_€mil_

Rustprikker på eloksert aluminium

Hvordan fjerner man rustprikker fra eloksert aluminum? Tok vinterprepp på en 2012 Hiace forrige helg sammen med eier og vi oppdaget da at rustprikkene på slik stigetrinn/alu.bar på siden av bilen ikke ville bort. Corosol og IronX ble prøvd uten at det blødde, prøvde deretter med mild clay og det dempet flekken en god del men ble ikke helt bra. Er det noe metal polish eller liggnende som kan brukes på dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyres ut som det kan være rust. Er da inni og ikkje utenpå. Eg veit dessverre ikkje kva som skal til for å få det vekk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ja, det ligner på samme type rustflekker man får på lakk av piggdekk støv og liggnende. Men det sitter unormalt godt fast, trodde aluminum korroderer grått/hvitt og ikke brunt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende det har blitt brukt vinkelsliper inærheten en gang?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal man ikke se bort i fra nei, kan gnister smelte seg fast til alu?

Uansett litt rart det ikke blør, kan jo gnikkes bort med clay og negler sånn delvis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal man ikke se bort i fra nei, kan gnister smelte seg fast til alu?

Uansett litt rart det ikke blør, kan jo gnikkes bort med clay og negler sånn delvis.

Det smelter seg fast i det meste. Til og med glass tar skade av dette. Får du dette på glass, så tror jeg ikke du får det vekk. Derfor kan det hende at du ikke får det bort fra aluminium heller.

Er du så heldig å får det bort, så vil jeg tro at det fortsatt er sår/skader etter dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde merker etter og biter av glødende metall sittende fast i rutene på "gamlanten" min etter frisk vinkelsliping og sveising av hjulbuer på den. De gikk aldri bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde merker etter og biter av glødende metall sittende fast i rutene på "gamlanten" min etter frisk vinkelsliping og sveising av hjulbuer på den. De gikk aldri bort.

Har dette på 2 av rutene mine også.. Har dog ikke prøvd å fjerne de...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dette på 2 av rutene mine også.. Har dog ikke prøvd å fjerne de...

De fastsittende bitene går vekk med metallskrape og mye vold, men merkene får du ikke gjort noe med før du bytter glasset...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fastsittende bitene går vekk med metallskrape og mye vold, men merkene får du ikke gjort noe med før du bytter glasset...

Er heldigvis kun bruksbil, og ikke så lett og se om du ikke står med nesa inntil glasset og leiter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive