Gå til innhold

Recommended Posts

Northhomie
Skrevet

Ikke noe erfaring med disse pærene du linker til, men hadde noen "noname" d2s pærer før, og de ble veldig fort "dulle" i fargen. Gikk over til et slags lillaskjær etter bare 100 timers bruk, da ble de kastet og kjøpte Osram CBI. Aner ikke hvordan disse pærene du linker til er i forhold mtp. kvalitet da.

Men en ting skal sies, 300-400 lumen til eller fra, merkes GODT! :) Man får bare spørre seg selv om det er verdt det :P

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Skrevet (endret)

Jeg kjøper heller Osram pærer til 699,- pr stk, enn 555,- for et par med ukjente merker. Så drittjobb det er å skifte pærer som på bilen min, så er ikke det aktuelt i det hele tatt :)

Samtidig som at jeg er litt merke freak, jeg kjøper heller et kjent merke når jeg vet at det er kvalitet, enn et merke som er ukjent, men kan være like så bra.

Blir litt som med dekk til bil.

Endret av StianMH
  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Skrevet

Skiftet pærene på min A6 -08 her i fjor. Velsignet være oss med store hender :-)

Kjøpte 4 pærer på ebay til 195kr inkl frakt og de holder enda. Ikke det beste lyset, men når de ryker så blir det osram eller lignende.

Skrevet

Bestilte nettopp 2 stk D2S og 2stk H7, begge xenon, fra ekstralys.no. 1600kr. Merket var "Lumen", så får vi se da om disse holder koken. :P Valgte 6000K fargetemp, også.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Sitt nu å studere litt xenon pære.. ka man skal gå før..

Ifølge Osram selv så har CBI en farge temp på 5500k og 3200lm http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528windows%2520nt%25206.1%253B%2520wow64%253B%2520rv%253A25.0%2529%2520gecko%2F20100101%2520firefox%2F25.0&browsermajor=5&browserminor=5

kontra

Philips X-tremeVision som har 4800k , men finner ikke hvor mange lm den har.

Mener å ha lest att 5000k e liksom det som er kvitest.. ? da vil jeg tru 4800k e ett bedre alternativ,, da 5500 vil ha ett mere blå skjer i seg...

Noen som har testa X-tremeVision..

e liksom.. ka man skal gå før.. vil ha kviter lys, men vil ikke ha så mye blåskjer att det ser ut som ettermontert xenon

Northhomie
Skrevet

Det som er så spesielt er det at Osram sine CBI-pærer har 5500kelvin, OG 3500 lumen. Problemet til alle andre pærer er at hvis man vil ha litt ekstra hvitt lys, så må man ofre en god del lumen. Det er dette Osram nå har klart å få bukt med, 5500 kelvin samtidig som de har høyere lumen-rating enn originale osram silverstar-xenon.

Grunnen til at det blir sakt så mye om at 5000k er best, er at det er det hviteste lyset man kan få UTEN å gå ned i lysstyrke (lumen). Men dette er det altså blitt gjort noe med på osram sine CBI-pærer.
Jeg bruker disse pærene selv, og er IKKE fan av blått xenonlys. Disse går inn under kategorien hvit, og lyser med en slik farge at det blir mye lettere å holde seg opplagt under kjøring. Det er det nærmeste jeg har kommet dagslys vertfall.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Skrevet

Når jeg eksperimenterte litt med dette på forrige V70`n, havnet jeg på 4300-4400k, 5000 synes jeg ble litt for blått da jeg var interessert i hvitest mulig lys uten gul eller blåskjær.

Skrevet

Sitt nu å studere litt xenon pære.. ka man skal gå før..

Ifølge Osram selv så har CBI en farge temp på 5500k og 3200lm http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528windows%2520nt%25206.1%253B%2520wow64%253B%2520rv%253A25.0%2529%2520gecko%2F20100101%2520firefox%2F25.0&browsermajor=5&browserminor=5

kontra

Philips X-tremeVision som har 4800k , men finner ikke hvor mange lm den har.

Mener å ha lest att 5000k e liksom det som er kvitest.. ? da vil jeg tru 4800k e ett bedre alternativ,, da 5500 vil ha ett mere blå skjer i seg...

Noen som har testa X-tremeVision..

e liksom.. ka man skal gå før.. vil ha kviter lys, men vil ikke ha så mye blåskjer att det ser ut som ettermontert xenon

Jeg har Xtreme-vision på passaten nå, og har prøvd Osram Xenarc før, og her er det uten tvil Xtreme-vision som er best til det føret vi stort sett har her i trøndelag.

Lysutbyttet er noe likt på begge pærene, men Osram bli bittelitt blåere og taper en god del lys pga. det når det er vått ute, men hadde jeg bodd en plass der det stort sett er snø og stabilt vintervitt ville jeg vurdert Xenarc.

Med andre ord, begge pærene er knallgode og det går litt mere på personlige preferanser, uansett hvilken en du velger av de to så vil du bli meget fornøyd.

Skrevet

Troga: men 4300k er jo standar på bilan.. og har som regel litt gul skjer i seg...

Så da vil jeg tru 4800k e "bedre"...

Popp: VI har vel ala samme føre som dere i trønderlag som her i tromsø.. spess før jul :) PRøve å se va dem ligger på i usa di pærene.. ikke lett å finne seriøse forhandlere,. Koser 1000 kr pæra her i norge..

Skrevet

Troga: men 4300k er jo standar på bilan.. og har som regel litt gul skjer i seg...

Så da vil jeg tru 4800k e "bedre"...

I teorien skal jo 4300 være helt hvit, men det kan sikkert variere litt fra pære til pære, 5500 synes jeg ble litt for blått.

Så da er kanskje 4800 perfekt, hvit med et lite skjær av isblå. Mener jeg betalte snaue 2000.- for 2 D1S pærer på bilmateriell, sulland skulle ha 3400.- for samme pærene.

Skrevet

http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=10591

Pærene er 185 dollar for to, inklusive 2 års garanti, alkoholpads og et klistremerke.

Frakta ble 37 dollar

185+37 = 222

222*5,9=1300 kroner cirka.

Du sparer altså nesten 2000 kroner i forhold til å kjøpe dem på Meca Online. Proof:

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=2545523&CarReference_ID=-1&CategoryType_ID=1

Takk for tips.

Kjøpte et par for fattern derfra

• DCN Poeng 1
  • 1 year later...
Skrevet

Er det noen nye sider det anbefales å kjøpe xenonpærer fra? Vil helst slippe utlandet pga valutakursen om dagen.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Skrevet

Kanskje xenonkongen? Har kjøpt ekstralys og xenon ettermonteringssett derifra. Er fornøyd med service derifra. Er og fornøyd med service ifra ekstralys.

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)

Hvis du skal ha Osram eller Philips er det hvertfall greit å kjøpe hos en skikkelig forhandler og ikke sånne hobbysjapper, med tanke på at det er tragisk mye falske pærer i omløp for tiden.

Hvis du er ute etter mest bang for the buck - Biltema sine D2S-pærer er etter alt å dømme gode og koster trivelige 249,- pr stk.

Jeg må få kjøpt meg et par for testing etc, samt at jeg kan ha førstehåndskunnskap om dem...

Ellers kan man kjøpe YEAKY eller CNLight-pærer fra AliExpress til rundt 150 kroner paret - disse produsentene lager de beste aftermarketpærene for tiden. Forrige generasjon Morimoto XB35-pærer var CNLight, ny generasjon (nåværende) er YEAKY, og The Retrofit Source (som er Morimoto) skryter hemningsløst av pærene (åpenbart). Uavhengig testing viser at de faktisk er gode også.

Uansett - TRS tar $45 eller så for et par pluss frakt, på AliExpress finner du dem til $20-25 for et par og gratis frakt. Det tar dog en måned før de kommer...

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• 1 month later...
Skrevet

Hvis du skal ha Osram eller Philips er det hvertfall greit å kjøpe hos en skikkelig forhandler og ikke sånne hobbysjapper, med tanke på at det er tragisk mye falske pærer i omløp for tiden.

Hvis du er ute etter mest bang for the buck - Biltema sine D2S-pærer er etter alt å dømme gode og koster trivelige 249,- pr stk.

Jeg må få kjøpt meg et par for testing etc, samt at jeg kan ha førstehåndskunnskap om dem...

Ellers kan man kjøpe YEAKY eller CNLight-pærer fra AliExpress til rundt 150 kroner paret - disse produsentene lager de beste aftermarketpærene for tiden. Forrige generasjon Morimoto XB35-pærer var CNLight, ny generasjon (nåværende) er YEAKY, og The Retrofit Source (som er Morimoto) skryter hemningsløst av pærene (åpenbart). Uavhengig testing viser at de faktisk er gode også.

Uansett - TRS tar $45 eller så for et par pluss frakt, på AliExpress finner du dem til $20-25 for et par og gratis frakt. Det tar dog en måned før de kommer...

Er dette en god pris?

http://www.torshovbil.no/osram-night-breaker-xenon-d2s

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Det er en jævlig bra pris, faktisk så bra at jeg begynner å lure litt...

Skrevet

Begynner å lure på om den er ekte eller om du skal kjøpe inn 15-20 pærer ? :P

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Faktisk ja :)

Gitt at de er ekte, så er det fantasisk bra pærer, så å ha 10 stykker liggende hadde ikke vært dumt.

Skrevet (endret)

Såvidt jeg vet eier Rodin & Co AS 50 % av Torshov Bil og de er så langt jeg husker importør av Osram. Føler meg 99 % sikker på Torshov ikke selger falske pærer. :)

Endret av Freebird
  • DCN Poeng 1

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Skrevet

Såvidt jeg vet eier Rodin & Co AS 50 % av Torshov Bil og de er så langt jeg husker importør av Osram. Føler meg 99 % sikker på Torshov ikke selger falske pærer. :)

Helt korrekt, og KOLBERG CASPARY LAUTOM AS eier andre halvdelen :)

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår