harlex

Ferdig vokset.... Hva nå?

Nå har Teslaen fått seg en grei behandling.....

http://www.detailersclub.no/forum/topic/18682-swissvax-mystery-paa-tesla-model-s/

Men hva nå..?

Videre vedlikehold/behandling?

Jeg høytrykkspylte den idag og driten forsvant rett av på både lakk og felger... :) Vannet prellet av på glassflater med Rain X.

Men videre utover i vinter...

Jeg er opptatt av å holde den ren men samtidig ikke vaske vekk voksen.....

Har forstått det slik at hvis jeg trenger å bruke avfetting så er det "Prickbort" som gjelder?

Ellers... Bruk av vaskehanske hvis jeg ikke klarer spyle vekk driten?.... Lunket vann? hvilken såpe eller ikke såpe?

Når jeg spyler den er det et poeng å tørke den eller går det greit nok å sette den våt i garasjen. Ser at den nå blir fort tørr allikevel nå som den er nyvokset...

Hvortid bør jeg tenke på en ny runde med Mystery?

Når det gjelder Rain X og felgvoks så antar jeg at jeg merker når behovet for ny behandling nærmer seg,,,,

Andre ting jeg bør tenke på?

Forslag/tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående tørk er det "fyfy" hvis ikke bilen er håndvasket først. Hvis du bare avfetter og spyler av med høytrykk kan det fremdeles ligge noe skit og partikler igjen som kan fanges opp av et tørkehåndkle og lage små riper.

Selv har jeg brukt forsiktig "pat dry", altså trykke og løfte, ikke dra eller gni det over lakken, med et mykt tørkehåndkle noen få ganger når jeg føler det er hensiktsmessig (ingen mulighet for håndvask kombinert med tørre og støvete veier...). Dvs det har kanskje bare vært én gang i forbindelse med ferievask langt hjemmefra. Litt usikker, men jeg føler meg likevel litt uren :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis lakken har en god beskyttelse liggende på seg, trenger den egentlig ikke berøringsvask så ofte. Nå som vi er i en sesong med mye salt og slaps og møkkete veier pga piggdekk som river opp asfalten, skal du være ganske nøye med prewash før du finner frem washmitten. Jeg pleier å spyle den ofte og en skvett Prickbort i ny og ne. Vasker den heller grundigere når vinteren er på hell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive