Oddmortenhopen

Da vil jeg banne i kirka :) Turtle :)

Etter å ha vært sur på den dårlige holdbarheten i NXT Tech Wax, samt Meg Carnuba Wax, så tenkte jeg å teste med en gammel kjenning før DCN-tida. Turtle (!) Plantinum Paste. Det var fruens perlehvite bil som skulle få et lag voks før vinteren. Resultatet ble faktisk bra, men er spent på holdbarheten. Varer det ikke lengre enn til jul, så har jeg jo en god unnskyldning for en bilpleiedag :) :) Og ja, Collinite skal prøves.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wax sin, er neppe noe dårligere enn de to andre du nevner der fra Meguiar's. Helt søndagsskole dette.

Bannskapet i kjerka starter ved å gnukke poleringsduk full av asfaltrester og lakkrens bortetter de hellige paneler. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også å prøve AG HD wax ved neste korsvei, denne er det jo mange som sverger til. Etter å ha fått D-interesse, så er det vondt å se hva naboene holder på med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er utrolig god, mener at den er verd pengene, selv om det er et hav av tilsvarende produkter. En må egentlig bare føle seg litt frem og finne de produktene en liker å jobbe med. Har selv 6-7 forskjellige vokser og 4-5 forskjellige sealere jeg liker, og bytter på ettersom hva kunden ønsker av egenskaper, eller vil teste på egne biler. (selv om de blir altfor neglisjert for tiden..)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også å prøve AG HD wax ved neste korsvei, denne er det jo mange som sverger til. Etter å ha fått D-interesse, så er det vondt å se hva naboene holder på med :)

Har du naboer som vasker bilen? :o Jeg flyttet hit jeg bor for rundt 2 mnd siden, og såvidt jeg vet er det kun jeg og nermeste nabo (Som faktisk har invistert i kränzle spyler) som har vasket noe som helst kjøretøy på den tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle wax trenger ikke å være så dårlig, men synes det var ille på 80 tallet med tilgrisede hvite plastlister på alle biler nesten, rett og slett fordi det ikke var veldig mye å velge i, og i gamle dager var altid mer bedre :) Meguiars har mange gode produkter, og har hatt den nxt greia.Brukte opp fort bare for å bruke opp 4 liter jeg fikk i fjor.Voksene med best holdbarhet mener og synes jeg er AG HD Wax,Collinite845 og Swissvax Crystal Rock.2 av dem er meget billig i forhold til varighet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle Wax sin, er neppe noe dårligere enn de to andre du nevner der fra Meguiar's. Helt søndagsskole dette.

Bannskapet i kjerka starter ved å gnukke poleringsduk full av asfaltrester og lakkrens bortetter de hellige paneler. ;)

Det er vel da koret begynner med allsang: "Oooh, holy craaaap, you've made a big mistaaaake..."? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du naboer som vasker bilen? :o Jeg flyttet hit jeg bor for rundt 2 mnd siden, og såvidt jeg vet er det kun jeg og nermeste nabo (Som faktisk har invistert i kränzle spyler) som har vasket noe som helst kjøretøy på den tiden.

Naboene kom raskt bort til meg og pappa når vi holdt på med lakkrens og skulle vokse BMWen hans før vinteren. Pappa er av typen virkelig vil ta vare på bilen sin og har den siste tiden handler inn en del produkter fra Swissvax. Uansett så ble det selvsagt diskusjon rundt bilpleie og jeg holdt på å vri av meg øra over hva de mannfolka hadde ut av seg.

Etter en voksbehandling var det bare tull å bruke noe som helst annet enn kaldt vann for å få bilen ren igjen. Man tok da en svamp og fukta den og bilen med hageslangen. Når jeg fortalte at man gjærne kunne bruke milde avfettinger eller lignende. Refererte til Surfex HD, hvor man fikk kjøpt den og at denne kunne blandes helt ut til 1:50. Dette var rene sprøytet og hvem var vel jeg som ung gutt å komme her med råd. Dette hadde de holdt på med i mange år og visste bedre.

Han andre karen mente DITEC var det beste man kunne gjøre med bilen. På det tidspunktet innså jeg hvor selvgode og lite motagelige disse gubbene var, så jeg holdt bare kjeft og nikka pent.

Den tredje karen var faktisk helt nedi kjellerboden sin og fant fram en voks han brukte på både bilen og båten. Denne var fantastisk og dette her bare måtte vi kjøpe. Når han kom tilbake for å presentere sine produkter var det en flaske med meguiars nxt tech wax. Da ble jeg i det minste noe positivt overrasket over at han ikke kom dragende med noe av dette her:

0157406_l.jpg

LAAA GÅ!

Underholdning er det i alle fall :D

Har veldig inntrykk av at de fleste mannfolk er ekstreme eksperter som ikke er motagelig for noe - for detta med bilvask kan de. Det er akkurat som man krenker stoltheten deres dersom man kommer med tips. Nå kan det være jeg som kun har møtt på sære folk eller at jeg er for ung til å bli tatt på alvor, men uansett så ligger det et lag av selvgodhet i lufta.

Endret av Mantis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset er å ha rike venner som gir faen, de er fornøyde så lenge bilen blir blank og sponser gjerne det utstyret man trenger... De kommer ikke med belæring om hva som skal og hva som ikke skal brukes. :)

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive