Gå til innhold
Martin Rojahn

Flere forhandlere av produkter!

Recommended Posts

Martin Rojahn    0
Martin Rojahn

Jeg satt og lurte på en ting her om dagen. :huh:

Hvorfor er det aboslutt ingen av de litt større kjedene som Biltema, Bilxtra, Thorshov Bilrekvisita etc. som tar inn noe særlig annet enn Turtle Wax og Autoglym.

Det hadde vært så utrolig kjekt å hatt noe utvalg hos de kjedene som kanskje har litt lengre åpningstider bla så man kunne dratt å handlet hvis man hadde behov for noe der og da.

Spesielt for meg som bor i Fetsund, like ved Lillestrøm så er det ikke akkurat noe særlig annet valg enn å kjøpe på nett.

Nærmeste forhandler med butikk som er mulig å besøke for en i jobb er vel Parts & Retards på en lørdag.

Nå har jo Concours og Alien Autospa kommet med mulighet for å møte dem og få produktene der, men blir ikke helt det samme.

Noen som vet hvorfor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg satt og lurte på en ting her om dagen. :huh:

Hvorfor er det aboslutt ingen av de litt større kjedene som Biltema, Bilxtra, Thorshov Bilrekvisita etc. som tar inn noe særlig annet enn Turtle Wax og Autoglym.

Det hadde vært så utrolig kjekt å hatt noe utvalg hos de kjedene som kanskje har litt lengre åpningstider bla så man kunne dratt å handlet hvis man hadde behov for noe der og da.

Spesielt for meg som bor i Fetsund, like ved Lillestrøm så er det ikke akkurat noe særlig annet valg enn å kjøpe på nett.

Nærmeste forhandler med butikk som er mulig å besøke for en i jobb er vel Parts & Retards på en lørdag.

Nå har jo Concours og Alien Autospa kommet med mulighet for å møte dem og få produktene der, men blir ikke helt det samme.

Noen som vet hvorfor?

Fordi folk flest driter i bilpleie, siden det er dyrt og tidkrevende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Er vel fordi at Meguiars(og andre merker) ikke har samme markedet i Norge som Turtle & Auto Glym. Spør hvilken som helst "gamling" om hva han bruker, da går det i turtle og AG(har jeg inntrykk av) og det bruker de fordi de "alltid har gjort det"..

Bilxtra Lørenskog er flinke til å ta inn litt ekstraordinære produkter, de har ironX, prickbort, meguiars forbruker & proff serie, bakplater etc etc etc etc :)

Men det tror jeg er fordi mange av gutta som jobber på BilXtra har interesse for bil og bilshine.,

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Nivået vi driver bilpleie på er så himmelhøyt over hva mannen i gata har interesse av eller overskudd til å gjøre. Når vi er ferdige med avfetting er bilen renere enn de fleste andres etter "full vask", og da har vi fremdeles en god stund igjen før bilen nærmer seg presentabel.

Derfor er det ikke vits for Bilxtra å ta inn produkter vi bruker, men satser heller på enkle og greie nok løsninger for "alle andre" og priser det slik at de både blir kvitt lager og tjener litt på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Som Knut sier så går det mye på kjedeavtaler, jeg prøvde å få Swissvax, CG og Scholl inn i Torshov. Det var helt uaktuelt pga avtalen de hadde med Turtle, jeg måtte tom fjerne Swissvaxproduktene jeg hadde stående på kontoret mitt pga en av selgerne til Turtle ikke likte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Martin Rojahn    0
Martin Rojahn

Som Knut sier så går det mye på kjedeavtaler, jeg prøvde å få Swissvax, CG og Scholl inn i Torshov. Det var helt uaktuelt pga avtalen de hadde med Turtle, jeg måtte tom fjerne Swissvaxproduktene jeg hadde stående på kontoret mitt pga en av selgerne til Turtle ikke likte det.

Så Turtle er redd for litt konkurranse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Mørkt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kjedelige greier.. Er nok som nevnt over samt generell interesse fra mannen i gata.

Dog tror jeg det er litt på vei "oppover" med bilpleie og kanskje vil større interesse føre til nye avtaler i kjedene. (Etterhvert:))

Ikke særlig "pirkete" han turtle selgeren da:)...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig