Reidar

Erfaringer med passat tdi 4motion, type 2008 mod?

Noen som har erfaring med disse? Hva er typiske feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har masse erfaring av å kikke (sikle) på disse på finn.no da jeg ønsker meg en sånn til jul. hvilken jul er fremdeles uvisst....

170hk med dsg er fint :D

det du spør om kan jeg desverre ikke hjelpe deg med...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge en bekjent av meg er dette bilen fra H******, og han anbefaler å holde deg laaaangt unna :-)

Men i korte trekk slet han med en vacumventil i motor(dyr rep), slet med unormal slitasje på Haldex og vacumventil i haldexbytte, Endte med bytte av ventil og diff i etterkant. Elekronisk brekk var en svakhet.

Kort oppsummert var det ca 80k rep på denne bilen før han gikk lei og kjøpte seg noe annet som ruller.

Men er vel her som med andre bilmerker, man kan fort få tak i ett dårlig eksemplar. Møller er heller ikke stort verdt i følge samme bekjente person.

Endret av Bukken74
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morra mi kjøpte en 2009 modell Passat 2.0 TDI 4 motion i fjor.

Den hadde gått som firmabil og ble solgt fra merkeforhandler med ca 130 000 km på telleren.

Jeg avtalte time for å skifte registerreim (intervall 150'k) nå i sommer og på vei begynte bilen å gå i nødmodus.

De kikket på problemet ved registerreimbytte og fant ut at det var en vakumdåse på turboen som måtte byttes.

Denne ble byttet og alt var fint, i alle fall de neste 20 km, da var den tilbake i nødmodus.

På nytt ble den satt inn på verksted og det gikk år og dag, i alle fall 2 uker.

Til slutt ble hele turboen bytta og da var bilen i form igjen.

Dette ved ca 145.000 km.

Dette ble tatt på 100% garanti av merkeforhandler (Gumpen i Kristiansand) og etter denne og tidligere erfaringer hos Audi (også Gumpen) vil jeg si at de har god kundeservice.

Møller kjenner jeg ikke til men har hørt mye rart, har heller ikke spesielt gode erfaringer med Sulland (VAG i Nord-Norge), men her nede har de overbevist med god kundeservice.

Nesten så jeg vil ha en ny Audi istedenfor Mercedes bare pga serviceapparatet (!).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om at dieselmotorene har hatt noe turbo problemer, men utover det så vet jeg ikke om noe andre barnesykdommer!

Min gudfar har en 2.8 V6 bensiner med 4motion, morsom bil! God å kjøre langt med!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at det er en del rustproblemer på disse, dører og bakluke spesielt. Faren til en kompis jobber hos VW på skade/opprett og han sier at VW er den verste driten han har skrudd på, med mye reklamasjon på rust. Dette på biler som er 1-3 år. :-) Jeg er glad i VW og Passat er jo veldig ålreite biler i utgangspunktet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med møller er at de vet at bilene har kjente feil men nekter og ta ansvar for det. de mener det er brukeren som gjør feil og ikke vet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger.

Har også sett litt på Subaru Legacy, rundt 2008 mod men blir ikke helt fortrolig med interiøret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I DCN-ånd, har jeg lest at flere av forrige gen. Passat sleit med sinkslipp. Men det går vel under garantien. Elektronisk håndbrekk er nevnt, ellers har jeg opplevd at enkelte interiørdeler ikke sitter like godt, f. eks den "kromplata" som ligger rundt DSG-kassa og deksel til bakluke. Dette er dog biler som er gått langt og brukt aktivt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektrisk håndbrekket fikses med ny oppgradert bryter til 365,- og to min jobb. Dette er selvfølgelig om du ikke svelger det møller mener. At den må inn til diagnose og software oppdatering. Priset godt opp mot 3000,- Kjørt 1 år med ny bryter byttet selv uten noen feilmelding. Dette er et kjent problem og det er provoserende at det ikke deles ut nye brytere på dugnad. Istedet skal de tjene penger på at produktet deres ikke holder mål på enkelte punkter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig, en personlig mening:

Jeg synes ikke Passat er god å kjøre langt i.

Kjørte morra mi sin bil i par dager, blant annet Kristiansand--> Oslo og setene er langt mindre komfortable enn min 2000 modell Mercedes E-klasse.

Men den er langt bedre enn NSB :D

Dog tror jeg at jeg har en sær ræv fordi jeg siter i de fleste biler på lenger turer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forøvrig fornøyd med bilen:-) 2008 2.0 tdi fwd sportline

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive