Gå til innhold
smurf

Få ut strippede umbracoskruer

Recommended Posts

smurf    168
smurf

Hei! Som topic sier sliter jeg med å få ut noen ubracoskruer som er helt strippede. Får ikke grep med rett bits. Noen som har tips på hvordan jeg kan få denne ut? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mammut89    105
mammut89

prøv en størrelse større og litt kraft med en hammer, muligens den går på men vær forsiktig. særlig hvis deter plastikk bak. alternativt er det jo fram med drill og borre vekk hodet på skruen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Torx er veien å gå ;)

slå inn en litt større torx som nevt over.. bruk gjerne litt kraft så sporene til torxen går skikkelig nedi.

sitter den veldig hardt fast kan man med fordel varme opp eller kjøle ned slik at skruen i seg selv blir løs :)

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Hvis det ikke går med torx, så slår du i XZN bits.

12-kantet, så de får større kontaktflate, og setter seg dermed veldig godt fast.

(Biltema sine med 10-års garanti er ikke så verst..)

(http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Skrutrekkere-og-Bits/Bitssett/Bitssett-40-deler-71514/)

Får handle meg et slikt sett da, så har jeg om problemet skulle oppstå igjen :) takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Får handle meg et slikt sett da, så har jeg om problemet skulle oppstå igjen :) takk for tips :)

Utrolig kjekt verktøy å ha om du kommer borti noe VAG senere også som bruker noe 12kantet torx ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mantis    507
Mantis

Twistpiper kan også fungere på denne måten, men er egentlig ment for vanlige slitte 6-kant-hoder :)

3485-6-24.jpg
Hadde du hamra en bittelitt for liten en over hele hodet på skruen, så hadde nok det også funka.

Endret av Mantis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

Jeg pleier ofte å sveise på en bolt for å få ut bolter som er runde. Hvis ikke de sitter veldig godt kan det fungere med de tipsene du har fått over her. Hvis det er plass (og de ikke sitter veldig) så fungerer det også med en wisegriptang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wanvik    149
wanvik

Jeg liker også å dra frem sveiseapparatet om mulig. Har kastet bort så mange timer på andre løsninger at nå er det sveis med en gang der det går an å komme til :) da går det med en gang. Husker je kjøre en pakke med billige bits fra Biltema til formålet en gang, brukte de på mye umbraco. Edit: sveiset på bitsene altså..

Endret av wanvik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Noen som har tips til å få ut strippede stjerneskruer da? hehe, har en kompis som har kjøpt seg atv, hvor nesten alle skruene er strippet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Noen som har tips til å få ut strippede stjerneskruer da? hehe, har en kompis som har kjøpt seg atv, hvor nesten alle skruene er strippet...

Vinkelsliper, lag flat-trekkerspor :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suse    2
Suse

Sjekk på dinside.no/862039/

Løsne slitt skrue med hjelp av gummistrikk. Gummistrikk får skruen ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel
Vinkelsliper, lag flat-trekkerspor :)

X2... på småskruer funker gjerne baufil eller dremel også.

Ellers har jeg etter litt prøving og feiling nå blitt veldig glad i å bruke "grisepikk".

Digresjon: Jeg har forøvrig gått til krig mot gamle flat- og stjerneskruer i huset (som inneholder mye rart av slikt etter snart 100 år i tjeneste). Alt blir byttet med Torx der det er mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 598
Audi S8

X2... på småskruer funker gjerne baufil eller dremel også.

Ellers har jeg etter litt prøving og feiling nå blitt veldig glad i å bruke "grisepikk".

Digresjon: Jeg har forøvrig gått til krig mot gamle flat- og stjerneskruer i huset (som inneholder mye rart av slikt etter snart 100 år i tjeneste). Alt blir byttet med Torx der det er mulig.

Samme her, hadde meg ei runde å fikk rydda unna slitte skrujern, Eg har også ofte slipt spor i skruer, har også Tig sveist på skruene også for å løsne dei. Tok å bestillte meg noen flasker av screwgrab, fikk en liten følelse av TV shop følelse her, verdens beste produkt hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

En annen ting er om du har store bolter som du har dratt runde. De kapper jeg så de får rektangulært hode. Enten så knekker de eller så løsner de :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig