Mantis

S&S BMW E39. Min første skikkelige jobb!

34 innlegg i emnet

BMW E39 523IA

30011-bmw-logo-s.png

-Detailed by Mantis-

Først litt om selve jobben:

Jeg har i en god periode lest en del her inne, beundret arbeidet og lært utrolig mye. Lite ante jeg for en stund tilbake om at det fantes et så stort miljø for blanke biler og at detaljnivået var så ekstremt høyt. Det skulle ikke gå lang tid før jeg etter hvert ble ganske inspirert og begynte søken etter produkter. En liten stund er gått og jeg føler meg mer enn klar nok for en ordentlig runde på bilen min.

For en stund tilbake forsøkte jeg meg og det med et heller mindre godkjent resultat. Jeg visste ikke den gang hva hologrammer var, men jeg så de godt der bilen sto i sollyset. Den gangen hadde jeg kun tilgang på en pad og anså en pad som en pad, men etter hvert som jeg leste her inne, forstod jeg også her at dette slett ikke var tilfelle.

Jeg har nå bestilt inn en del produkter fra cleanyourcar.co.uk, tid ble satt av og her kommer resultatet.
Dette er altså min første ”skikkelige” jobb med mer kjente produkter og teknikker. Jobber til daglig som mekaniker, men detailerarbeid og mekanisk arbeid er som natt og dag. Heldigvis har jeg tilgang på godt opplyst og varm verksted – samt en veldig god steamer til avspyling. Flex-maskinen er også lånt fra jobb.

Dersom de trente øyer her ser iøynefallende feil, så er dere velkommen til å rette litt på meg. Som sagt er jeg nybegynner og er i ”prøve-og-feile-stadiet”, så kritikk er bare fint.


Alt som er gjort i denne tråden er basert på kunnskaper lært her inne. Creds til de som har skrevet side opp og side ned om hvordan ting skal gjøres.


Produkter som ble brukt under vaske- og klargjøringsprosessen:

- Mac 124 Prickbort
- Universal avfetting 1:30
- Iron-X
- Iron-X Snow Soap
- Chemical Guys Bodywash + wax
- Bilberry Wheel cleener 1:5
- Meguiars Quick Detailer

- Vikan Felgbørste
- MF vaskehanske
- Grit guardbøtte
- Skumkanon
- Meguiars Clay


Vi begynner med hvordan bilen så ut før vask:


n9km.jpg

bchp.jpg

oyrf.jpg

6sd0.jpg
Demonterer panseremblem før jeg begynner på vasken. Dette ser svært lite tiltalende ut og er bare et jeg fant slengende på jobb - ettersom det jeg opprinnelig hadde forsvant på mystisk vis for noen dager tilbake :ph34r:

u1zw.jpg
Vi starter med den kjente Prickbort

xzp1.jpg

ssk6.jpg
Sprayer fra vinduer og ned. Den finner litt å jobbe med

51s3.jpg
Universal avfetting 1:30 på resterende

m0ko.jpg
Så må vi over på kreative påfunn. Dette er en skumkanon, men da beregnet på verkstedgulv og ikke bilvask. Kom på ideèn her en dag og tenkte "den må da duge sånn någenlunde?" Har desverre ikke tilgang på skumkanon med blandeskrue.

5j1j.jpg

bav9.jpg
Ettersom beholderen rommer en god del, blander jeg iron-x foam med litt vann for å ikke måtte peise hele flaska nedi.

k7wp.jpg
Gøy :D

ly4j.jpg
Som forventer blander den alt for mye vann til at skummet får henge særlig lenge.

d6dq.jpg

r1x5.jpg
Avspylt.

91vb.jpg
Vannet klorer seg fast. Ikke mye som minner om beskyttelse her i gården.


otyg.jpg
Felger får Bilberry 1:5. Kunne sikkert gått på med 1:10 og til og med 1:20 på disse felgene.

ov7m.jpg
En helt grei børste fra Vikan. Litt skummel aliminumsstreng inni som til tider kan gi fra seg noen kvasse lyder her og der, men den passer ypperlig på felger med eiker, kriker og kroker.

hozq.jpg
Med Green Stuff-bremseklosser blir dette en grei jobb.

yb3d.jpg
Skilter og holdere får seg også en runde med Prickbort

qxk5.jpg

iqql.jpg
Så var det tid for vidunderet Iron-X!

xi5o.jpg
Sprayer på alt fra vinduer og ned (inklusive felger)

hy9w.jpg
Svært vanskelig å se hvor den tar på svart bil, men verkstedgulvet lyger vel ikke når jeg sier at den fant en god del.

ckqu.jpg
Litt å finne på felger også.

xayg.jpg
Tid for motorvask! Her ser ikke så hakkende gale ut fra før, men skal det være så skal det være.

vv4n.jpg

yn2m.jpg
Jadda! Vi kjører på med Prickbort

8iyr.jpg

v3cn.jpg
Lar den gå mens jeg spyler av motoren.

2v7b.jpg
Tørker og gjør klar for en runde med Clay.

8qx3.jpg
Så var det Clayen sin tur. Dette er første gang jeg clayer noe som helst! Skal bli spennende å teste ut og ikke minst se hva slags ulumskheter som gjemmer seg i lakken.
Starter med å dele baren i to - for med min uflask skal det være sikkert som banken at jeg mister ned hele greia i bakken om jeg ikke deler den.

8tjb.jpg
Former den slik jeg mener å ha sett ekspertene her former den.

90rj.jpg
Ettersom jeg kjøpte kit fulgte denne QD med som lube.

hy2b.jpg
Spruter godt på panser og bar for å teste ut.

x5o8.jpg
Noe ivrig vender jeg baren rundt og nærmest forventer en brun klump, men jeg blir overrasket og klarer ikke å finne noe :huh:

ac84.jpg
Etter at hele panseret er tatt. Waha! Her finner den litt ja :ph34r:

12ys.jpg
Her tenker jeg vi finner mye godsaker!

az35.jpg
Næh :rolleyes:

ke2k.jpg
Etter en hel side er tatt ser baren slik ut. Summa sumarum blir jeg overrasket over hvor lite den finner. Men men det er vel mer positivt enn å ha en bar full i møkk.

nvde.jpg
Spruter godt med lube i en brødpose og knytter igjen for gjenbruk.

f74i.jpg

g93f.jpg
Nok en gang spyler vi over bilen og gir den en tørk. Bruker trykkluft i kriker og kroker for å få ut alt vannet.

jv18.jpgSen svabrar vi gölvet. Er vel lite populært å stå i en innsjø å polere :D

Over på lakktilstand:

Har merket meg her inne at det er lyskastere det går i når man virkelig skal se hvordan lakktilstanden er. Har derfor i den anledning kjøpt inn lyskasterstativ fra Biltema og rigget opp.

outq.jpg
Velkommen til Hologramia og Kjøresporgata!

3hkj.jpg
Noen flekker på panser jeg håper på å få vekk.

mrsa.jpg

kanf.jpg

0jmb.jpg

zyfo.jpg

mde3.jpg

s9e7.jpg

p53v.jpg

zbg1.jpg
Dere skal få slippe å lide dere gjennom ti bilder til av hvor ille det ser ut under lyskasteren. Godt oppsumert ser det helt jævlig ut.

Vi maskerer opp

- 3M maskeringstape

vapg.jpg

0jsu.jpg
Jaja mann. Jaj staylat denne BMW :lol:

2ra5.jpg

p4tn.jpg

zfgz.jpg
Møysommelig arbeid dette her får en si. Ideèn min er vel å maskere alt som er av materialer som ikke tåler så høye temperaturer samt å sørge for at bakplata ikke får kjørt seg godt nedi noe mens jeg holder på. Ville jo vært kjedelig å svi opp støtlistene og stått den med en splitta bakfanger :lol:

Poleringsjobben:

Følgende produkter og materiell ble brukt:

- Flex Roterende LK 602 VR

- Scholl S3
- Scholl S17+
- Scholl S40
- CarPro Eraser (kontrollspray)

- Scholl Lilla pad
- Scholl Blå pad
- Scholl Orange Pad

LSP :
- Autoglym HD wax
- Chemical Guys XXX (Skilter)

r2tx.jpg
De 3 brødre klare til dyst!

ayn0.jpg
Starter med S3 på lilla pad.

8lvf.jpg
..så var det kunsten å få kontroll på maskina da. Føler til tider at maskina vil i helt andre rettninger enn hva jeg vil. Føler meg på dette stadiet ikke særlig høy i hatten.

- Legger 5 ærter på pad
- Stempler på området
- Sprer på 1500rpm
- Øker opp til 3000-3500rpm med press. Kjører 4-5 pas
- Går ned på 1500 med lett press. Kjører 3-4 pas.

a0r5.jpg

hzqo.jpg

sq0r.jpg
Dette ser jo slett ikke værst ut! :D Der er igjen noe som jeg ikke fikk bort på første forsøk. I tillegg ser jeg noe kjørespor her og der, men det er tross alt grov S3 vi kjører med, så jeg hadde naturlig nok innstilt meg på at det ville komme på dette steget.

gcm4.jpg
Vi prøver en gang til på samme område. Litt mer kontroll over maskina denne gangen. Samme teknikk som nevnt over.

ofnt.jpg
Jeg sprayer ned og kontrollorer. Woho :D Ripefri lakk! Dette området så jo ikke ut før, men nå ser det jo ganske så bra ut. Ga meg mye motivasjonsdrivstoff!

xgdi.jpg

pqxq.jpg

5afa.jpg
Min første 50-50 ever :P

aruk.jpg
Som man ser litt hologrammer på panser, men det skal vel S3 også legge igjen? ..er vel derfor man kjører flere steg. Aldri lest noen som kjører S3 som eneste steg.

fwcq.jpg
Panser ferdig 1-steg.

fvyi.jpg
Slukker tørsten i mellom pasene med denne.

vsbt.jpg

3s3n.jpg
Finner en "tail-pig" etter forrige tapre forsøk med maskin og jula-pad.

g85a.jpg
Whops. Ble litt mye. Nok i alle fall!

5t3s.jpg
Dårlig bilde.. men :D

fg6n.jpg

h80g.jpg
Må ty til "hora" for å kunne jobbe stødig nederst.

lcqe.jpg
Man blir ganske gåen i rygg og skuldre av all kosentrasjonen og jobbingen. Viktig med litt avslapping inn i mellom. Lunger ned en periode med litt usunn kveldsmat :P

Ingen tid å miste...
s7h5.jpg

0rf5.jpg

0oid.jpg
Neida. Jeg bedriver ikke polering av stølister. Paden tar heldigvis ikke borti, men bildet illustrerer at jeg nok burde hatt en mindre pad og mindre bakplate enkelte plasser :rolleyes:

okxp.jpg
Litt løs maskeringstape. Faen! ..jaja det er bare plastidipa chromelister uansett.

qv3f.jpg

tsby.jpg

5cu5.jpg

mrxz.jpg
Da slukket jeg lyskasteren for kvelden. Fikk tatt hele bilen (borsett fra tak og fangere) med første steg og S3. Det ble totalt 18 timer på jobb denne dagen. Følte det holdt :)





Dag 2 lørdag

Vi begynner med å gjøre ferdig S3-steget. Trappestige må til for å komme til. Forøvrig ganske vanskelig å ha kontroll og riktig press på maskina oppå taket der.


g9i0.jpg

2gg7.jpg

2tz7.jpg
Ferdig med 1-steg. Hadde bare èn lilla pad, noe som kanskje ikke var særlig gjennomtenkt når jeg kjøpte inn. Kjøpte flere av samme, men som sagt kun en lilla. Uansett hva betyr det når paden ser slik ut? Kan denne vaskes og brukes igjen?

3a15.jpg
Kaffe må til mens jeg vurderer om jeg har tid til å kjøre S17+ og så S40 eller om jeg rett og slett skal kjøre et siste steg med S40. Sumerte meg opp til at jeg ikke ville blitt ferdig før ut på tirsdagen om jeg skulle kjøre 3 steg.

3dsx.jpg
Ladder kanonen med S40 på orange pad.

ciqv.jpg

6yr3.jpg
Blir jo kanonbra dette her! Ser aldeles hologramfritt ut også :D Ser en liten ripe jeg ikke fikk fjernet. Ganske hard lakk tror jeg, for det ble kjørte mange pas på døra her og med forskjellig press, men likevell ble det igjen en ripe eller to...

8r9s.jpg
Whops. Litt fastbrent S40. Kontrollsprayen fjernet dette effektivt.


dxa7.jpg
Dørhåndtaker trenger litt stell.

0nhq.jpg
Går på for hånd med S3.


jj0h.jpg
Så var det fram- og bakfanger sin tur. Det danner seg mye støv når en holder på. Bruker trykkluft for å blåse bort før maskering.

1l5x.jpg

k32u.jpg
Bestemmer meg for å prøve S17+ på blå pad. Hadde lest i forkant at dette var en kombo som kunne fungere på 1-stegs uten å lage hologrammer. Tiden begynner å renne i fra meg og jeg finner dette som beste løsning.

mzl6.jpg
Litt trangt her og der med så stor pad, men det går.

2p6v.jpg
Enkelte plasser blir maskinen alt for stor og klumpete. Går på for hånd disse stedene.

lthz.jpg

3bfw.jpg
Hora må også her gjøre litt nytte for seg når diffuseren skal taes.

u9bm.jpg
Lykter får også S17 på blå.

l1yb.jpg
50/50. Enda litt igjen.

t6dg.jpg

2cx0.jpg

hrgx.jpg

iotv.jpg
Prøver meg på 50/50 her, men det er så lite å ta (forholdsvis nye lykter) at det ikke synes.

mdfr.jpg
Polering done! :D

mavn.jpg
Begynner å fjerne alle meterene med maskeringstape.

yt8c.jpg
Fjerna tapen på sideblinklyset og tenkte "skusje han få?"

r349.jpg

s3pz.jpg
Alle skal få!

9mbv.jpg
Det var da som bare! Supertapen rykker ut bagasjeemblemet :ph34r:

omic.jpg

96tb.jpg
Så!

jhin.jpg
Bilen blir dynket ned i Prickbort og universalavfetting igjen (kanskje litt smør på flesk å bruke Prickbort for å fjerne poleringsrester?)

ccmc.jpg
En meget skånsom (har ikke 2 gritugardbøtter da) håndvask. I bøtta finner vi Chemical Guys Bodywash + wax og en ny MF vaskehanske.

2bun.jpg
Skånsom tørk. Var på et tidpunkt bekymret for kanten rundt håndduken der :lol:

xs43.jpgLSP blir Autoglym HD Wax. Påfører med en MG pute.

ln31.jpg
Voksen får stå å godgjøre seg over natta. (å jada, jeg har det med å smøre bittelitt for tykt på)

Dag 3 Søndag

l2pi.jpg
En frisk duft av voks har lagt seg over verkstedet når jeg ankommer om morgenen. Slett ikke den værste lukten å sniffe inn :D Starter selvsagt med å buffe av.

i47v.jpg
Skilter blir også buffet.

wlaq.jpg
Setter kronen på verket med nytt panseremblem :wub:



Interiør & Eksteriør øvrig:

interiøret må selvsagt også få litt pleie. I tillegg gjenstår det noe utvendig arbeid før man kan si seg fornøyd.

Produkter som ble brukt under interiør- og eksteriørprosessen:

- Sonax Car interior cleaner
- Chemical Guys Stain Extractor

- Sonax Ruterens
- Rain-X

- Autosol Chromeglans
- Autoglym Bumper & Trim Gel
- Meguiars Endurance Tire Gel


- CarPro Vent brush
- Cleanyourcar.co.uk interiørbørste

- Electrolux tepperensemaskin
- Støvsuger
- DEFA varmevifte


ywxp.jpg
Begynner med å støvsuge og tar ut matter.

tx8z.jpg

ckhp.jpg

3y59.jpg
Ferdig støvsugd.

y1yk.jpg
Likeledes på resterende.

tm0s.jpg


w9i0.jpg

5t09.jpg

tyzz.jpg

ib0l.jpg

ct5d.jpg
Så et produkt som jeg her har blandert 1:10 etter anbefaling. Skal bli spennende å prøve ut!

w8es.jpg

xtzc.jpg
Spruter godt på.

ks97.jpg
Jobber litt i forskjellige rettninger med interiørbørsten.

4ssz.jpg
Våtsuger`n gjør jobben sin på en utmerket måte! :D

fq5d.jpg
Jeg er ikke mektig imponert, men resultatet blir greit nok. Kanskje for svak blanding?

0y86.jpg
Her må noe gjøres! (Me har juksa litt. Bildet er tatt før støvsuging som man ser)

11gz.jpg
Seter får samme behandling.

gsvz.jpgSlurp slurp.. nom nom.

bu6s.jpg
Forsøker meg på en 50/50, men resultatet er vanskelig å tyde sålenge setene er fuktige.

c9pq.jpg

ejbu.jpg

cc3j.jpg

jalc.jpg
Druser inn baksetet igjen og setter på en DEFA varmevifte for å la interiøret tørke.


En stund etterpå....

x0b2.jpg
Interiøret har tørka og jeg er ikke imponert <_< Dette produktet fikk god skryt på cleanyourcar.co.uk, men det får ikke god karakter av meg. Det sto at man kunne blande 1:10 og likevell ha effektiv rens til fjerning av flekker. Jobba godt med børste også. Som man ser er det enda litt flekker igjen. Noe har den jo tatt da..



7r70.jpg
Her så det ikke så alt for gale ut fra før av, så jeg gjør ikke noe større nummer ut av det med vann, såpe etc på innsteg.

xhfj.jpg

fbj4.jpg
Før

kcxn.jpg
Etter


6421.jpg
Ruter blir vasket. Bruker en teknikk med to MF beregnet for glass. En klut til å påføre ruterensen og en til å tørke godt av. Blir skinnende rent.

qgxb.jpg

0j3e.jpg
Mens jeg holder på med rutene finner jeg dritt! :mellow:

vh8g.jpg
Det var bedre! :)

bwkv.jpg
Rutene får Rain-X. 2 lag på front- og bakrute og ett lag på resterende glass.

3q2c.jpg
Nye sleikere blir montert.

ma07.jpg
Tørker de få støvkornene jeg finner :lol:

492f.jpg
En veldig god børste fra ValetPro

i6r7.jpg

lh2e.jpg

q9xs.jpg
Lister får litt pleie. Ikke noe spesielt godt produkt. Meget drøy i bruk, men lister holder seg skinnende og friske i rundt 3 uker før man må påføre på nytt - mao ikke spesielt varig. Skulle helst sett å hatt noe annet for hånden men..

ct2e.jpg
Før

asyo.jpg
Etter

sq2g.jpg
Eksos får en etterlengtet oppmerksomhet.

qs47.jpg

qc7k.jpg

owuk.jpg

qeue.jpg
Godkjent? Skulle muligens tatt inni eksos også..

z7mr.jpg
Motor får samme behandling som lister.

myss.jpg
Dekk får denne. Meget godt produkt! Dekkene holder seg friske og ganske lenge. Påfører med pad.



Resultat

Sola er desverre ikke på vår side denne søndags ettermiddagen, men jeg føler likevell jeg får resultatene godt fram. Vi kjører på.
(Se vekk i fra at ene siden har chromelist og den andre er svart. Det er fordi lista er plastidipa og dette røyk selvfølgelig av i flak på ene siden når jeg dro av maskeringstapen - ettersom den satt ganske godt fast)

8yhg.jpg

5fpu.jpg

tlwh.jpg

l61a.jpg

0g63.jpg

yk42.jpg

fx16.jpg

e8bt.jpg

2b5b.jpg

Bonusbilder

Som sagt røyk plastidipen på ene sida pga maskering. Jeg hater chromelisten så jeg tok like greit å retta på det med det samme.

fq76.jpg
Før

pl7k.jpg
Underveis

groh.jpg
Ferdig :D
Svart og fin igjen.

Tid brukt: Rundt 30 timer - fordelt på 3 dager.

+

- Fikk fjernet hologrammer.

- Fikk ryddet unna vaskestriper, swirls og en del grovere riper.

- Jeg begynner å få god kontroll på maskina. I starten var det maskina som bestemte over meg - nå er det omvendt. Faktisk en god kunst og balansegang det der.

-

- Fangerene likte ikke S17+ på blå pad kjempegodt. Resultatet er antydninger til hologrammer. Tenker å kjøre over med S40 om en liten stund.

- Jeg hadde kun en lilla pad. Ser fort at man trenger minst 2 av hver. Vet ikke hvor brukenes paden er nå selv etter vask.
- Noen få riper ble igjen. Rett og slett fordi jeg ikke klarte å få de bort med S3. Feil teknikk? Feil pad? Kjørte med flere forskjellige press og pas, men etterhvert ble temperaturene så høy at jeg rett og slett ikke turte mer i frykt for å gå gjennom.

_________________________________________________________________________

Takk for meg.

Endret av Mantis
65

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suveren jobb! Konge bilder og flott tekst. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da ut som dette gikk bra. Godt jobbet hele veien, flott resultat og S&S med gode bilder og tekst.

Jeg vil tro at IX reagerte med noe på gulvet. På et verksted blir det mye skitt på gulvet. Støv/spon fra vinkelsliper eller bremser mm. vil få IX til å reagere. Så det samme på jobben min når det kom IX på gulvet der.

Det limet du er der er det beste limet jeg har testet. Hadde dette på jobben før. Nå har vi noe lignende fra Würth. Helt ok lim det, men det du bruker over her er bedre.

Ser du lurte på om putene bare kunne vaskes og brukes igjen. Svaret er ja. Zalo er meget effektivt til rengjøring av puter. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raske svar :) Ja jeg føler det gikk greit.
Relekta (som leverer lim etc til oss) har mange gode produkter ja!

Lurte vel egentlig ikke på om padene kunne vaskes, men om den lilla paden som er avbildet kan brukes på nytt? Den ser jo ut til å ha mistet en del av massen sin.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen til galskapen! Flott og detaljert tråd og ett veldig godt resultat på bilen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så :) Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall.

Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra resultat. Godt dokumentert. Cred levert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns du var flink, ser ut som 2 forskjellige biler. Det er greit å ha ett lager med litt forskjellig pads, så man kan bytte litt underveis.

CRED gitt ;-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt puter som ser slik ut om igjen uten at jeg har fått noe problemer hvertfall.

Den grønne puten til 3M f.eks blir veldig fort rufsete slik som den lilla du viser til over her.

Takker for svar og tips til hvordan man vasker pads :)

Takk for creds :thumbup:

God den gamle flex maskina, og stillere enn de nyere versjonene! Cred for kjempebra utført detail! Forstår ikke hvor du har fanget opp 3500rpm på maskina, men det gikk vel bra så :) Den lilla paden kan godt brukes igjen senere.Så lenge det er skum er det håp :)

Mente på jeg hadde lest det i maskinguiden, men når du sier det sånn kan det godt være det står et helt annet tall der. Hvilket område anbefaler man på RPM på maskina?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred gitt!

Flott jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super lesing på kvelden!

Cred for bra writeup og bilder :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt et resultat å være stolt av dette her. En av de bedre "førstereis-jobbene" jeg har sett her inne på lenge. Meget velfortjent cred for resultat og writeup. :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500-2000rpm er det vanelige med samme kombo :) Sier ikke at sånn må det være, men har sjeldent sett noen bruke betydelig høyere rpm enn det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig pent dette her :D Flott bil forresten ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er du i gang ja! Bra dokumentert første jobb dette, med bra resultat.

Synes også turtall var veldig høyt der, men det gikk jo bra.

Noe spesiell grunn til s17 og ikke s40 på fangere egentlig?

Grønnknapp trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå der ja :) kjekt å se flere som starter her i området :thumbup: synst dette var en meget bra første S&S, bra write up med mangen fine bilder, rett på roterende er ikke verst :) Den bilen der dro eg kjennsel på med en gang ,men klarer ikke å koble i hviken sammenheng hehe

Vart strøken no bilen den :)

CRED!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig flott dette. Fin S&S med gode bilder og gode erfaringer delt underveis. Dette er lærerik for andre som ikke har kjørt maskin før også. Cred levert! :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin var den før du satt i gang, men den ble utrolig strøken etter endt arbeid! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fin jobb du har gjort her. Både når det gjelder bil og S&S. Når det gjelder hastighet på maskinen så syns jeg 2000rpm er maks. Men det er jo lettere å kontrollere maskinen om du holder deg litt lavere. Grønn knapp er trykket.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive