alextech

Vintervask, etter polering

Hei!

Vintern kommer med stormskritt, og bilen er skodd skikkelig, men mangler en god vask før den salte sørpa biter tak!

Det er ca 1 mnd siden jeg korrigerte hele bilen, og heiv på en sealer. Resutaltet ble holofritt og nokså bra. Ettersom det er første gangen jeg har gjort en slik jobb lurer jeg litt på veien videre.

Hvilke produkter er fyfy ved vask, og hvilken type vask snakker vi om nå i ettertid? Ny sealer? osv...

Har det meste av "must have" vaskeprodukter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort og håndvask så kommer du langt.

iron-x / korrosol på felger er også veldig nyttig.

Gjerne smøre opp lister på innsiden av dører osv så dette ikke fryser.

uten om det så gjelder stort sett det samme som ved en sommervask

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med å lese denne. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Har vel skummet igjennom guiden før. Men tar en runde til nå. Mye nyttig der.

Hvor ofte legger man ny sealer?

Endret av alextech
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk milde produkter så tett etter polering, surfex 1:20 og/eller mild bilshampo.

Finner du mye grums som asfalt etter denne vasken så bruker du Prickbort neste vask.

På felger kan det sikkert være hensiktsmessig med Iron-X/Korrosol, men jeg ville ikke brukt det på lakken ved hver vask, da det etter min erfaring er hardt for lsp.

Jeg bruker korrosol på mine biler ca 2ganger i året og det er ikke horribelt mye som den finner.

Jeg legger ny lsp vår og høst.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk milde produkter så tett etter polering, surfex 1:20 og/eller mild bilshampo.

Finner du mye grums som asfalt etter denne vasken så bruker du Prickbort neste vask.

På felger kan det sikkert være hensiktsmessig med Iron-X/Korrosol, men jeg ville ikke brukt det på lakken ved hver vask, da det etter min erfaring er hardt for lsp.

Jeg bruker korrosol på mine biler ca 2ganger i året og det er ikke horribelt mye som den finner.

Jeg legger ny lsp vår og høst.

Takk for det Magne. Det var greit vite :)

Kjører ca 10 mil hver dag på E6, så at asfaltstøv o.l setter seg i større grad enn min andre bil er det nok ingen tvil om. Gjør altså en vask imorgen med mild Surfex, så får vi se :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg legger LSP flere ganger i løpet av vinteren, det anbefales da den slites mye fortere enn i sommerhalvåret. 1 gang i måneden synes jeg er digg på vinteren, for da rekker den ikke å bli svekket, og møkka slipper lett. Tiden det tar å vokse sparer jeg inn på kortere tid ved vask. Bruker Swissvax Shield og Concorso, og er veldig fornøyd med det egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive