Gå til innhold
JKB

Erfaring med garasjeportåpner

Recommended Posts

JKB    0
JKB

Hei,

Har en standard dobbeltgarasjeport i tre, hvor garasjeportåpneren har gått i stykker.

Noen som har anbefalinger til ny?

Mvh Jørn

Endret av JKB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondb    104
Trondb

Står det ikkje et merke på motoren? Google navnet så kommer det sikkert opp en oversikt over forhandlere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JKB    0
JKB

Ja, det virker som Hörmann er bra greier, men det koster litt også.

Tenkte litt på Charmberlain, virker som de koster halvparten av Hörmann, men kan ofte gå på beskostning av kvaliteten.. <_<

Mvh Jørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Originalt i garasjen var en gammel Chamberlain fra 1985, og den funka fortsatt bortsett fra at kontrolleren var større enn mobilen og rekkevidden kun 2m på slutten. Bytta den ut for et par år siden med Chamberlain til 1750.- kjøpt på Torshov Bil. Funker glittrende. -Den er med kjededrift, så den høres når porten kjøres. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karmann63    29
Karmann63

Jeg har 3stk Chamberlain portåpnere. 2 av de er 4 år gamle og står på hver sin enkeltport i redwood. Den siste er 9 år gammel og står på en isolert stålport på ca 5,5 meter bredde. Alle 3 har funket eksemplarisk i alle år og er i bruk daglig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JKB    0
JKB

Ja, tror det blir Chamberlain ML 700 SC, koster en ca 2000,-

Virker som dette skulle være bra nok for mitt formål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kimmen    36
Kimmen

Chamberlain er helt greie. De tåler litt bruk. Ellers er Hörmann veldig bra. Styr unna de til tusenlappen, feks Einhell o.l. Dette er mine erfaringer som tømrer og eget bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HermanStein    5
HermanStein

Jeg har hørmann isolert stålport med supramatic åpner. Pga bredde og høyde på porten måtte jeg ha supramatic.

Kjempe fornøyd så langt. Har hatt den i ca 9 mnd nå. Porten åpner seg veldig fort men lukker seg med "normal" fart.

En treport er vel veldig tung, så du bør se på vekt på port i forhold til hva den nye åpneren klarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Min far har kjøpt garasjeport og elektrisk åpner på Maxbo. Den lager noe forferdelig til lyd, tips til hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 878
alexanderst

Min far har kjøpt garasjeport og elektrisk åpner på Maxbo. Den lager noe forferdelig til lyd, tips til hva det kan være?

Bump, irriterende lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
IvarB    206
IvarB

Kan ko være mangen ting, for tung port?

Feil med åpner?

Tannhjul som sliter?

Du sier ingenting om type lyd å om den er konstant fra det blir trykket eller om det er periodvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

er det reim eller kjede drift på den? eg hadde en port opner som laget mer å mer ulyd i motor/drivverk, årsaken var at motoren va i minste laget til den porten, så til slutt tok den kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 599
Audi S8

Bump, irriterende lyd.

Regner med der er nød opner så prøver du å opne porten uten å bruke motoren, da skal du klare å løfte opp porten uten at du skal ta i for mye, slik at du sjekker at der ikke er noe treghet i porten, så kjører du motoren uten port for å høre om der er noe stygge lyder da.

min port er på litt over 5m og eg hadde en port opner som fulgte med på bare 600N kraft å det vart alt for lite, den nye eg har no er på 1200N :)

Endret av Audi S8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig