magnul

Innvendig Vask Av Frontruter

36 innlegg i emnet

Noen som har noen vidundermiddel/metoder for å få innsiden av frontruta ren UTEN skjolder og drit? Jeg holder på å bli gal av at de aldri blir bra. Har hørt fine ting om Stoner invisible glass, men skulle gjerne hatt noe som var til salgs i gamlelandet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testet dette i dag,både utvendig og innvendig og det ble veldig bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt DP krystal vision glass cleaner og microfiber for vindu, og jeg har ikke skjolder eller striper. Så det fungerer hvertfall:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DP sin er bra ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker daglig Jif universal. Den er effektiv og billig i bruk. Har også brukt en gel lignede spray fra Statoil med godt resultat.

Dat kan være greit å finne et papir som fungerer sammens med vindusvasken. Ganske stor forskjell på resultatet alt etter hvilket papir du bruker.

Vask av frontrute er vel den største dritt jobben som finns. Har ennu ikke funnet noen vidundermiddler som erstatter hardt arbeid. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT Generation Glass Cleaner som arne referer til her bruker jeg. Den er veldig bra!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En lignende sak som denne er utrolig kjekk og ha når man skal komme til i front ruta helt fremme.Har hatt den en stund og er kjempe fornøyd med den!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
En lignende sak som denne er utrolig kjekk og ha når man skal komme til i front ruta helt fremme.Har hatt den en stund og er kjempe fornøyd med den!

Har du clas ohlson sin eller har du en annen?

Hadde tenkt å prøve den fra clas ohlson og var bare litt nysgjerrig på om den funker eller om det bare er tull?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg har er kjøpt hos C.O men er en litt annen model,men funker meget bra.Koster jo ikke all verden heller da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jeg ble minnet på den CO-dingsen. Har tenkt på å prøve den, men helt glemt å kjøpe den. Får se hva slags lurium jeg kjøper for å bruke sammen med den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd den, og synes ikke den er det minste bedre enn det jeg finner i kjøkkenskapet. Du har et poeng med papiret. Tror det meste funker hvis man bare får bort alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bra å bruke for mye sterke saker på bil vinduet heller, med gummilister og dashbord i tankene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs NXT Glass Clean er meget sterk. Prøv å unngå å få den på dashen. Jeg spruter av og til på kluten i stedet for rett på ruten, mer kontroll på sølet da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror problemet er løst nå. Gikk løs med Stoner Invisible Glass fra CYC og brukte CO-dingsen til å vaske med. Genial sak for å komme til i hvert fall. Tørket skikkelig av med Microfiber, og nå er rutene klin blanke uten skjolder.

Nå skal jeg gå løs på utsiden med Carlack glass sealant:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ruter som er tonet med film?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva med ruter som er tonet med film?

Chemical Guys streak free glass cleaner er ihvertfall sikker på sotede vinduer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vel forsøkt det som finnes for å slippe å få noe som helst film på ruten, og den ENESTE jeg har lykkes med (uten å bruke 3 timer på å gnikk og gnu) er denne som jeg fant mens jeg jobbet i ELFA. Forsøkte stort sett alt annet vi hadde i sortimentet uten å bli helt fornøyd. Billig er den også forresten ;) .

l17622.jpg

PS ! Den som heter "Fönstertvättmedel - PRF Perfect Cleaner" er ikke mye å "slenge ræva i taket etter" ! Lukter funky og etterlater seg en tyyyyn hinne som du ikke ser før solen virkelig treffer "galt" !

Endret av Fredster
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rutene mine blir rene nok, etter min mening kun ved bruk av 2 stk microfiber kluter.. en "grov" klut med varmt vann og en "fin" klut til og tørke av vannet med..

blir vel foråvidt det utvendig og, men har noen rare renninger/skolder som ikke syntes annet enn når ruta har et tyynt lagt lag med vann på seg/pitte bitte små dråper.. hvr er det for noe rart som har satt seg? er det jeg tror det, avfall fra diverse busker/trer man parkerer under, eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive