det dårligste jeg har opplevd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en jetseal liggende som er brukt 2 ganger på 3 år... den har aldri gitt meg noe glede... så dropp den, kjøp 845 å rist flaska til du spyr... da er den flytende å det er bare å fyre på spraytut :) smuud som f å jobbe med å noe av det råeste på holdbarhet

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine med Jetseal er at den er drøy og latterlig enkel i bruk. :)

Holdbarheten er i nærheten av det dårligste jeg har opplevd.

Sendt mail om avbestilling nå, så får vi bare se :)

har en jetseal liggende som er brukt 2 ganger på 3 år... den har aldri gitt meg noe glede... så dropp den, kjøp 845 å rist flaska til du spyr... da er den flytende å det er bare å fyre på spraytut :) smuud som f å jobbe med å noe av det råeste på holdbarhet

Har 845 fra før :D:D ristrist

Endret av JohanR
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte gi deg cred for det tipset om grovonanert collinite :) Verdens beste qd blir det da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker :) ja den er helt genial, hvis den da også holder rundt 20 grader er den som vann...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive