Gå til innhold

hva skjer med piggstøv som blir liggende?


oppdatert

Recommended Posts

Ikke forsket så mye, men har da fått erfaring på egen bil. Jeg kjøpte "ny" bruktbil forrige sommer (2007 Audi A4 med lysblågrå lakk), og etter en hard vinter med mye gateparkering langs salte osloveier oppdaget jeg etterkhvert en del brune/oransje flekker som jeg var helt sikker på var rust, ettersom det ikke var mulig å få vekk med vanlig håndvask eller pirking med finger (Prøvde dog ikke iron X)

Når jeg så gjorde vårshine prøvde jeg for første gang clay, og den spiste samtlige flekker uten å etterlate antydninger til skade eller spor.

Vet ikke hvor lenge støvet hadde fått satt seg, men tror ikke forrige eier var noen direkte detailer, så at det hadde ligget en stund før jeg fikk den kan godt være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er et par faktorer som spiller inn her også. F.eks hvor tykk klarlakk/lakk det er på bilen/panelet. Skal nok ganske mye til for at en piggstøvflekk skal ruste igjennom hele lakken, men selvfølgelig forekommer det enkelte tilfeller. I de fleste andre tilfeller vil nok ironx/korrosol eller clay ta det.

Før min tid på dcn.no var den gamle astraen min full av nupper, og jeg kunne ikke forstå hvor det kom fra. Vel, det gjør jeg nå:P godt jeg ikke eier bilen lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...