HcHaavik

Collinite 845

Har planlagt en real vask idag og avslutte medCollinite 845.

I den forbindelse har jeg to spm.

1. La Swissvax Mirage i Juli etter polering. Denne er fortsatt ok på tak, panser og bakluke. De andre panelene ligger vannet flatt på.

Må jeg få bort alt før et lag med Collinite eller er det bare å kjør på?

2. Gradestokken viser -1 grad idag. Regner med den havner et par grader opp når solen kommer frem. Men er det for kaldt til og stå ute og legge denne voksen idag? -Eller går det?

Regner med haze tiden er en del lengre, men bortsett fra det, påvirke det prestanda på voksen?

På forhånd takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Kjør på.

2. Jeg har ikke opplevd noe negativt når det gjelder lav temperatur og holdbarhet på Collinite 845.

Det tar noe lengre tid for den å haze, men den kan jo ligge i flere dager uten at den blir verre å buffe, så kjør på. :)

Min absolutt favoritt billig-voks med suveren holdbarhet. Bare legg den skikkelig tynt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør vel ingenting om man får litt voks på gummilister rundt vinduene? Så lenge det er flytende voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør vel ingenting om man får litt voks på gummilister rundt vinduene? Så lenge det er flytende voks

Konsistensen på produktet har veldig liten betydning. Produkter som inneholder kritt er verstingene, og det er ekstremt sjeldent at voks gjør det (vanligvis polish fra Autoglym og TurtleWax).

Dersom du får produkt på gummilister er det uansett tommelfinger-regel at man bør prøve å fjerne det umiddelbart. Jo lengre det får ligge, jo vanskeligere å fjerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk jo helt supert dette idag! 1,5 pluss grad. Satser på at den holder gjennom vinteren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Er det vanlig at colonite 845 skal være litt klompette, eller den frostskadet da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Er det vanlig at colonite 845 skal være litt klompette, eller den frostskadet da?

De flaskene eg har vert borti er litt klumpete, legg flaska i varmt\lunkent vatn å rist, så blir den mer flytende

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Prøv å ha flaska under passe varmt vann i springen, og rist flaska etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Først virket den helt fast, så satte den litt i sola og da myknet den til litt, men skal prøve å ha den i vannbad også riste den enda mer:-), takk for tips:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt at det klumper seg, men oftest trenger man ikke varme heller.
Bare rist flasken godt, så blir den helt tyntflytende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive