MikTor

Xenonkit Golf 6

Hei

skal montere Xenonkit på min golf 6 2009mod, i fjern og nærlys.

Treng eg noke form for ny sokkel? eller er det plug and play?

Andre tips ang montering mottas med stor takk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg byttet på min mk4 i nær og fjernlys byttet jeg ingen sokler:) plug and play! bestilte fra bilbelysning.no :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt forskjelligt om Mk6 så er litt usikker. veit det går an å bestille sokkel for xenon konvertering på ekstralys.no!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest litt forskjelligt om Mk6 så er litt usikker. veit det går an å bestille sokkel for xenon konvertering på ekstralys.no!

Du skal sette inn xenonkit i halogen lampene dine? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal sette inn xenonkit i halogen lampene dine? :)

Hei.

Ja det er planen! Tips?;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har et: Don't.

Halogenreflektorer er ikke laget for å spre lyset fra en xenonpære, så du vil få strølys av en annen verden og blende alt og alle du møter. Skal du ha xenon bør/må du i det minste kjøpe lykter med xenonreflektorer eller linser/projektorer slik at lyset havner der det skal.

Jeg har hammer i bilen for å "rekalibrere" xenonkonverterte halogenlamper.

:)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man ha xenon så gjør man det veldig enkelt - kjøper bil med xenon.. Har selv en Golf 6, syns lyset er mer enn bra nok med vanlige pærer. Blir som regel litt bedre hvis man setter inn osram nightbreaker +.

Men hvis man på død og liv skal ha det, så finnes det noe jallakit som du kobler rett på "polene" til ordinær H7 pære, og pæren passer rett inn i sokkelen. En kompis hadde ihvertfall det på sin 09 Touran, vi fant ut det når vi skulle fjerne dritten. Men Touran har i det minste linse. :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Hehe, mykje negativt her og det skal sies at eg ikkje har prøvd det enda, så eg har ikkje personlige erfaringer. Du trenger ikkje nokon nye sokler. Du kjøper rett sokkel som er h7 for nærlys og h15 for fjernlys.

Det aller beste hadde jo vore å fått taki orginale xenonlykter + adaptiv systemet. Nytt koster det jævelsk med penger, mulig det går an å få taki det hos huggeren etter kvart.

Eg har sjølv tenkt å montere H15 xenonkit i fjernlysa, men då et dyrt kit frå ekstralys.no

Endret av tharshan
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger en spesiell sokkel på min Golf 2010 mod hvis jeg skal bytte til xenonkit..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger en spesiell sokkel på min Golf 2010 mod hvis jeg skal bytte til xenonkit..

Må du det? Hadde inntrykk av at det var berre kjøpe kit med riktig sokkel eg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kit er en ting, der får du mye dårlig og mye bra. ekstralys.no har mye bra, særlig HB5 settene (Canbus kompatible)

Pass bare på en ting: Det er ikke lov med Xenon uten automatisk nivåregulering og spylere. Mangler du dette får du ikke godkjent bilen på EU.

http://www.tv2.no/underholdning/broom/xenonlys-bedre-billys-nei-det-er-ikke-lovlig-3606583.html

Lykke til :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De leter også etter kit på teknisk utekontroll og har begynt å gi bøter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De leter også etter kit på teknisk utekontroll og har begynt å gi bøter.

Ja har hatt kit i kurvelys no i noen år, skifter ut før EU kontroll men har skiftet tilbake, men er i grun lei av å ha dette i bakhodet at vis eg blir stoppet så kan utfallet bli bot eller en etterkontroll. Så derfor har eg kjøpt desse lyspærene, så må ta å teste dei en dag.

http://butikk.naf.no/xenon-ultima-120-mer-lys/product/53511/07016017022

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har hatt kit i kurvelys no i noen år, skifter ut før EU kontroll men har skiftet tilbake, men er i grun lei av å ha dette i bakhodet at vis eg blir stoppet så kan utfallet bli bot eller en etterkontroll. Så derfor har eg kjøpt desse lyspærene, så må ta å teste dei en dag.

http://butikk.naf.no/xenon-ultima-120-mer-lys/product/53511/07016017022

De må jaggu prøves! Er ikke akkurat superlys på min gamle 98G :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men derimot så lurer jeg på å montere en LEDbar på Golfen. Tror man skal kunne få til å skjule den ganske så bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff ikke gjør det, er en som går her som har det, blir forbanna hver gang jeg møter den, eneste jeg ser en stor blå dott av lys. Total hid failure. Skal du på død og liv ha det så opne lykta og monter prosjektor, da får du BEDRE lys en i en reflektor, OG du blender ikke andre. Og du kan få bixenon på ordentlig vis. :) er litt jobb men det blir verdt det til slutt. Sjekk theretrofitsource.com de har mye bra! :) Har bytta prosjektorer på min e39 til bixenon, bare nærlyset ble nesten dobbelt så bra. Fjernlyset er rått, bixenon + orginal halogen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive