Gå til innhold

Problemer med lås/ lukke igjen dør.


kjimmern

Recommended Posts

Hei! Jeg opplevde idag på min bmw at jeg ikke får lukket den, eneste som funket til slutt var å holde den inne mens jeg trøkka på sentrallåsen. Kan det være at det er fukt i låsen evnt no andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis noe fukt som har fryst om det har vært kaldt i natt ja. Funker låsen om du kjører en tur for å varme opp bilen?

Eldre VAG har samme problem om vinteren med at de ikke får lukket igjen dørene (særlig førerdøra) og må varme opp bilen for at møkka skal funke igjen.

Løsningen er mest sannsynlig å ta ut hele låsekassa og dynke den i dieselbad (den delen uten elektronikk såklart) eller prøve å blåse ut fuktighet med trykkluft, for så å smøre grundig opp igjen med teflon/lithiumfett eller lignende.

Har en ny låsekasse på vei i posten selv til Audien siden den vil låse bilen hele tiden, samt at jeg ikke får opp førerdøra nå som det er kaldt.

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å kjørt enda da jeg bare skulle inn i bilen og hente bankkortet når den sto hjemme. Men jeg hadde ruta ned i går, så vidt.så muligheten er vel at det har blitt med no is/vann fra vinduet ned, det virket som om dørhåndtaket var løst når jeg skulle lukke igjen. Men får se litt nærmere på det når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme skjedde til meg i dag !! 2001 Bmw e39

Meget stresset da jeg var litt sent ute og skulle levere gutten i barnehagen. Døra ville ikke lukke seg, prøvde utallige ganger også pluttselig fungerte det.
Må vell gå over alt av låsekasser og lister på bilen, da vinteren er kommet hit også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme skjedde til meg i dag !! 2001 Bmw e39

Meget stresset da jeg var litt sent ute og skulle levere gutten i barnehagen. Døra ville ikke lukke seg, prøvde utallige ganger også pluttselig fungerte det.

Må vell gå over alt av låsekasser og lister på bilen, da vinteren er kommet hit også!

Kjipt det når man har det litt travelt, får tro det løser seg for begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt det når man har det litt travelt, får tro det løser seg for begge :)

Ja, veldig kjedelig ;P allerede 20min for seint ute. Så rekker egentlig på sekundet å kjøre i barnehagen og til jobb i full fart før jeg starter ;P

Men idag var dørlåsen vanskelig og det er svin glatt ute! Så må kjøre fint, iallefall når jeg har med guttn :)

Men kom meg på jobb i tide, og nå fungerer døren enn så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Synes det er litt rart at "alle" sier dette er kjent VAG problem.

Ikke at jeg skal protestere noe på det :)

Men har nå 2stykk VAG, og har hatt totalt 4 de siste 3 årene.

Fra 87modell til 1998 og ingen av de har noen gang hatt dette problemet.. Vedlikehold is "key" sier nå jeg :D

Sprayer alltid inn noe jeg har for hånden når været begynner å gå mot 0, så kanskje en gang hver 2. måned eller noe i den duren gjennom vinteren, aldri hatt noe problem på noen av bilene mine :)

Dvs nesten ikke problem.. Har også en Omega B og der kan man bare glemme totalt å bruke førerdøren om det er under 5minus ute.. uansett mye man smører.. forøvrig like spennende hver gang om noen av dørene går opp på den bilen ^^

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at "alle" sier dette er kjent VAG problem.

Ikke at jeg skal protestere noe på det :)

Men har nå 2stykk VAG, og skiftet totalt 4 de siste 3 årene.

Fra 87modell tmodellen og ingen av de har noen gang hatt dette problemet.. Vedlikehold is "key" sier nå jeg :D

Sprayer alltid inn noe jeg har for hånden når været begynner å gå mot 0, så kanskje en gang hver 2. måned eller noe i den duren gjennom vinteren, aldri hatt noe problem på noen av bilene mine :)

Dvs nesten ikke problem.. Har også en Omega B og der kan man bare glemme totalt å bruke førerdøren om det er under 5minus ute.. uansett mye man smører.. forøvrig like spennende hver gang om noen av dørene går opp på den bilen ^^

Det gjelder for det meste VAG fra perioden 1998-2004, det er forsåvidt en litt trist periode. Men når alt funker så er det veldig gode biler. Har selv hatt 2002 mod. A6 der baklåsene har blitt skiftet og dørlåsene foran var vanskelige. På 98 modellen jeg har nå var det låsen i førerdøra og på fatterns 98 modell han en gang hadde klikka hele styreenheten til dørlåsene. Samt problemer med låsene i kulda.

Det skulle være bedre på faceliften (2002-), men det så ikke jeg noe til. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...