Kimmen

Biltema lakkdybdemåler

Var en kjapp tur innom Biltema i dag, og der hadde de faktisk lakkdybdemåler. Mener den kostet et par hundre kroner, og den gikk nesten i korgen. Men siden jeg har som fast policy å ikke kjøpe "billig dritt" som bare gjør meg forbanna, lot jeg være.

No lure jeg på om noen har testet denne, og om den faktisk virker?

(Fant den ikke på nettsidene)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der ja. Var vel ikke hel nøyaktig nok for vårt bruk nei. Sånn jeg har forstått det er vel 100my = 0,1mm ?!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1my = 0,001 millimeter.

Ser ut til den måler i mm ikke my og så da blir det ikke så enkelt med nøyaktige målinger avik er +/- 2 % 0,1mm avik...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå heller for en Prodig Tech, jeg er hvertfall fornøyd med min GL 7 Pro og virker til flere her inne går god for den.

Fint hjelpemiddel til en grei pris ikke trenger dyreste til hobbybruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morsomt med en duell. Biltema vs en dyrere måler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha....den der var jo så billig at jeg blir nødt til å dra å kjøpe en, og teste den opp mot prodig tech`n B)

:thumbup: Lukter test lang vei. Må ikke dømme den nord og ned med en gang...

Har sett den selv i katalogen, men prøvd å unngå og leite etter den :)

Endret av SpeedKid
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med oppløsning på 0,1 mm så er denne ganske unøyaktig. Du vil i beste fall klare å si om et panel er omlakkert...

Endret av MVinter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å kjøpe å teste :) så returnere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne kommer nok til å få en fast plass i samlinga, så å levere den tilbake er sannsynligvis helt uaktuelt :P

Jeg er mest bare imponert over at man kan få noe som minner om en ptg for en hundrings på biltema :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss! Drøyt at de har dette på Biltema! Men morsomt da, kanskje den fungerer helt greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje noe slikt så om denne viser seg å fungere skal eg ta turen innom for å kjøpe en i morgen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert bedre enn å ikke bruke lakkmåler(?) Drar og kjøper meg en i morgen, må sette meg inn i lakkdybdesystemet bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gir vel en liten indikator.

0,0=under 100micron

0,1=100-200 micron

0,2=200-300 micron

osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har denne, og for meg så er den helt ok. Bruker den kun i Mill, og etter min oppfatning så måler den riktig. Gjorde en lakkjobb, der jeg målte hvert lag med lakk og klarlakk og kom opp i 7-8 mill når jeg var ferdig med 5 lag. Dette er samme jeg måler på deler av bilen som ikke er lakkert. Den er nok ikke like god som dyrere utstyr, den kan bla. ikke måle på annet enn plater med metall bak.

Bruksanvisningen er også dårlig, og nevner ikke at man må starte med å trykke på måleknappen mens måleren er minst 20cm over der du skal måle. Jeg bruker å vinkle den vekk fra bilen før jeg setter den nedpå.

Prisen på denne er jo uslåelig, og jeg tror ikke du engang klarer å hente den fra Kina noe billigere heller, så her har Biltema gjort oss en tjeneste. Blir gøy og se om den kan måle seg med noe dyrere utstyr, eller om det faktisk bare er crap.

Robert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive