Dagii

Enda en nybegynner!

Hei ! Helt nye inne her :) pluttselig fått intresse for rene biler å da er vell dette det mest fornuftige :)

Har noen spørsmål av hva slags produkter jeg må ha osv, fremgangsmåter og det meste en trenger å vite :)

Mulig fått tak i en maskin (brukt) : kestrel das 6. Er dette en god nybegynner maskin?

Mvh Dag Ove

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan regnes som nybegynner selv her.

Når man leser litt rundt forstår man fort hva man "må ha" og hva de mer drevene foretrekker.

To geniale produkter jeg tør å påstå du ikke kommer deg uten er:

-Prickbort mac 124

- Surfex HD

Begge to er geniale avfettninger som gjør hverandre komplett.

Ellers må man jo ha bøtte med grit-guard og en vaskehanske, eller spesialsvamp og mange MikroFiber håndkler til tørking og buffing av produkter.

Når det kommer til maskin så foretrekker man DAS-6 pro over vanlig DAS-6 da kvaliteten og holdbarheten og ikke minst korrigerings evnen i pro er bedre.. (rett meg om jeg er feil her)

Til slutt må en jo ha en Voks eller sealer som gjør hele behandlingen av bilen komplett. Valg av alle produkter er opp til hver enkelt men man trenger typis:

Produkter til forvask/avfettning

Bøtte hanske og såpe

Clay og Quick detailer

(eventuelt) maskin med puter og polish

Voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du linker til er en roterende maskin, vanligvis pleier vi nybegynnere å bli anbefalt DA-maskiner, da de er mer idiotsikre.

Legger ved en liten link som gir god over sikt når det kommer til maskiner http://www.detailersclub.no/forum/topic/15789-guide-for-maskinpolering/#entry317748

Anbefaler på det sterkeste å søke og lese rundt på forumet da det ligger mye informasjon spredt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detter en da maskin. Ikke roterende;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oisann, skreiv feil x) mente en DA Maksin. men denne i Da maskinen fungerer sikkert bra?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en das6 pro maskin, som er en av de mer vanlige og forutrekkende maskinene. Pakken er jo generelt meget innholdsrik og inneholder vel alt man trenger til å begynne med. Eneste er jo at jeg savner felgbørste, litt ekstra tomme spray flasker og produkter til interiøret i bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron x anbefales!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar alle sammen ! Skal sjekke ut dette når jeg har litt bedre tid :) Har veldig lyst til å begynne med dette etter jeg var med en kompis i helga å polerte ! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilxtra har rimelig DA maskin også http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr_og_deler/bilpleie/polermaskin/polermaskin-dual-action/

Jeg har den selv, og vil påstå at den er så og si identisk til min fetter sin Das6 pro. Eneste jeg har å utsette på den, er at den kan ødelegge pads ganske fort hvis man ikke er forsiktig når maskinen er blitt varm.

Endret av Stifens
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive