Yngvejos

Hva Tror Dere Om Denne Pakken?

Jeg lurer på å kjøpe denne pakken.

Er denne å anbefale, eller burde jeg kjøpe noen av de andre pakkene der?

Er det noe annet som bør kjøpes i samme slengen? Hvilken omformer bør jeg ha?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt maskin før?

Vet du hvor mange watt den maskina er?

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser jo ut som en veldig god begynnelse det. En veldig grei maskin og gode finnish produkter.

Når det gjelder Menzerna IP og DA-maskin, så er ikke dette en veldig bra kombo når det gjelder korreksjon. Jeg fikk iallefall ikke til noe nevneverdig med min Cyclo og grove pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken pakke kan anbefales istedet for menzerna pakken da?

Jeg har ikke brukt maskin før, men slik jeg har forstått det, er DA maskin temmelig idiotsikker.

Og jeg har en 520i full av vaskemaskinstriper som jeg kan øve meg på. :P

Hvor mange og hvilke pads bør man ha?

Finner ikke no særlig spesifikasjoner, men portercable trekker 3,7A ved 120V.

Dvs 444W.

Det sies at UDM er 20% kraftigere, så da trekker den 532W.

En omformer på 550-600W burde vel holde. Hvor får man kjøpt det til en rimelig pris?

Kanskje det er lurest å vente på 220V utgaven? Det er jo ikke noe sesong for detailing nå likevel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og starte med slutten,skal du ha omformer må du huske at maskina rykker i voltmeteret når den starter,dvs at det er starten som er kritisk med maskina.

Når jeg kjøpte min G-100 kjøpte jeg en omformer som tålte 800w,og den bruker jeg på flexen min nå som er 590W men skulle hatt en som er større.skader jo ikke og kjøpe en som er litt større.

Nå skal det sies at jeg er hard core meguiars fan så hvor god den pakken er vet jeg ikke,men jeg er overbevist om at den ikke skuffer deg.

Hvor mange pads du skal ha er opp til deg selv men jeg bruker ca 4-5 pr. produkt når jeg jobber(tenker da på rubbing og ikke voks o.l. )

Maskina er god som gull,men den er litt svak syntes jeg til ripefjerning,der må det mere muskler til,men til og shine opp en bil som bare skal skinne,dempe en del av de minste ripene,lakk rens osv, er den kjempe bra.hvor mye riper du får fjernet er vanskelig og si fordi det kommer ann på hvor hard lakken er!!

Du kan jo teste meguiars sin 8006 pad som er arbeids hesten deres.Funker som bare f... , men husk og rengjøre padden ofte når du jobber,gjerne mellom hver gang du tar på nytt produkt.En pad som er tør og har lite produkt rester på seg har ett mye bedre bitt på lakken med rubbingen!!!!!!!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden til å spørre om hvilke trafoer dere bruker til 110V maskiner.

Har selv en 110V UDM og har nå lånt med et beist av en trafo fra jobben som kan dytte fra seg opp til 32A. Men denne blir litt tung å dra med seg over alt. Så hvilken trafo bruker dere og hvor kjøper dere den?

Trafoen jeg prater om er den gule boksen til venstre i bildet her. Veier opp mot 20Kg så er litt upraktisk å drasse med seg ;)

Utstyr.jpg

Marius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøpt bra, og billige på Ebay. Låner Truhaa her på forumet sin om dagen, den er på 500watt? Bruker den på min UDM Maskin, det fungerer veldig bra :)

Men vil anbefale deg en 5meter skjøte kabel da kabelen blir for kort, slik at du må drive å dra rundt på den converteren hele tiden.

Slik ser den ut:

Den typen får du helt opp til 3000watt, er liten og lett.

kan feks. kjøpes på Ebay

Og her

Jeg ville gått for en på ca 1000watt så har du nok power hvis du skulle kjøpe deg en Flex DA eller lignedne fra statene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive