GlennN

Noen som har prøvd OBD app til bilen

Bestilte en slik: http://www.ebay.com/itm/V1-5-ELM327-II-OBD-2-Bluetooth-Auto-Car-Diagnostic-Interface-Scanner-for-Volvo-/261324858602?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3AV70|Make%3AVolvo&hash=item3cd82ce4ea&vxp=mtr

....for et par dager siden, så når den kommer skal jeg laste ned gratisversjonen av torque bare for å sjekke om det fungerer (2001 V70). Den kostet en drøy hundrelapp så forventningene er skyhøye :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig variabelt hvilke biler det fungerer bra på. Nyere tyske er det stort sett null problemer med, mens nyere Mitsu feks, får man ofte ikke kontakt med hjernen.

Men til den prisen er det jo nesten gratis å prøve. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv Torque sammen med en ELM noenoe Bluetooth OBDII-dongel jeg kjøpte på Teknikkmagasinet. Har bare testet den i V70en hittil, men den fungerer som smurt. Den rapporterer også på hva slags funksjoner i bilen den støtter, så du ikke trenger å sitte å gjette deg fram.

Morosamt er det :) Rakk aldri teste 0-100 akselerasjonstid med appen, dog, før det ble vinter og piggdekk. Til sommern!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må prøves!

Prøvd det på mange forskjellige biler Tommy?

Endret av GlennN
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har v1.4 av den ELM327-saken i bilen og Torque Lite/Free på mobilen. Det funker veldig bra, men jeg bruker det nesten aldri siden jeg ikke har mobilholder...

Kjøpte den også på eBay til ca 130 kroner inkl frakt etter å ha sett noen prøve å pushe dem på finn til 5-600 kroner og opp mot tusenlappen.

Har bare testet den i min bil (Mitsubishi Galant 2003-modell), så aner ikke hvilke andre den funker med. Etter litt googling (den gangen) så jeg at det var litt issues med noen tyske biler, og generelt var det litt hit n miss på nyere bilmodeller med mye elektronikk.

Uansett et artig leketøy :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må prøves!

Prøvd det på mange forskjellige biler Tommy?

Har prøvd den på div BMW, mini, volvo, og vw. Har for det meste vært for å sjekke feilkoder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Elm 327 på flere audier sammen med Torque, fant ikkje feilkoder, sjølv om det var det(sjekket med vag-com kabel) men det funket greit ellers.

Kan også lagre kjørerute, vise tempraturer på forskjellige sensorer(olje,vann,innsug....),turtall,blandingsforhold(AF) og sikkert en del andre ting.

Har ikkje prøvd på nye bmwen, da den egentligt ble liggende i bilen ved salg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer dette til iphone ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en slik ELM327 i miniutgave og en Samsung Note 8 som også brukes til navigasjon og info (Waze)

Veldig bra med Torque og stor skjerm. Får plass til mye mer. Nytten er vel så som så. Hastighet, temperatur, ++ er vel det som mest nyttig.

Dingsen skal vel ikke koste mer enn noen tiere på DX eller eBay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du passe på å kjøpe en OBD med wifi, ikke bluetooth :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet denne på begge Mondeoene (2008 140hk TDCi og 2011 115hk TDCi) og der fungerte de helt fint,

på Astra'en derimot (2000 mod) fungerte det ikke i det hele tatt, ingen kontakt med bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så lit gøy ut :)

Må nesten bestille en bluetooth dongel da :)

Har orginal ros-tech usb kabel og usb til micro-usb overgang, men tviler vel på at det funker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurder evt å kjøpe en mini/kort dongle. På mange biler stor ODBII porten litt klossete til og da er de korte kjekke. Da stikker den bare et par cm ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Torque Pro med bluetooth på en Multivan, og fant feilkoder som ikke det lokale verkstedet greide å finne med sitt datautstyr. :P Visste seg å være tett EGR.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive