Torby

Våtsliping..

Hva tror dere om reparasjon av steinsprut og liknende på sølv metallic lakk? Lakken på bilen min har desverre en del stygge merker som ikke går bort med rubbing, så jeg vurderer å legge i lakk, våtslipe og deretter rubbe/polere. Dømt til å gå skeis, eller er det en mulighet for å lykkes?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint det, men husk å bare legge metallicen så den ikke overstiger kanten av steinsprut "hullet", må ha klarlakk øverst. La dette herde en god stund, gjerne 1 uke hvis du har tid til det.

Men siden det er metallic, tror jeg nok at du kan se litt forskjell i flakesene eller hva man skal kalle det.

Blir nok ikke så veldig synlig at alle ser det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg detailet en plommelilla metallic volvo 940 sist høst, og da korrigerte vi noen flater pga skader i lakken, da rensa vi selve skaden ordentlig og fjerna "død" lakk som var delvis løs. Deretter grunnet jeg flekken med en mini-pensel, dagen etter ble det hatt på baselakk som stod i 1 dag, og siste dagen hadde vi på tre tynne lag med klarlakk.

Etter to dager fra siste påføring med klarlakk, våtslipte jeg opp flaten som ble korrigert med P2000 papir som hadde ligget i bløtt i godt over 24 timer, korrigerte deretter hele baggasjeluka med Ull og Menzerna SIP etterfulgt av Menzerna 106FF med hvit og svart CCS pad. Var ikke noe å utsette på det, bortsett fra at man ser at metallic'n får en annen "virkning" pga måten den blir påført/havner på karroseriet.

Bare å sette i gang Torby, tror det blir bedre mtp metallic'n på sølv, så sant du treffer riktig på selve nyansen der du kjøper lakk.

Hamar Bilpleie er folk med peiling, kjøpt lakk der i flere år, de kan sakene sine innen dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Hadde tenkt å handle på Hamar Bilpleie ja, de er kjent for å være flinke. :)

Da blir det nok litt testing av dette til våren. Jeg får tilkalle deg hvis jeg ikke får til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for svar. Hadde tenkt å handle på Hamar Bilpleie ja, de er kjent for å være flinke. :)

Da blir det nok litt testing av dette til våren. Jeg får tilkalle deg hvis jeg ikke får til.

Ja, de kan sakene sine, har bra tilgang på "utstyr" for våtsliping også...

Du må gjerne ta kontakt, hvis du føler at jeg kan bidra med noe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dyrt å "sende bilen avgårde" til våtsliping?

Jeg har ikke peil nok til å kunne gjøre sånt selv, og lakken min har vel for å si det sånn, sett bedre dager.

Unnskyld på forhånd for at jeg kupper tråden din:p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive