_Makki_

2,5 uke gammel SV Shield-slapp og dårlig beading

Hei alle sammen,

problemet gjelder en Tesla Model S jeg hadde til behandlig for 2,5 uke siden.

Bilen fikk vanlig forvask med Prickbort, Surfex 1:20, håndvask med CG Maxi Suds 2 og Iron X til slutt.

Så clay og polert opp med S30+ EC på orange Scholl.

LSP ble SV Shield.

Når det gjelder temp i garasjen så var det godt over 15 grader, gikk helt fint å jobbe kun i t-skjorte.

Bilen stod inne etter voksing i 2 dager før den ble kjørt ut.

Eieren mener at han har spylt bilen kun med vann på selvvaskanlegg. Etter behandligen så jeg bilen nå i helgen og merket at beadingen var ganske slapp. Trodde rett og slett at bilen ble skitten og måtte håndvaskes.

Den ble vasket på søndagen med Surfex 1:30, skumlagt med BH Autofoam og håndvasket med CG Extreme BodyWash & Gloss Enhancer.

Jeg så bilen igjen i dag og det så ikke så veldig spennende ut :(

Jeg har aldri opplevd så dårlig beading etter 2,5 uker med SV Shield. Det er så dårlig at jeg nesten mistenker eieren for bruk at noe avfetting på selvvaskanlegg..

Noen bilder:

ece7386168bc0fae.jpg

50159ce2bdefe9ea.jpg

f70763c48150a3f9.jpg

ff1e4b02222f4bcf.jpg

8c29ba1c9719a3da.jpg

06fd4b828cf1cbfa.jpg

1e6383cfa9b87974.jpg

Noen meninger her? Hva som kunne ha skjedd?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror også at han må ha brukt no avfettning. Litt vanskelig å vite hva de forskjellige programmene går ut på..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er voksen gammel?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror også det er pga avfetning i selv vasken. De er nesten altid helt ubrukelig til annet enn å fjerne voks :)

Det kan ligge igjen sterke såper i systemet også. Når bilen først var vaska så kunne dere lagt ett lag til om det var inne.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det virker som at det er noen biler/lakktyper som LSP ikke varer like lenge som på andre biler/lakktyper.

Jeg tror også at folk har forskjellige krav, forventninger og meninger om hvordan bra beading ser ut. Beading på bildene som du har lagt ut her ser jo grei ut, men man for venter mer av en voks som dette etter såpass kort tid.

Jeg har laget en tråd ang. lignende problem tidligere da jeg har samme problem på mine biler. Beading er helt rå de første dagene, men blir gradvis dårligere. Når det har gått ca 1 mnd så ligger vannet i store flak som renner sakte av ved vask. Hvorfor dette skjer på mine biler har jeg ikke funnet ut av. Jeg har testet mange vokser med samme resultat. Her finner du tråden jeg har laget.

Jeg vil helst ha beading som dette til en hver tid.

IMG_4455_1024x683.jpg

IMG_7113_1024x683.jpg

Men det virker som at det er håpløst uten å legge voks annen hver uke da den fort ser slik ut.

IMG_7871_1024x683.jpg

Man kan ikke akkurat kalle vanndråpene på siste bildet for pærler?

Jeg har mange ganger lurt på hvordan pærlene ser ut etter 6mnd på bilen til de som opplever såpass god holdbarhet. Ser det ut som de første bildene her eller som det siste bildet her?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier +1 på teorien om lakktype vs. LSP. Nå har jo Tesla også en ganske ny "type" myk lakk produsert i miljøgale California. Kanskje den er spesielt LSP-uvennlig? Skulle gjerne sett en statusrapport på de andre Teslaene vi har sett i S&S den siste tiden.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter også med det problemet på min focus med ganske myk panthersortlakk. Colliente 845 holdt seg bra. Shield var elendig. Er spent på holdbarhet på crystal rock nå. Foreløpig ser den bra ut.. 3mnd siden den ble lagt, og jeg vasker bil ofte..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Basert på dette vil jeg teste forskjellige LSPer på min Tesla nå i helgen. Shield vs C1 (kun C1) vs Collinite 845.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er voksen gammel?
Står mai 2011 på boksen. Men tror ikke alderen har noe å si her.

Tror også det er pga avfetning i selv vasken. De er nesten altid helt ubrukelig til annet enn å fjerne voks :)
Det kan ligge igjen sterke såper i systemet også. Når bilen først var vaska så kunne dere lagt ett lag til om det var inne.
Jeg var ikke med under vask på søndagen. Tror jeg skal prøve å legge Shield på denne bilen på nytt.

Basert på dette vil jeg teste forskjellige LSPer på min Tesla nå i helgen. Shield vs C1 (kun C1) vs Collinite 845.
Blir spennende å se!
Skal begynne på en ny Tesla i morgen og jeg tar sjansen og legger Shield på denne og :)

Jeg har mange ganger lurt på hvordan pærlene ser ut etter 6mnd på bilen til de som opplever såpass god holdbarhet. Ser det ut som de første bildene her eller som det siste bildet her?


Her er noen bilder av 6 mnd gammel Shield:

975f90f91600abca.jpg
250aec79df10afe2.jpg
f998955e77375e36.jpg
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av 6 mnd gammel Shield:

Litt flate dråper, men akseptabelt mtp. at voksen har ligget på i 6 mnd.

En ting er beadingen, men det som er enda viktigere er hvordan vannet oppfører seg på lakken ved vask.

Renner vannet fort av eller blir det hengende en stund før det renner av?

Hvordan er bilen å tørke etter 6 mnd?

Etter min erfaring så ligger det igjen mer vann ved tørk på gammel voks. På nyvokset bil så er lakken tørr etter et "drag" over med tørkehåndkle.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke den beadingen der var så halvgæren, jeg da..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive