Gå til innhold

Biltema lakkdybdemåler


Kimmen

Recommended Posts

Var en kjapp tur innom Biltema i dag, og der hadde de faktisk lakkdybdemåler. Mener den kostet et par hundre kroner, og den gikk nesten i korgen. Men siden jeg har som fast policy å ikke kjøpe "billig dritt" som bare gjør meg forbanna, lot jeg være.

No lure jeg på om noen har testet denne, og om den faktisk virker?

(Fant den ikke på nettsidene)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller for en Prodig Tech, jeg er hvertfall fornøyd med min GL 7 Pro og virker til flere her inne går god for den.

Fint hjelpemiddel til en grei pris ikke trenger dyreste til hobbybruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha....den der var jo så billig at jeg blir nødt til å dra å kjøpe en, og teste den opp mot prodig tech`n B)

:thumbup: Lukter test lang vei. Må ikke dømme den nord og ned med en gang...

Har sett den selv i katalogen, men prøvd å unngå og leite etter den :)

Endret av SpeedKid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kommer nok til å få en fast plass i samlinga, så å levere den tilbake er sannsynligvis helt uaktuelt :P

Jeg er mest bare imponert over at man kan få noe som minner om en ptg for en hundrings på biltema :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Sikkert bedre enn å ikke bruke lakkmåler(?) Drar og kjøper meg en i morgen, må sette meg inn i lakkdybdesystemet bedre.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei.

Jeg har denne, og for meg så er den helt ok. Bruker den kun i Mill, og etter min oppfatning så måler den riktig. Gjorde en lakkjobb, der jeg målte hvert lag med lakk og klarlakk og kom opp i 7-8 mill når jeg var ferdig med 5 lag. Dette er samme jeg måler på deler av bilen som ikke er lakkert. Den er nok ikke like god som dyrere utstyr, den kan bla. ikke måle på annet enn plater med metall bak.

Bruksanvisningen er også dårlig, og nevner ikke at man må starte med å trykke på måleknappen mens måleren er minst 20cm over der du skal måle. Jeg bruker å vinkle den vekk fra bilen før jeg setter den nedpå.

Prisen på denne er jo uslåelig, og jeg tror ikke du engang klarer å hente den fra Kina noe billigere heller, så her har Biltema gjort oss en tjeneste. Blir gøy og se om den kan måle seg med noe dyrere utstyr, eller om det faktisk bare er crap.

Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...