Gå til innhold
Bernhard

Måke bilen..

Recommended Posts

Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg sitter og ser ut av vinduet på kjøkkenet nå og da ser jeg naboen holde på å måke av bilen sin på parkeringsplassen......

MED EN SNØSPADE.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hakon    1
Hakon

Tror hele gata mi gjør det jeg . . . Forundrer meg ikke om de kjører snøfresern på panseret snart heller ^_^

Nei, BMW`en min har jeg ikke turt å brukt på 2 måneder nå, masse snø + M fangere = tull å tøys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA
Jeg sitter og ser ut av vinduet på kjøkkenet nå og da ser jeg naboen holde på å måke av bilen sin på parkeringsplassen......

MED EN SNØSPADE.....

Fy f.... er det mulig. Har sett mye, men den der var ny. Takke seg til oppvarmet garasje, slipper sånt da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

MED EN SNØSPADE.....

Næmmen har du snø du da lille venn;) Her er det 6-7 grader og tørr asfalt,hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morrizon    15
Morrizon
Næmmen har du snø du da lille venn;)

Hehe, her oppe i åsen hvor jeg bor (220 m over havflata) så har det vel kommet iallefall 30 cm siden det begynte snø kl. 15 idag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius

Snøspade..den var ny :) Tar somregel vekk det verste med handa, prøver å unngå de kostene.

Har kommet rundt 45 cm her nå, men skulle vist snø til imorgen tidlig..KJEMPE flott!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    533
Dennis

Masse snø her i Mjøndalen nå.

Har enda ikke sett naboer som har gått løs på bilen med spade enda, heldigvis :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

hater snø..... laver ned her også...

men snøspade til å fjerne den fra bilen er bra drøyt....

Er jo spania i oslo også skjønner jeg, tåler ikke mye snø her på berget før det er helt kaos...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

he-he husker far min på slutten av 70 tallet når han skrapa is av rutene med en alu spade! Blei noen utrolig breie flotte striper på ruta etterpå! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

he he... mye rart, piasavakost er et yndet valg for mange da.. aluspade på rutene var ny...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

tror helt ærlig at det hadde vært MYE rart og se hadde vi tatt en rundtur og sett om morgenen hva som skjer rundt omkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

SÅ glad for varm garasje når man ser dette været. Mn fy f hvordan det ser ut nede i fellesgarasjen her, nærmest oversvømmelse noen steder.. Glad mine 2 plasser er på "en liten høyde" på gulvet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Spade er ikke så dumt spør du meg.. så lenge du ikke er i nærheten av lakken. Når du kan løfte litt av vekten av før du koster er det mindre sjans for riper B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

Må nok innrømme å ha brukt spade på gammelbilen, men hva skal man gjøre når det har kommet godt over halvmeteren med kram snø. Hjelper litte å koste da. Jeg måkket ikke av all snøen med spade for å si det. Tok av slik at jeg hadde ca 10cm med snø igjen. Fikk av såpass med snø at jeg fikk opp døra og starta bilen. Når bilen hadde blitt varm gikk det greit å koste av resten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Selv kjørte jeg den inn i garasjen og satte på masse varme. Nå er den helt snefri :D Prøver å koste minst mulig og det er ytterst skjelden jeg bruker is-skrape av frykt for riper. Vi er nok litt smårare ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner
Selv kjørte jeg den inn i garasjen og satte på masse varme. Nå er den helt snefri :D Prøver å koste minst mulig og det er ytterst skjelden jeg bruker is-skrape av frykt for riper. Vi er nok litt smårare ;)

Bruker det samme trikset... nå står som regel bilen alltid i garasjen uansett, men når det snør så er det bare å skru varmen godt opp. Så blir karosseriet godt og varmt og snøen legger seg ikke på bilen i det hele tatt når man skal ut å kjøre. Er bare på jobb den må stå ute... stakkars bil.

Men har man først fått snø på bilen er det i alle fall uhyre viktig å fjerne mesteparten. Spesielt på taket... på min forrige A6 skulle jeg være lur å la være fjerning av snøen på taket. Da jeg begynte å kjøre og bilen ble varm så løsnet jo snøen på taket. Den hadde rett og slett ikke noe grep i lakken lengre. Første nedbremsing gikk da alt galt... all snøen kom ned over framruta og rev i stykker den ene vindusviskeren, jeg så ingenting måtte stoppe i all panikk og det var en flott serie med riper på taket etter snøen. Så siden den gang fjerner jeg i alle fall mest mulig uten å gå ned til lakken. Et lite lag er greit, men ikke så mye at den kan flytte på seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Riktig, fjerne det meste uten å skrape løs det som sitter fast. Har sett de som bruker isskrapen i den andre enden av kosten for å skrape løs har snø/is av lakken samt banke litt med skaftet. Huff....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LLH    3
LLH

dagens snøfjerning kosta 60kr.. begynte og blir lei al skranglinga av isen. :rolleyes:

forsåvidt greit med snø, om den er tørr og -10 grader ute, fordi da får de ikke salta :lol: om den er tørr blåser den av også:P

Endret av LLH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig