Gå til innhold
erikstein

Montere DEFA på østlandet, hvem?

Recommended Posts

erikstein    189
erikstein

Skal smelle inn DEFA i den nye kjerra (Ford Galaxy Diesel). Lei av vinterkald bil.

Planen var "full pakke" med batterilader, motorvarmer, kupevarmer, timer etc.

Da jeg gjerne vil ha dette pent montert, ønsker jeg tips om folk/butikker på østlandet (gjerne Vestfold eller deromkring) som kan gjøre dette.

Fikk tilbud fra forhandler på 9500,-. Vet ikke om det er en upris eller ei? Tror det var 1400w element.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Auto utrustning på alnabra fikser det :)

Du kan jo høre med dem om pris.

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Kjør på med en større vifte synes jeg :-)

1400W blir litt smått i en Galaxy mener jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Har 1400watt i outlandern. Er det kaldere enn 15blå må den ha 3 timer++ for tålelig grei varme Så om du kan, kjør på med større, og ta det på merkeverksted, de kuka det til på min så jeg gikk tom for kjøleveske!

Endret av polishduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg fikk verkstedet til å montere DEFA slangevarmer og T-uttak. Da var det enkelt å legge kabel inn i kupe og montere varmevifte selv på min E-klasse stasjonsvogn.

Jeg valgte største DEFA Termini 2100 og angrer ikke et sekund. En trenger 16A kurs for å få fullt utbytte av denne da. Den har to trinn og gir meget raskt isfrie ruter på maks varme. Sammen med motorvarmeren passer trinn 1 ypperlig når den skal stå koplet til litt lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Planen var 2100w. 1400w i en minibuss blir litt meningsløst..

Forslag til hvor/hva jeg bør kjøpe av tilleggsutstyr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg handlet hos Hellanor, selv før bilklubbrabbatt var det billigere en Bilxtra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg ville tatt med den tilleggsmodulen som gjør at du kan styre Defa via smarttlf :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Og om det blir for dyrt så tar du kun vifte og motorvarmer + tidsur til 49,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg har satt av 10k, det burde være nok?

Tidsurstyring via mobilen, det har jeg lest om, det betyr at jeg må "leie" abn. via DEFA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Har noen monterte dette selv med smartstart eller med mulighet for styring fra mobil? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg tror ikke det veldig vanskelig å montere selv. Problemet for meg er at jeg ikke gidder :D

Tenker også på garanti på bil/utstyr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Jeg har montert DEFA motorvarmer på min bil, det er ikke akkurat vanskelig. Brukte litt tid på det, men det var mest for å vaske deksler og andre ting som ikke var relatert til dette :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
freddyg91    57
freddyg91

Jeg har defa Link (smarttelefon styring) angrer ikkje ett sekund. Har og Tracking så har kontroll på kor bilen er :P telenor skal ha drøyt 400kr i året og det er ingen sum å grine over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Det overlever jeg. Tracking er ikke nødvendig da jeg har alarm med det systemet innebygd.

Skal ta noen telefoner i morgen og få noen priser. Generelt sett ser det ut som om det er forholdsvis store prisforskjeller på montering, mens deleprisen ikke alltid er like stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndréE90    57
AndréE90

Hvor er det folk har montert den kupevarmeren, på midtkonsollen eller ved hanskerommet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hvor er det folk har montert den kupevarmeren, på midtkonsollen eller ved hanskerommet? :)

Jeg monterte i midtkonsollen

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-Håkon    122
-Håkon

Jeg monterte Defa selv her for 3 uker siden.. Brukte vel 2-3 timer eller noe, det var Defa Link med grensesnitt mot tlf. Helt grei jobb å gjøre selv egentlig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg har vært på utkikk en stund, og Møller bl.a tilbydde meg pakkeløsning med Defa Link (Smartphone) til 8600kr inkl montering.

Nå vil jeg helst ha med Futura tidsur i bilen, da jeg mangler bl.a ute-temp og voltmeter i bilen fra før. Og da fikk jeg en god pris fra blankbil.no faktisk. Ikke noe han dealer til vanlig dette, men siden han kunne ordne en ganske god pris, blir det trolig til at jeg bestiller der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Hvordan er det i forhold til garanti etc? Tenker på nybil.

Jeg er ikke totalt evneveik, så en defapakke burde jeg klare å montere. Spørsmålet er mer hvordan dette eventuelt påvirker bilens egen garanti.

Endret av erikstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig