Lfc4ever

Ekstra beskyttelse i vinter

Har tenkt å bruke CarPro Reload over SV Shield som ekstra vinter beskyttelse.

Synspunkter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reload kan du med fordel bruke når Shield'en begynner å bli slapp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke Reload såpass sterk at den tar over som LSP?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er absolutt en holdbar vintervoks og ikke minst en lek å legge. Men hvis du ønsker en enda mere holdbar voks så bør du se i retning av collinite 476s. Dette er en MEGET holdbar voks. Kan være litt vanskelig å bruke hvis du ikke legger tynt nok, men dette har du igjen for i form av holdbarhet. At den er mye billigere enn Shield er jo også ett plus. Bare ett tips...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det negativt når shield'en begynner å bli slapp?

Uansett hva du legger av lsp over en slapp shield, vil det ta over som lsp, er min påstand.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Shield begynner å bli slapp, så er jeg enig i at det er lurt. Men utifra hva trådstarter skriver så skjønner jeg det slik at han skal legge Shield og så Reload rett på med en gang ;) Det skjønner jeg hvertfall ikke poenget med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg Shield eller annen holdbar LSP, og (som nevnt over) bruk Reload når den begynner å bli slapp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill, det jeg lurte på var om jeg la på reload (over Shilden som blei lagt i sommer) om den kansje ødela den under?

Dette var ment som litt ekstra beskyttelse når kong vinter setter inn.. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reload kan du vel legge på en gang du vasker bilen i vinter, når du ser det begynner å bli dårlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke Reload såpass sterk at den tar over som LSP?

Dette tviler jeg sterkt på

jeg synes reload mister 80% av effekten sin etter en ukes tid.. så er på ingen måte noen langvarig lsp i mine øyne..

derimot som quick fix der å da fungerer den supert, sikkert fin å bruke for å gjenopplive voksen gjennom vinteren også.. selv tror jeg går for å bruke washcoat som fornyer nå og da gjennom vinteren.

Reload er forøvrig produktet med best lukt etter mine sanser :wub:

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reload dreper det som ligger igjen av voks, har du en coating så booster den coatingen.

Dog skal du legge noe over en coating så ville jeg heller kjøpt Gtechniq C1.5 Silo Seal eller C2V3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reload dreper det som ligger igjen av voks, har du en coating så booster den coatingen.

Dog skal du legge noe over en coating så ville jeg heller kjøpt Gtechniq C1.5 Silo Seal eller C2V3.

Var det jeg trodde skjønner du :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt det du spør om, men hvorfor legger du ikke bare Shield på nytt før vinteren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Reload men vet at C2v3 er kompatibel med voks. Planen min er å begynne å bruke C2v3 som drying aid (utblandet 1:3) etter håndvask når jeg ser at voksen (HD Wax) begynner å bli litt slapp i vinter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive