Gå til innhold

Noen som har prøvd OBD app til bilen

Recommended Posts

Skrevet

Bestilte en slik: http://www.ebay.com/itm/V1-5-ELM327-II-OBD-2-Bluetooth-Auto-Car-Diagnostic-Interface-Scanner-for-Volvo-/261324858602?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AV70|Make%3AVolvo&hash=item3cd82ce4ea&vxp=mtr

....for et par dager siden, så når den kommer skal jeg laste ned gratisversjonen av torque bare for å sjekke om det fungerer (2001 V70). Den kostet en drøy hundrelapp så forventningene er skyhøye :D

Skrevet

Veldig variabelt hvilke biler det fungerer bra på. Nyere tyske er det stort sett null problemer med, mens nyere Mitsu feks, får man ofte ikke kontakt med hjernen.

Men til den prisen er det jo nesten gratis å prøve. :)

Skrevet

Bruker selv Torque sammen med en ELM noenoe Bluetooth OBDII-dongel jeg kjøpte på Teknikkmagasinet. Har bare testet den i V70en hittil, men den fungerer som smurt. Den rapporterer også på hva slags funksjoner i bilen den støtter, så du ikke trenger å sitte å gjette deg fram.

Morosamt er det :) Rakk aldri teste 0-100 akselerasjonstid med appen, dog, før det ble vinter og piggdekk. Til sommern!

Skrevet

Har også hatt en slik ELM 327, og gratisversjon av Torque appen i flere år, å den fungerer meget bra, til å finne og slette feilkoder.

http://www.ebay.com/itm/Auto-ELM327-V1-5-Interface-Bluetooth-OBD-2-OBD-II-Car-Diagnostic-Auto-Scanner-/310678002251?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4855da1a4b

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet (endret)

Dette må prøves!

Prøvd det på mange forskjellige biler Tommy?

Endret av GlennN
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg har v1.4 av den ELM327-saken i bilen og Torque Lite/Free på mobilen. Det funker veldig bra, men jeg bruker det nesten aldri siden jeg ikke har mobilholder...

Kjøpte den også på eBay til ca 130 kroner inkl frakt etter å ha sett noen prøve å pushe dem på finn til 5-600 kroner og opp mot tusenlappen.

Har bare testet den i min bil (Mitsubishi Galant 2003-modell), så aner ikke hvilke andre den funker med. Etter litt googling (den gangen) så jeg at det var litt issues med noen tyske biler, og generelt var det litt hit n miss på nyere bilmodeller med mye elektronikk.

Uansett et artig leketøy :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Dette må prøves!

Prøvd det på mange forskjellige biler Tommy?

Har prøvd den på div BMW, mini, volvo, og vw. Har for det meste vært for å sjekke feilkoder.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Har brukt Elm 327 på flere audier sammen med Torque, fant ikkje feilkoder, sjølv om det var det(sjekket med vag-com kabel) men det funket greit ellers.

Kan også lagre kjørerute, vise tempraturer på forskjellige sensorer(olje,vann,innsug....),turtall,blandingsforhold(AF) og sikkert en del andre ting.

Har ikkje prøvd på nye bmwen, da den egentligt ble liggende i bilen ved salg.

Babelfisken
Skrevet

Bruker en slik ELM327 i miniutgave og en Samsung Note 8 som også brukes til navigasjon og info (Waze)

Veldig bra med Torque og stor skjerm. Får plass til mye mer. Nytten er vel så som så. Hastighet, temperatur, ++ er vel det som mest nyttig.

Dingsen skal vel ikke koste mer enn noen tiere på DX eller eBay.

Skrevet

Passer dette til iphone ?

Da må du passe på å kjøpe en OBD med wifi, ikke bluetooth :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg har testet denne på begge Mondeoene (2008 140hk TDCi og 2011 115hk TDCi) og der fungerte de helt fint,

på Astra'en derimot (2000 mod) fungerte det ikke i det hele tatt, ingen kontakt med bilen.

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Skrevet

Dette så lit gøy ut :)

Må nesten bestille en bluetooth dongel da :)

Har orginal ros-tech usb kabel og usb til micro-usb overgang, men tviler vel på at det funker.

Babelfisken
Skrevet

Vurder evt å kjøpe en mini/kort dongle. På mange biler stor ODBII porten litt klossete til og da er de korte kjekke. Da stikker den bare et par cm ut.

Skrevet

Brukte Torque Pro med bluetooth på en Multivan, og fant feilkoder som ikke det lokale verkstedet greide å finne med sitt datautstyr. :P Visste seg å være tett EGR.

• 3 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår