Gå til innhold
Aarren

Har fått tectyl over bilen/vinduene

Recommended Posts

Aarren    0
Aarren

Hei

Leverte inn bilen får å få utbedret en liten bulk ved den ene døren.

Da jeg fikk den tilbake og kjørte i sollys så jeg "1 million" små prikker på ruten som jeg ikke klarer å få bort.

Ringte lakkeringsverkstedet og de sa at muligens den hadde fått tectyl på seg.

Noen som har tips til meg om hva som bør gjøres, eventuelt hvordan får jeg vasket bort tectyl ?

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Prickbort er ganske effektiv på tectylrester, hvis ikke det tar alt så prøv clay og citrusrens som Krisfje nevner, og evt siliconfjerner og 3m GPAC hvis ikke det øvrige funker

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Hvis det faktisk er Tectyl du har fått på bilen så vil et hvilket som helst produkt basert på white spirit eller andre tilsvarende petroleumsprodukter fungere fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Nei, det gjør den ikke. Det er dessuten en av hovedingrediensene i prickbort, hvis du tenker deg om så kjenner du det på lukten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Hehe, det forstår jeg godt. Bare husk at Prickbort eller ren white spirit må fjernes fra lakken igjen da den legger igjen en oljete hinne. Dette gjøres best med f.eks Surfex. :)

Endret av Freebird

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aarren    0
Aarren

Takk Freebird, får skaffe meg surfex. Regner med det er ikke noe som selges på bensinstasjon........

Ser jeg må bestille mye fint vaskeutstyr etter å ha lest litt her inne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Bare hyggelig å kunne hjelpe.

Hvis du uansett må bestille noe for å få dette fjernet så kan det vel gjerne være like greit å be som har grist på bilen din om å fjerne det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aarren    0
Aarren

Tanken har slått meg, men har jo ikke allverdens tiltro når jeg leverer inn bilen til lakkering og den kommer tilbake ferdig tectylert....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Hvis det faktisk er Tectyl du har fått på bilen så vil et hvilket som helst produkt basert på white spirit eller andre tilsvarende petroleumsprodukter fungere fint. :)

Dette er ikke helt riktig, jeg brukte en vanlig ptroleumsbasert avfetting flere ganger uten å få has på tectyloverspray, prickbort tok det lett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

Tanken har slått meg, men har jo ikke allverdens tiltro når jeg leverer inn bilen til lakkering og den kommer tilbake ferdig tectylert....

-men du har sikkert bare betalt for lakkering, høres ut som en god deal ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig