wanvik

Fikse vulkede vinduspakninger

Jeg har en '07 Saab 9-5 stasjonsvogn, og har dessverre fått noe som viste seg å være et forholdsvis kjent problem på denne årgangen.

Pakningene på de bakerste siderutene (altså de i bagasjerommet) "sveller" og løsner fra rutene når det blir kaldt.

Problemet oppsto såvidt for to vintre siden, men var da ikke mer enn "noen bølger" i pakninga.

Forrige vinter var det atskillig verre, og på slutten av vinteren var det så ille at på den ene sida løsna pakninga fra hele nedre halvdel på den ene ruta.

Det som er litt merkelig er at når det blir varmt trekker de seg sammen, og alt ser strøkent ut.

Nå som det begynner å bli kaldere igjen ser jeg at pakninga begynner å slippe fra ruta og det er allerede nokså mye slakk.

Snakket med forhandler i vinter, og irritasjonen var vel mildt sagt stor når det viste seg at jeg kom 2 uker for sent til å få det på garanti!! Fikk høre at det var endel som hadde hatt dette problemet, men dessverre var min registrert fem år og to uker før jeg meldte fra om problemet :(

Det er igrunnen ikke noe alternativ å kjøpe nye ruter da dette kostet ca 10.000kr pr/side pluss arbeide, og dette er vel ikke noe som helt uten videre dekkes av vanlig ruteforsikring :P

(Ett sted ble det faktisk hintet frempå om at neste gang jeg kom tilbake kunne jeg jo komme med knuste ruter, uten at jeg egentlig ser på det som noen god løsning. (Det var ikke jeg som foreslo det nei..))

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre med dette?

Jeg har sett for meg å bruke f.eks svart Tec-7 og varmepistol, men er usikker på om dette blir bra, så jeg tenkte å høre her :)

(Den kommer helt sikkert til å trekke seg sammen med varmepistol. Samtidig er det umulig å gjøre noe med det når den er sammentrukket, da det overhode ikke er klaring for å ha på noe stoff da..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ræva kundebehandling du har fått...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fem år og to uker og så kommer de med sånt fjas når det er et kjent problem? Seriously?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at du ikke fikk dekket det på grunn av at 5 års garantien har gått ut synes jeg ikke er urimelig. Et sted må jo grensa gå og den går på 5år eksakt. Hvis de skulle dekket for deg som kom 2uker etter tiden hva skulle de gjort med de som kom 1 måned etter og 3 måneder etter og 1 år etter ? Sånn sett er det jo en fair sak.

Men at de ikke regelrett har kalt inn samtlige biler som har hatt det problemet er derimot meget urimelig når det er et kjent problem :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er forsåvidt litt enig i at det ikke var optimal behandling fra forhandler her. Ett sted må grensa gå, og det er helt greit, men her burde det vel enten vært gjort en ordentlig tilbakekalling, eller slakket bittelitt på 5-årsgrensa i og med at det virket til å være et kjent problem.

Nok om det, det er snart ett år siden jeg snakket med forhandler om dette, og jeg forventer ikke å komme noen vei der, så jeg er interessert i å fikse det selv.

Problemet er at pakninga ikke er å få kjøpt løst. Uoriginalt er heller ikke noe alternativ, denne fås kun ferdig vulket på ruta som én enhet, men jeg ser jo at det går an å reparere det.

Er det noen som har anelse på om tec-7 vil fungere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er inne på noe men finnes det ikke svart silicon i så fall ? tec-7 er jo en ganske kraftig lim. det kan bli veldig vanskelig å gjøre noe med hvis det skulle vise seg å være en dårlig løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive