hgnubel

Tapatalk-oppgradering...

Aksepterte at tapatalk skulle oppdateres nå, og lurer på om jeg ble lurt over på den nye versjonen som var så trøblete...

Håper dette går bra og at posten ser normal ut? :)

Det gikk bra, og så jo ikke så gale ut.

Andre som har oppgradert tapatalk i det siste (og kanskje funnet ut hvordan jeg får tilbake liste-view som ikke inkluderer preview av førstepost i tråden)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil fraråde alle å "oppgradere" uten å se nøye på screenshots av hvordan det blir...

Når jeg vil se listen over tråder er det tydeligvis ingen måte å få se bare det. Over halve skjermen fylles opp av ubrukelig (i mine øyne) "preview" av første to linjer fra første post i tråden.

Admin for hver enkelt forumside kan visst slå dette av, men kan jo ikke stole på at alle misliker dette...

Og for å være ekstra plagsomme har produsenten av tapatalk en "classic" versjon som de hevder er tilgjengelig på supportsidene sine uten at de klarer å linke til den eller gjøre det enkelt å finne den. Denne skal ha det gamle grensesnittet, hvis den finnes.

Hvis noen har funnet en løsning på noen av disse tar jeg gjerne i mot tips. Ellers går jeg tilbake til å bare bruke webbrowser..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, den var jammen ikke enkel å finne med googlesøk eller forumsøk fra mobilen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en periode Tapatalk var helt på trynet, men siste ukene syns jeg den har fungert fint faktisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes de oppfører seg rimelig likt, jeg... det jeg ikke likte i den gamle versjonen var at den fjernet alle hint om at jeg hadde uleste PMs (gav ikke hint i det hele tatt, egentlig), mens den nye faktisk viste at jeg hadde uleste. Presentasjonsmessig liker jeg begge, stilistisk sett liker jeg den nye bedre.

Nå bruker jeg den gamle igjen siden den erstattet den nyere versjonen, og jeg ikke gidder legge til alle forumene igjen hvis jeg fjerner den gamle og reinstallerer den nye...

Verdt å merke seg er at den gamle versjonen linket til over ikke sjekker Google Play for nyere versjoner, så man får ikke noen automatisk oppgradering der brukerdata ivaretas.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes nye versjonen egentlig virker bedre på mange måter, men når jeg blar i listen over uleste tråder nå ser jeg 5 om gangen der jeg i den gamle versjonen må ha hatt minst det dobbelte.

Alt dette preview-tullet skylder jeg på folk som ikke kan lage skikkelige trådnavn, normalt skroller jeg forbi masse tråder fordi jeg ser av navnet at det ikke interesserer meg, men nå må jeg også skrolle forbi uinteressante previews. Grr :mad:

Synes GUI virker marginalt raskere, og bildevisningen (når jeg trykker på et bilde i en post for å forstørre, og får det opp i en egen viewer) er dramatisk bedre på mange måter (b.la. zooming, og å bla mellom bilder i en post).

Prøver å leve med det noen dager og se hva jeg synes, for ellers virker det stort sett som en oppgradering.

Jeg liker stort sett alt nytt bortsett fra endringer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Previews? Jeg har 1-2 linjer med tekst fra siste post i den gamle versjonen også, så jeg skjønner ikke hva som er greien eller problemet... sannsynligvis er det bare du som er vanskelig og nekter å omfavne det nye igjen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis bare jeg som er vrang ja :) Men den nye versjonen har en mye mer plasskrevende måte å gjøre dette på. Mener bestemt at jeg kunne se minst 10 tråder om gangen på telefonen min før, mens nå er det snevret ned til halvparten..

Hvor mange tråder kan du se i listen om gangen på din Classic?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er fordelen med tapatalk kontra nettleser på mobilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tapatalk kan man ha flere kontoer lagret for andre forumer du er med i :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis bare jeg som er vrang ja :) Men den nye versjonen har en mye mer plasskrevende måte å gjøre dette på. Mener bestemt at jeg kunne se minst 10 tråder om gangen på telefonen min før, mens nå er det snevret ned til halvparten..

Hvor mange tråder kan du se i listen om gangen på din Classic?

6,5 tråder i classic og det samme i den nye...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive