magzor

Steinsprutfylling

Kjøpte et kit fra BMW-forhandler med base og klarlakk. På pakken står det at jeg skal legge base først så vente til det tørker (30min ca??) så legge klarlakk!

Funker det ikke bedre å blande dette ilag, legge på, så vente i en dag? (evt blandingsforhold)

Skal polere bilen i helga så lurer på om jeg bare skal rubbe over fyllingene med maskin eller våtslipe dem først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve å blande, enkelte ganger har man opplevd at det klumper seg. Hvis ikke det skjer er det jo greit. Du kan fremskynde tørkeprosessen med en hårføner. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefaler du? Blande eller bare legge base først så 1 time etter klarlakk? Tror jeg går for siste!

Trenger jeg å vaske med rødsprit/sitrusrens for jeg gjør dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva anbefaler du? Blande eller bare legge base først så 1 time etter klarlakk? Tror jeg går for siste!

Trenger jeg å vaske med rødsprit/sitrusrens for jeg gjør dette?

Du bør vaske hullene med noe sprit ja. Tror ikke rødsprit eller sitrusrens er det som egner seg best. Blåsprit eller tynner vil jeg tro er bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonfjerner er det du bør bruke før du fyller i lakk.

Selv foretrekker jeg å legge baselakk først og så klarlakk over etter en stund. Det er jo slik lakken ligger på bilen forøvrig ^_^

Om du går på med polering før lakken har fått tørket/herdet tilstrekkelig risikerer du at alt sammen løsner og jobben er bortkastet, men om du fyller i lakken nå og våtsliper og polerer til helgen bør det gå greit. Uansett å våtslipe, eller aller helst rubbe ned toppen med en lakkhøvel/rasp før våtsliping for så å polere.

Masse god informasjon om dette her inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive