Tonyl

Frontruter- fjerner små "glitrende støvkorn"

Hei

Når jeg kjører mot sola, kan jeg se sånne små glitrende "støvkorn" over hele frontruta (på utsiden). Etter hver håndvask har jeg prøvd å gni og gnukke med CG Streak Free Window Cleaner. Men ser ut som det ikke hjelper.

Hvordan og med hva skal jeg bruke for å fjerne dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok slitasje på ruta. Har samme problem selv, og skal skifte frontruta ved neste anledning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er steinsprut og generell slitasje ja. Men det kan være verdt å prøve polering av frontruten også. Gjorde dette i sommer og innså fort at vindusvask og diverse kjemikalier ikke har sjangs mot mekanisk polering med slipemidler. Ren frontrute fikk en helt ny definisjon :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er steinsprut og generell slitasje ja. Men det kan være verdt å prøve polering av frontruten også. Gjorde dette i sommer og innså fort at vindusvask og diverse kjemikalier ikke har sjangs mot mekanisk polering med slipemidler. Ren frontrute fikk en helt ny definisjon :)

Er det mulig å polere glass alså? Uten at det svekker glassets egenskaper?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jupp, med DA er det nesten idiotsikkert. Med roterende bør du passe på varmen. Men ikke regn med allverdens korrigering av riper uansett. Glass er HARDT! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke det går, så kan en bruke fin-fin stålull og masse vann/QD som glidemiddel. (PS: uten glid så blir det riiiiiper!) håndarbeid og endel arbeid, og får ikke fjernet alt om en tror det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt rute. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive