Gå til innhold

Herdetid på Collinite 845


Talker

Recommended Posts

Hva er optimal herdetid for Collinite 845? Jeg har nå for en gangs skyld lokaler med 20-22°C innetemperatur tilgjengelig. Her får jeg lov til å sette en bil og drive med det meste sålenge jeg ikke griser fælt. Jeg tenkte da å polere litt kjapt over bilen og legge Collinite 845 over, samt la bilen stå inne så lenge den behøver for at LSP skal yte best (og lengst) mulig. Hvor lenge ér det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg fikk ca 10 måneders holdbarhet på 845 med 5 minutters hazetid og 10 minutters herdetid før bilen ble kjørt ut i vinterværet... Fornøyd med det, i grunn. :)

Ellers tar det jo ikke mer enn en halvtimes tid å klaske på et nytt lag om den blir slapp i holdningen i løpet av vinteren. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

5min er plenty :)

Collinite selv sier bilen kan kjøres rett ut i regn etter buffing, og jeg har ikke merket noe negativt jeg heller etter det.

Det var også derfor jeg brukte den voksen, siden jeg ikke har tid eller sted til å la bilen stå et døgn for å herde. Virkelig wax-on-wax-off. Tror nesten jeg må kjøpe en ny flaske, siden jeg nå har gassmaske :)

  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg først har en varm plass å stå, så trengs det ikke fordi jeg har gått over til en voks som ikke er så kresen.. :P hehe


hvor varm bør det vœre for at 845 skal haze?

Jeg vil annta an den hazer uansett, bare at det tar lengre tid detsto kjøligere. Noen akkurat tid har jeg derimot ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har påført denne ved 4 grader pluss, og det var helt problemfritt :)

Jeg tror du en den på DCN som tar minst hensyn til herdetid og temperatur Christer :) Til gjengjeld får vi jo alle bekreftet at det kanskje ikke er så nøye med herdetiden eller at voksen må legges på i en gitt temperatur. Bekrefter også at Collinite voksene er perfekt for vinteren selv om de ikke lukter spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg tror du en den på DCN som tar minst hensyn til herdetid og temperatur Christer :) Til gjengjeld får vi jo alle bekreftet at det kanskje ikke er så nøye med herdetiden eller at voksen må legges på i en gitt temperatur. Bekrefter også at Collinite voksene er perfekt for vinteren selv om de ikke lukter spesielt godt.

Hehe, godt mulig. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke har noe sted å oppbevare bilen bortsett fra under bjørketreet utenfor, og når jeg vasker skikkelig skjer det som regel i en vaskehall nesten en time hjemmefra, så da har jeg hvertfall ikke tid til å la voksen få så mye herdetid som produsenten sier den skal/bør/må ha. Hvis jeg mot formodning har god tid får den kanskje en times herding mens jeg putler med smådetaljer, hvis jeg rekker støvsuge i tillegg kan det kanskje bli to timer, men det er absolutt maks :)

Jeg har gjort dette mot Collinite 476s og 845 uten å ha merket noe negativt på holdbarheten. Nå har jeg Dodo Juice Supernatural Hybrid på den, og jeg husker ikke engang når den kom på. Må ha vært på forsommeren eller deromkring, selv om det føles som det var to uker siden :)

Men ja - Collinitevoksene er geniale for en kjappis i vaskehallen. Kjapt på og like kjapt av igjen og varer lenge til tross for alt annet enn gunstige forhold under påføring. Som jeg skrev over her, så tror jeg nesten jeg må kjøpe meg en ny flaske siden voksen er så bra som den er.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ting som cg vertua bond, har det noe for seg før voksen?

Jeg personlig har ikke troen, særlig ikke før Collinitevokser som inneholder rikelige mengder løsemidler. 845 løser opp asfaltflekker enkelt, så jeg tviler på at Vertua Bond har noen som helst sjans mot løsemidlene i voksen...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som cg vertua bond, har det noe for seg før voksen?

Vertua Bond inneholder bittelitt rens, og vil gi voksen litt bedre heft hvis du ikke skal maskinpolere først.

Skal du ha max ut av både lakken og voksen, må du frem med maskinen, å bruke VB mellom finpolish og voks er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du polerer med maskin først. Og det gjør du vel? :)

Alt for skjeldent. :P har vansker med å avslutte holofritt, og holde vaskeripene borte. Må lære meg å bruke DA-maskina trur jeg... :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...