rovin

Foma IPC type: Mimo - Bruksanvisning

Har akkurat mottatt en Foma ipc Mimo. Maskinen er montert og jeg må bare meddele at jeg aldri har vært borte i en dårligere bruksanvisning.

Jeg er av den typen som alltid leser gjennom bruksanvisningen og tar vare på den for de produktene jeg kjøper.

Har registrert at flere her inne har kjøpt samme maskin og det ser ut til de de er godt fornøyd.

Kan ikke se at noen andre har klaget på bruksanvisningen, så jeg lurer på om noen har fått en annen en den jeg har fått med.

Har letet litt rundt på nettet etter en bedre bruksanvisning men uten hell. Er det noen som kan hjelpe med noe bedre, Har sendt en henvendelse til Foma ipc norge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt min Mimo i 4 år, men må innrømme at jeg ikke har lest bruksanvisningen. :blush:

Noe spesielt du lurte på vedrørende montering og bruk? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt min Mimo i 4 år, men må innrømme at jeg ikke har lest bruksanvisningen. :blush:

Noe spesielt du lurte på vedrørende montering og bruk? :)

Takker for svar, men jeg hadde håpet det fantes en bedre bruksanvisning. Det jeg spesielt lurte på var rensing av denne flotøren, det står ikke hvordan det skal gjøres. Ser på sidene her inne at det er mange meninger om hvordan det bør gjøres, derfor ville jeg gjerne hatt det fra fabrikanten.

Det står at det skal helles vann i tanken med veskeventil, men ikke hvor mye eller hvilken temperatur.

Noen her inne snakker om skumreduksjonsmiddel og såpe i tanken, men det står nå helt klart her at det skal kun vann i tanken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke trengt å rengjøre/rense flotøren på min på de 4 årene jeg har brukt maskinen. Synes ikke du skal bekymre deg for det på en ny maskin. Du kan jo skylle flotøren og rengjøre maskinen etter bruk for sikkerhets skyld. :)

Du heller vanlig kaldt vann i den "mellomtanken" som vannpumpen suger fra. Du kan fylle til du ser at tanken er nesten full. Prøv gjerne med et par liter først, så du blir kjent maskinen og hvordan den brukes. Da blir du tryggere, og mindre redd for å gjøre noe feil.

Skumdemper kan brukes i den nederste skittenvannstanken/understellet. Det er ikke egentlig nødvendig hvis du bruker en lavtskummende såpe. Jeg bruker Chemical Guys Green Clean 1:15 og har ikke hatt behov for å bruke skumdemper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke trengt å rengjøre/rense flotøren på min på de 4 årene jeg har brukt maskinen. Synes ikke du skal bekymre deg for det på en ny maskin. Du kan jo skylle flotøren og rengjøre maskinen etter bruk for sikkerhets skyld. :)

Du heller vanlig kaldt vann i den "mellomtanken" som vannpumpen suger fra. Du kan fylle til du ser at tanken er nesten full. Prøv gjerne med et par liter først, så du blir kjent maskinen og hvordan den brukes. Da blir du tryggere, og mindre redd for å gjøre noe feil.

Skumdemper kan brukes i den nederste skittenvannstanken/understellet. Det er ikke egentlig nødvendig hvis du bruker en lavtskummende såpe. Jeg bruker Chemical Guys Green Clean 1:15 og har ikke hatt behov for å bruke skumdemper.

Takker for tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay... Jeg har jo sett disse postene om bruksanvsningene på FOMA Mimo maskinene tidligere og forstått at de ikke var veldig gode..

Men at de skulle være så horribelt dårlig som dette hadde jeg aldri trodd.
Bildene ligner jo ikke i nærheten av den maskinen man har mottatt. Instruksjonene står i en salig blanding av ALLE språk anvisningene kommer i på rekke og rad uten linjeskift osv. osv.

Slå på maskinen for første gang i dag og hører SVUPP... så flyr flottøren i toppen og maskinen suger IKKE med noen merkbar effekt med mindre man konstant holder munnstykket mot tekstilene man prøver å rense.

Har forstått det sånn at dette er et ganske kjent problem pga. at flottøren er for lett. Men den skal vel ikke fly til toppen uten noen som helst motstand?

Ved rensing er det vel bare vann på rentvannstanken (jeg sprayer apc direkte på tekstilene som skal renses i stedet for å blande i tanken på maskinen) som skal til, sette sugeslangen ned i rentvannstank, sette sammen maskinen og slå på begge pumpene så skal det være gode greier? Eller har jeg misforstått noe her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kun rent vann i tanken. Min virker nå på den måten du beskriver. Flottøren har gått i toppen her et par ganger også men det har vært da jeg har flytta på maskinen med en del vann i "brukt" beholderen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker jeg om tilnærmet null vann i skittenvannsbeholderen. Helt sykt irriterende når ting ikke virker som de skal.

Har jo sett flottør-fixen her på forumet, men føler uansett at det er for dumt at en skal MÅTTE fikse noe som er HELT nytt ut av esken for å i det hele tatt kunne bruke maskinen.

EDIT:
Har gjort flotør-trikset med kork+kronestykker og det ser jo ut til å fungere.. Men det vitner vel om dårlig produkttesting og kvalitetskontroll når slike problemer sniker seg gjennom produksjonslinjen og ut til butikkene uten å bli fanget opp.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg må si meg enig, at bruksanvisningen er ikkje verdt papiret den kom på. 

Men er det slik at den spylemotoren bare kan stå på i 30 sekunder av gangen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt den på i 10-15 min uten at den har stopet enda. Er vel 30 sek med spyling som menes sikkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive