Core2Duo

Hvit eller svart bil?

32 innlegg i emnet

Ser litt på denne nye Skoda Octavia Stasjonsvogn.

Saken er den at jeg har veldig lyst på en hvit bil, men jeg er også ganske usikker på hva jeg eventuelt skal velge, om jeg skal ha meg ny bil.

Hvit er jo ganske fin farge på forskjellige biler, men så tenker jeg også mye på detailing-siden av det og ha hvit bil. Man ser jo for eksempel nesten ikke forkjellen etter man har tatt og polert bilen etter en stund. Hvordan vises beading og sheeting på en hvit bil? Er dette godt synlig?

Hvordan er det eventuelt med vask av bilen? Syns alt på hvit bil iforhold til svart bil? Jeg har jo en svart Octavia nå, og nesten alt syntes på denne bilen. Både støv og riper. Hvordan er dette i forhold til en hvit bil?

Syns det er morro og se forskjell på den svarte bilen min etter at jeg for eksempel har kjørt en en-stegs med DA-maskin, og at beading og sheeting også syntes ganske godt. Det er morro! Hvordan vil dette bli med en hvit bil? Vil man se at man har gjort noe spesielt med en hvit bil? :P Tenker at det ikke vil være så morsomt om man nesten ikke ser forskjellen etter å ha dullet med bilen en halv dag..

Hva tenker dere om dette? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart bil er veldig pent. Ingen farger er blankere enn en velholdt svart bil (uten metallic). Hvit er litt tristere i mine øyne, men kan samtidig også være fint. Hvit er skjeldent noe serlig blikkfang annet enn at det er en ren hvit bil når du holder den vedlike. Den ene fargen her er selvsagt lettere å holde fin enn den andre da alt synes på svart bil, og på hvit er det litt vanskeligere å få øye på riper ol.

Personlig ville jeg ikke valgt noen av de pga. "alle" har svart eller hvit bil om dagen.

Det finnes mange fine farger å velge i hvis man bare ser seg litt rundt og glemmer svart/hvit litt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit bil = abonnement på PB og Iron-x ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort! Mye penere, dessuten mye lettere å selge når den tiden kommer. Hvit er en farge som som er populært med jevne mellom, mens svart er og blir kult.

Ps! Den nye Octavian er skikkelig fin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg husker riktig får du vel nye Ocavia i race blue?

det er jo en helt nydelig farge.. :wub:

Ellers er hvit også en veldig pen farge på nyere biler, spesielt vag og bmw da disse er skikkelig ishvite!

men både hvit og svart er veldig brukte farger nå.. jeg hadde personlig helt klart valgt race blue!

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er hvit også en veldig pen farge på nyere biler, spesielt vag og bmw da disse er skikkelig ishvite!

men både hvit og svart er veldig brukte farger nå.. jeg hadde personlig helt klart valgt race blue!

X2!! Elsker octavia i den blåfargen! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern har hvit BMW og mamma har en VW BlackUp! så jeg har litt erfaring med begge deler da det er jeg som må/bør komme å shine de opp av og til..

For at hvit skal være fint synes jeg det krever litt tøff bil, gjerne med sorte detaljer, mørke vinduer, litt fine hjul, sportspakke ol. samt at bilen er ren, om ikke blir det fort litt sånn varebil hvit aktig.

Og som noen er inne på, man får ikke like mye igjen for en poleringsjobb som man får med en sort. Men ny shinet hvit bil tar seg absolut ut!

Den sorte er litt "morsomere" og polere da den blir veldig blank.

Endret av kimhas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skulle valgt farge på en ny Octavia, så ville jeg enten godt for tidligere nevnte race blue eller topaz brown. Helt utrolige fine farger begge to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke valgt noen av de pga. "alle" har svart eller hvit bil om dagen.

Det finnes mange fine farger å velge i hvis man bare ser seg litt rundt og glemmer svart/hvit litt. :)

Klart det. Men å glemme svart/hvit kan også være vanskelig.. :)

Ps! Den nye Octavian er skikkelig fin.

Absolutt enig!

Stemmer dette, Race blue får du på den nye Octavia'en. Har tittet et par ganger på denne fargen også.

Hva med eventuelt Lava blue eller Pacific blue? Hva menes om disse fargene, om noen har sett disse fargene. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Octavia er kult i knallrødt jeg også da, gjerne i kombinasjon med sorte detaljer og felger. Da har du en bil som definitivt skiller seg ut blant mengden!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg skulle valgt farge på en ny Octavia, så ville jeg enten godt for tidligere nevnte race blue eller topaz brown. Helt utrolige fine farger begge to.

Skulle jeg evt. hatt en farge på bilen, ville jeg hatt en litt "knallfarge". Race blue er vel egentlig bare en vanlig blå-farge, eller tar jeg feil her? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig og vanlig. Jeg syntes vertfall den skiller seg litt ut :)c7065bba6c92d5f789905a904f958e99a55eea16

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Octavia er kult i knallrødt jeg også da, gjerne i kombinasjon med sorte detaljer og felger. Da har du en bil som definitivt skiller seg ut blant mengden!

Vil gjerne ha en farge som skiller seg litt ut også. :)

Jeg er klar over at hverken hvit eller svart er noen farger som skiller seg ut, det er heller motsatt. Det er bare at jeg egentlig er ganske glad i svart, og sikler litt på hvit bil, da det har blitt så populært for tiden. Skal jeg ha en annen farge, vil jeg som sagt ha en farge som skiller seg litt ut blant mengden! Dette blir ikke enkelt :ph34r::P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg støtter både brun og rød bil her. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig smak og behag her da, men hvit er veldig fint på sitt vis synes nå jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Race blue er jo på ingen måte en "vanlig" blå farge..

er en veldig blank farge som skriker ut så lenge den er vedlikeholdt.. får like lyst på en Ocativa RS hver gang jeg ser en etter veien.. og da MÅ den være i den blå fargen ;) (Fikk vel kun raceblue på rs modellene fram til nå?)

Stambo4.jpg

sikle.. :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heeelt enig med mannen over!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg to hvite biler og er godt fornøyd. Som nevnt burde du kjøpe bulk med de iron-x og PB, men igjen, morsomt å se resultatet av det og.

Riper, swirls og lignende synes lite, men det tar også vekk litt av gleden med å korrigere.

Beading synes godt dog, in my opinion. Støv og slikt synes heller ikke så godt, helt til du vasker den og innser at bilen var grå.

Synes videre at hvit farge drar fram kontraster mellom lister og vinduer godt, får fram detaljer, men xdet kommer mye an på bilen og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Race Blue, store felger og litt senking så er Octavia en kul bil B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Digger brun bil. :wub:

Det er alt for lite av det langs veiene.

Alt dette er det delte meninger om, men personlig har jeg også sansen for lys beige skinninteriør.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive