Gå til innhold

Heads up: Autoglym-kampanje hos Mekonomen


Christer

Recommended Posts

Carburatore

:fun:

Må jo nesten kaste meg rundt og kjøpe en krukke med HD etter all skryten den får! Hvilke andre AG-produkter anbefales her inne?

Endret av Breitling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Christer

    18

  • DavidRS

    10

  • EspenL

    7

  • polishduden

    7

Er det noen som vet om det er x antall prosent rabatt som er likt over hele fjøla, eller om de differensierer mellom produktene?

Ikke det at jeg er noen storforbruker av Autoglym, men synes AC-rensen er kurant, så kan jo bygge litt lager i garasjen :)

Jeg fikk inntrykk av at det var differensiering. Hun måtte slå opp i en eller annen liste for å finne rett pris til meg vertfall - var ikke bare å plotte inn x% på PCen.

Gi gjerne en lyd hvis du finner ut av prisen på AC-rens. Kunne trengt et par sånne jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

De ansatte i 'dalen skryter hvertfall vilt og uhemmet av proffpolishene deres, men klarer ikke helt fortelle meg hvorfor den er så jævlig bra når jeg stiller spørsmål ved propagandaen deres... "Eehh... det er et to-system-... system! To polisher og to pads! Så enkelt som det kan få blitt!"

Jeg har lyst å teste det, men ikke fordi de skryter så mye av det. Ulempen er at det er dyrt og man får en liter guffe av hver type, grov og fin. Minner igrunn veldig om Meg's 105/205-opplegget, bare at dette er "nano" og dermed supermoderne og kjempehipt.

Jeg skal en tur utom rundt lønningsdagen og så får vi se hvor mye jeg klarer å sutre det ned i pris. Siden jeg i utgangspunktet ikke har tenkt å kjøpe det må de komme med et så bra tilbud at det er idioti å si nei. Ny polish er jo alltid stas. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

De ansatte i 'dalen skryter hvertfall vilt og uhemmet av proffpolishene deres, men klarer ikke helt fortelle meg hvorfor den er så jævlig bra når jeg stiller spørsmål ved propagandaen deres... "Eehh... det er et to-system-... system! To polisher og to pads! Så enkelt som det kan få blitt!"

Jeg har lyst å teste det, men ikke fordi de skryter så mye av det. Ulempen er at det er dyrt og man får en liter guffe av hver type, grov og fin. Minner igrunn veldig om Meg's 105/205-opplegget, bare at dette er "nano" og dermed supermoderne og kjempehipt.

Jeg skal en tur utom rundt lønningsdagen og så får vi se hvor mye jeg klarer å sutre det ned i pris. Siden jeg i utgangspunktet ikke har tenkt å kjøpe det må de komme med et så bra tilbud at det er idioti å si nei. Ny polish er jo alltid stas. :)

Blir vel noe ala gtechniq sitt system? Skal bestille hele settet snart da p1 og p2 var mega like!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Gtechniq har to polisher og tre pads, der (slik jeg har forstått det) P1 skal brukes med ullpad for sinnakorrigering og den oransje paden for normal korrigering, og P2 kan brukes med den oransje for snill korrigering og den hvite paden for finpolering. Flere kombinasjoner er åpenbart mulig, men det er hvertfall slik jeg har forstått at de mener systemet skal brukes.

...hvilket igjen minner meg på at jeg ikke har fått brukt noen av produktene deres på en skikkelig måte enda. Får fleske til med en runde på egen bil snart og Gtechniq-polere den for å se om det er noe :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor de priser denne til 999,- ordinært. Enkelt og greit er ikke voksen verdt så mye. Se til andre land. Greit at andre land ofte kan ha billigere varer, men når listeprisen på HD-wax ligger på 300-400,- kroner, ja så kan man jaggu begynne å lure på hvilken avanse de har.

Bestiller fint den slags fra utlandet og får det for under superkampanjepris.

Endret av Mantis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit fordi de kan, og vil tjene mest mulig. Kunne de tjent mer på lavere pris og høyere volum? Kanskje. Men da er de gjerne redd for å miste de kundene som liker å føle de betaler mer for noe eksklusivt.. og de er det en del av her i landet. Folk med mer penger enn vett :) Edit: For ordens skyld mistenker jeg den største profitten er i importørleddet, ikke hos Mekonomen.

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

AG er ikke ansett som eksklusivt i noen del av verden, og omtales som bilpleieverdenens Opel - traust og kjedelig, men gjør nytten.

Hvis de ønsker å markedsføre AG HD Wax som noe eksklusivt slik at den kan forsvare den drøye prislappen, så kan de begynne med å endre emballasjen til noe som faktisk ser eksklusivt ut. Hjelper ikke at det er en av de beste voksene som finnes når innpakningen er kjip.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Gleder meg veldig til å prøve HD Wax. Er det noen som har prøvd å legge HD Wax på toppen av annen voks? Den lukter forholdsvis sterkt, og er i følge AG veldig brennbar. Vil den bare løse opp et tidligere vokslag?

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

:fun:

Må jo nesten kaste meg rundt og kjøpe en krukke med HD etter all skryten den får! Hvilke andre AG-produkter anbefales her inne?

AG Tar remover og AG Odour eliminator er 2 AG produkter som jeg fortsatt har i hyllen da jeg er ganske fornøyd med de. :)

Fatter ikke hvorfor de priser denne til 999,- ordinært. Enkelt og greit er ikke voksen verdt så mye. Se til andre land. Greit at andre land ofte kan ha billigere varer, men når listeprisen på HD-wax ligger på 300-400,- kroner, ja så kan man jaggu begynne å lure på hvilken avanse de har.

Bestiller fint den slags fra utlandet og får det for under superkampanjepris.

For noen år siden når jeg kjøpte min krukke, så kostet den 700kr. Med litt rabatt som jeg hadde på Mekonomen så fikk jeg denne til ca 500kr.

Husker at kun noen uker etter at jeg hadde kjøpt HDW, så gikk prisen rett opp til 999kr.

Gleder meg veldig til å prøve HD Wax. Er det noen som har prøvd å legge HD Wax på toppen av annen voks? Den lukter forholdsvis sterkt, og er i følge AG veldig brennbar. Vil den bare løse opp et tidligere vokslag?

Lukten kan minne litt om lukten på #845, men ikke så sterk. Siden den ikke har så sterk lukt så lukter den på en måte litt godt. :)

Vil tro at de fleste vokser løser opp en annen voks.

HDW har meget gode egenskaper så du trenger ikke ha noe over eller under denne. Lakken blir ekstremt glatt når HDW ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Er klar over at den har meget gode egenskaper, men liker veldig godt egenskapene til Polishangel Famous med tanke på glans og wetlook. Tenkte å bevare det litt lenger med HD Wax bare. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Må legge til at selv om HDW har gode egenskaper, så velger jeg heller SV eller DJ i ca. samme prisklasse fremfor HDW. Dette er rett og slett pga. SV og DJ er såpass mye trivligere å jobbe med. HDW føles som at den er alt for tørr når den legges og blir dermed mere slitsom å legge. Buffing går veldig fint da.


Er klar over at den har meget gode egenskaper, men liker veldig godt egenskapene til Polishangel Famous med tanke på glans og wetlook. Tenkte å bevare det litt lenger med HD Wax bare. :)

Er du fornøyd med voksen du har, så burde du bare fortsette å bruke den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor de priser denne til 999,- ordinært. Enkelt og greit er ikke voksen verdt så mye. Se til andre land. Greit at andre land ofte kan ha billigere varer, men når listeprisen på HD-wax ligger på 300-400,- kroner, ja så kan man jaggu begynne å lure på hvilken avanse de har.

Bestiller fint den slags fra utlandet og får det for under superkampanjepris.

Men du mener at Swisswax'en som koster enda mer, uten å levere nevneverdig mer er verdt det?

Tull og vas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Swissvax leverer er jo ikke bare hvordan det ferdige resultatet på bilen blir og varer, men også hvordan den er å jobbe med.

Det er garantert andre produkter som også er enkle å ha med å gjøre, men også mange vokser som "straffer" deg hvis du legger for tykt noe jeg ikke har inntrykk av er et problem med Swissvax? Behagelig lukt og fraværet av petroleumsdunster er også en av deres styrker i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er HD wax opp mot MG 16??

Har testet begge disse en gang hver og Synest hd voksen er mye lettere å buffe. Megs #16 er vel kjent for å ikkje vere letteste å buffe. Men begge ser meget bra ut på bil og varer en god stund.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Skrev litt om legging av hd waxen i loggen min. Fant ivertfall en metode jeg er veldig fornøyd med

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt for fristelsen selv... Er ikke nødvendigvis AG-fan, men gleder meg til å prøve denne. Synes ikke den virket billig ved utseende eller lukt i alle fall.

Skal legges på med fuktig pad. Kanskje den blir litt lettere å legge på da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...