magneten

Tørke av bilen i garasjen etter spyling?

Etter en kjøretur i regnet, spyler jeg bilen ren med hageslangen før bilen trilles inn i garasjen.

Garasjen er en stor fellesgarasje med ventilasjonsanlegg og holder ca. 13 grader.

Jeg pleier å tørke bilen med et rent microfiberhåndkle, og et eget håndkle for felgene, men i dag lar jeg den tørke selv, for å se om det blir like bra.

Hva er mest skånsomt for lakken/pakninger/lister/felger? Det er mye som kan skje under tørking med håndkle.

Bilen har et lag med voks, men det samme spørsmålet gjelder om bilen var ubehandlet.

Det er en BMW i Titanium Silver (TiAg) fra 2006.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La den lufttørke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen kun er spylt med hageslange etter en kjøretur så vil jeg absolutt ikke anbefale å tørke den på en måte som involverer berøring. Kun om den er vasket skikkelig skal du røre lakken med et tørkehåndkle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å vite. Takker for svar.

Oppfølgerspørsmål: Mellom kjøreturer i regnet, er det like heldig å la bilen lufttørke i noen timer, for så å ta den ut i regnet igjen?

Kan det lønne seg å la den stå ute å plaske fra seg?

Bilen er for øvrig en kabriolet med stofftak, som jeg impregnerer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det skal utgjøre noen ulempe å la bilen tørke eller delvis tørke mellom turene. Har du tilgang til forholdsvis tørr garasje så ville jeg jo oppbevart bilen der enten den er våt eller ikke.

Hvor er det du bor som det regner så mye forresten? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det skal utgjøre noen ulempe å la bilen tørke eller delvis tørke mellom turene. Har du tilgang til forholdsvis tørr garasje så ville jeg jo oppbevart bilen der enten den er våt eller ikke.

Hvor er det du bor som det regner så mye forresten? :)

Høres nesten ut som Bergen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålreit. Bare lurte angående hyppige skifter mellom tørr og våt. Fint at tørr er fordelaktig, da står den trygt og godt også.

Høres nesten ut som Bergen...

Ikke så langt unna. Holder til på Karmøy.

Vi har hatt en særdeles pen sensommer, noe som kledde mitt kabrioletkjøp i august meget godt :D

Men i de siste dagene har det høljet ned.

Endret av magneten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive